• 3
  • 4
2021-09-07, 11:55
Medlem
Khrosh.Noris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallahabibii
Vänstra men var ärlig med de nya kvinnorna du träffar om att du redan är gift. Många tycker det är spännande att vara med en upptagen man. Din fru får skylla sig själv som inte släppt till på tre år.
Var bara ärlig med nya om hon är chill. Annars blir det huvudvärk bror. Jag talar från erfarenhet. Har det torrt hemma så jag fixar på annat håll jag också.
Citera
2021-09-07, 20:43
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Du beskrev just ett problem och sen kommer du med en lösning - att ordna med skilsmässa och bodelning först och sen dejta. Så det verkar inte som att du behöver FB:s hjälp. Det vore väl klädsamt att åtminstone ha lämnat in om skilsmässa först så att det är inlett innan man börjar dejta...

Det är definitivt inte bra att gå direkt från ett förhållande till ett annat. Det behövs tid för att landa mellan. Annars blir det lätt att man gå från en viss kvinnotyp direkt till en snarlik kvinna och drabbas en gång till av samma problem. Det sägs att kvinnor som råkar ut för misshandlande män gör så!

Nej, det bästa är att avvakta ett tag. Lyfta blicken när man landat från skilsmässan och se vad det finns för nya människor att lära känna!

Att "doppa" i vilt främmande människor leder ofta till problem. OK, ett helt anonymt ONS om man är nykter och raggar upp någon och går hem till dem och inte somnar. Men att vakna av att småbarn väcker en är inte kul. Det är inte heller kul att bli bombarderad med telefonsamtal, sms och mail senare eller att få besök på sitt jobb....

En del kvinnor ger sig aldrig....
Citera
2021-09-07, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Vi är samma sits du och jag. Jag är mellan 30-35 år. Gift i fem år och sambo i sjutton år. Begärde skilsmässa i maj nu men hon dummade sig emot mig och la till betänketid. Vårt förhållande har de senaste året varit skitdåligt. En puss när jag åker till jobbet och inte mer. Vi sover i samma säng men ingen kärlek, inget sex, ja ingenting. Inte haft sex sedan mars/april kanske.

I juli träffade jag en kvinna på 49 år. Hon hade bokat hotell och vi hade sex. Vi skildes åt och sedan inget mer utav det.

I lördags träffade jag en kvinna på 44 år efter att vi chattat på internet i sex dagar. Vi föll direkt för varandra. Pussades när vi skildes åt och vi har i efterhand talat om att vi har känslor för varandra. Vi jobbar på samma ort men bor åtta mil ifrån varandra.

Jag är så satans rädd för att om det blir hon och jag nu efter att betänketiden går ut i november så kommer min mamma och mitt ex (de är väldigt goda vänner) att flippa totalt. Hur kan du begära skilsmässa i maj och sedan skaffa ny ett halvår efter? Har du inget hjärta eller? Typ så. Min pappa skulle inte bry mig speciellt nämnvärt.

Med den tjejen jag träffade i helgen så ja, det finns absolut potential till en särborelation till att börja med. Vi ska ha vår andra dejt nu på onsdag. Jag är ledig från jobb och vi ska mötas upp efter att hon slutat. Vi har också planerat att vi ska sova ihop om cirka tre veckor för första gången.

Fan dejtar du 40+ för?
30-35 är peak ålder för män. Du kan lätt då 23-28 åringar istället.
Citera
2021-09-07, 21:49
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Vi är samma sits du och jag. Jag är mellan 30-35 år. Gift i fem år och sambo i sjutton år. Begärde skilsmässa i maj nu men hon dummade sig emot mig och la till betänketid. Vårt förhållande har de senaste året varit skitdåligt. En puss när jag åker till jobbet och inte mer. Vi sover i samma säng men ingen kärlek, inget sex, ja ingenting. Inte haft sex sedan mars/april kanske.

I juli träffade jag en kvinna på 49 år. Hon hade bokat hotell och vi hade sex. Vi skildes åt och sedan inget mer utav det.

I lördags träffade jag en kvinna på 44 år efter att vi chattat på internet i sex dagar. Vi föll direkt för varandra. Pussades när vi skildes åt och vi har i efterhand talat om att vi har känslor för varandra. Vi jobbar på samma ort men bor åtta mil ifrån varandra.

Jag är så satans rädd för att om det blir hon och jag nu efter att betänketiden går ut i november så kommer min mamma och mitt ex (de är väldigt goda vänner) att flippa totalt. Hur kan du begära skilsmässa i maj och sedan skaffa ny ett halvår efter? Har du inget hjärta eller? Typ så. Min pappa skulle inte bry mig speciellt nämnvärt.

Med den tjejen jag träffade i helgen så ja, det finns absolut potential till en särborelation till att börja med. Vi ska ha vår andra dejt nu på onsdag. Jag är ledig från jobb och vi ska mötas upp efter att hon slutat. Vi har också planerat att vi ska sova ihop om cirka tre veckor för första gången.

Varför i helvete skulle du wifea upp en 44 årig gammal tant....?

Du är i dina bästa år. Ta det lite lugnt. Särskilt vid ett uppbrott efter 17 år som sambo. Då är man inte direkt vid sina sinnens fulla bruk.

44 åringen passar bra så du kan knulla av dig lite och samla kraft. Absolut inte mer än KK.
Citera
2021-09-07, 21:59
Medlem
Du har aldrig funderat på varför din fru inte vill ha sex med dig? Hur är du i sängen? Ger du henne något eller tänker du bara på din egen njutning?
Citera
2021-09-09, 00:17
Medlem
Roidberts avatar
Jag hade inte accepterat att leva i ett sexlöst förhållande under ens tre veckor. Du har ingen anledning att få dåligt samvete. Du bör inte ens smyga med att du dejtar den nya kvinnan för den delen.
Citera
2021-09-09, 00:31
Varför skiljdes ni inte för 2,5 år sedan? Vad får dig att tro att livet kommer bli lättare av att vänstra? Hela upplägget är gjort för ännu mer drama, bråk tjat och skit du inte behöver i livet.

Skilj dig och flytta innan du börjar leta nytt hål.
Citera
2021-09-09, 04:46
Medlem
Heauxms avatar
Är detta ens en fråga?
Var lite stolt och ha lite moral. Prata med din fru, skilj dig. Du kan dejta under skilsmässans gång. Var också ärlig mot de kvinnor du möter, så att du inte slösar deras tid.
Citera
2021-09-09, 07:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Jag anser inte att det är otrohet under betänketiden, även om det rent tekniskt förstås är det. Men i Sverige är det ju inte olagligt att vara otrogen, så egentligen är det inget problem. Under betänketiden har din snart-exfru inte längre att göra med vem du ligger med, naturligtvis under förutsättningen att det sköts snyggt och eventuella barn inte märker av något. Och din mamma har NATURLIGTVIS inte med det att göra. Jag ser inte heller hur deras vänskap skulle påverkas av att du skaffar en ny kvinna, mer än vad den gjort av er skilsmässa? De två kan väl träffas som två väninnor, om de vill, utan att blanda in dig? Att det skulle bli skilsmässa var ju redan klart.
Citera
2021-09-10, 15:24
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Många som dömer ut TS trots att ni antagligen aldrig befunnit er i någon liknande situation.

Att bli förnekad sex som gift man, dessutom i tre (3) år! Det är psykisk misshandel från kvinnans håll och mycket förudmjukande situation för TS. Jag beklagar din situation och hoppas du finner det du söker!

Vänligen
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in