Skilj dig, lär dig leva själv ett tag och börja sedan dejta. Ingen kvinna med självrespekt som vill något mer dejtar en karl som är gift, knulla ok. Men vill du ha ut något mer av det skall du vara singel.
Hur skulle du känna dig om din fru gjorde detta mot dig? Du skiter förstås fullständigt i det men är ändå tvungen att fråga eftersom du är en vuxen människa som borde kunna använda hjärnan.
Jag är gift sedan 11 år och förhållandet är totalkört sedan flera år. Vi sover knappt i samma rum nuförtiden. Ständigt tjat från kärringen. Inget sex på minst 3 år. Hon totalvägrar all form av kontakt.
Jag har nu till slut gett upp och börjat leta efter en ny donna via kontaktannons och fått napp på en kvinna som jag gillar. Ska ha första dejten med henne under helgen, tid och plats är redan bestämt.
Nu börjar dock mitt samvete krångla.
Jag är mest rädd för att kvinnan ska bli förbannad eller skälla ut mig om eller när det kommer fram att jag fortfarande är gift och fortfarande bor tillsammans med min fru.
Kvinnan verkar vara rätt konservativ, katolik från öst-europa, 60 år och välutbildad. Jag är 58. Ålder är dock inga problem. Problemet, tror jag, blir när hon får reda på jag är gift. Men jag vill skiljas, kanske nya kvinnan kan acceptera detta, eller vad tror ni?
Ska jag ställa in dejten, ta tag i skilsmässa, bodelning först vilket säkert tar minst 8 månader, och sedan börja leta efter nån ny kvinna?
Eller ska jag fortsätta med att dejta henne som planerat under helgen?
Tacksam för råd.
Finns en speciell plats i helvetet för karlar som är otrogna. Med det sagt så bör du berätta allt och skilja dig.
Att vara separerad är inte att vara skild.
Giftermål och skilsmässa är lagliga grejer.
Inget är klart om inte dokumenten är påskrivna och skickat in till myndigheter.
Detta kommer en konservativ kvinna hålla med mig om
Äh, trams. Vad fan spelar det för roll i den här situationen?
Det handlar framförallt om sin egen heder men även som i detta fall vad den nya ska tänka om hur hon fångar ha. Som man får en ny, otrogen, kommer man även tappa den. Så brått är det inte och spänner det så dra en runk som alla andra får göra.
Det handlar framförallt om sin egen heder men även som i detta fall vad den nya ska tänka om hur hon fångar ha. Som man får en ny, otrogen, kommer man även tappa den. Så brått är det inte och spänner det så dra en runk som alla andra får göra.
Kan möjligtvis köpa att risken finns att den nya kvinnan är lika trångsynt som du. Där har du en poäng.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!