Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-07, 13:28
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Vad ska du göra med dom uppgifterna?

Varna mina barn och vänner med barn som bor i närheten.
Citera
2022-05-07, 13:29
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Så vad tycker du om att Sjöberg blev tillsammans med en 21-åring (dom kanske blev tillsammans när hon var ännu yngre?) när han själv var 50+? Hur påverkar det hans trovärdighet?

Skulle ni också hänga ut en 18-21-åring som ville träffa en 14-åring? Det är ju en betydligt mindre åldersskillnad än den Sjöberg gillar.

En 21 åring är en vuxen kvinna och inget att ta upp här.
Citera
2022-05-07, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malmalin
Åh, ännu fler lögner! Så roligt.

Lögn 1: Nej, jag har inte hävdat att ert terapeutteam eller stödlinje existerar i verkligheten.

Lögn 2: Nej, jag skrev inte att jag "råkat " spela in vårt samtal. Jag skrev, direkt klippt ur sms:

"Hej Sara! Jag spelade gammal vana trogen in vårt samtal". Varför ljuger du om saker du vet att jag kan motbevisa?

Halvlögn 4 och 3:
Ja, jag frågade om jag fick publicera samtalet. Jag skrev sedan också och förvarnade dig om att eftersom ni vägrade sluta marknadsföra er till barn hade jag bestämt mig för att publicera samtalet ändå, så att folk får veta vad ni gör.

Angående "klippa och klistra" så kallas det redigering, men du behöver inte oroa dig om du känner att jag fulklippt. Jag kommer sannolikt publicera hela vårt samtal så att folk får höra alla dina stammande bortförklaringar, hur du försöker manipulera och fjäska för mig, och hur du förminskar att jag blir trakasserad av dina fans.

Lögn 3: Nej, jag uppgav inte att du bett mig kontakta henne. Jag sa att *jag fått hennes namn av dig* vilket är helt korrekt. Det finns en inspelning på även detta samtal så det är väldigt lätt för mig att motbevisa om du ska fortsätta gasta om det.

Lögn 4: Nej, jag fortsatte inte skriva frågor till sjuksköterskan. Så här såg våra sms ut:

Jag: "Så synd att du inte vill svara, jag tänkte att du som legitimerad yrkesutövare skulle vara rätt person att fråga och få korrekt information. Du vet ju genom ditt yrke hur viktigt det är att allt går rätt till när man har med barn och utsatta personer att göra, att man håller på sekretess, på utlovad anonymitet och så vidare. 🙂 Men jag ska absolut inte tjata på dig så jag önskar en fortsatt fin dag!"

Hon: "Tråkigt att du inte respekterar att jag har semester nu.
Med vänlig hälsning [namn]"

Jag: "Nu förstår jag inte alls vad du menar, jag svarade bara på ditt sms, sa att jag inte skulle tjata och önskade dig en bra dag?"

Inget mer skrevs efter detta.

Jag har haft med lögnare att göra förut men ärligt inte någon som så ofta ljuger om saker som man vet är jättelätta att motbevisa. Det är helt otroligt. Jag antar att det kommer sig av självsäkerhen av att ha så många fans som dyrkar en som en gud. Man behöver helt enkelt inte hålla sig till sanningen för ingen kommer ens bry sig om att ifrågasätta, och även om de gör det kommer de landa i att det är okej att deras stora ledare ljuger, för hon gör det ju för en Bra Sak.

Du är en fascinerande människa, Sara. Det ska jag ge dig. Men jag tror inte det kommer räcka hela vägen för dig.

1. Du ringer.

2. Hon svarar via SMS att hon har semester.

3. Du fortsätter...

4. Hon skriver och ber dig respektera att hon har semester.

5. Du svarar igen.

Varför tog du inte med hela konversationen? och jo, i videon säger du att det är konstigt att vi inte visar upp våra resurser offentligt,och att man av detta bör dra sina egna slutsatser, men är det egentligen så konstigt när de sedan ska behöva pyssla med helt andra saker än de ska.

Hade du velat se våra sekretessavtal så borde du ringt mig, inte vår sköterska.
Senast redigerad av INFOLINA 2022-05-07 kl. 13:42.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
En 21 åring är en vuxen kvinna och inget att ta upp här.
Visst, men åldersskillnaden mellan en 14-åring och en 19-åring är inte särskilt stor. Killar ligger ju efter i dom åldrarna så det behöver ju liksom inte vara något predatory.

Däremot är jag lite osäker gällande Sjöberg, hon som var 21år var ju modell, och många modelltjejer får ju lära sig att utseendet är deras värde. Många skriker ju efter bekräftelse och mår dåligt. Liksom YT-klippet där Sjöberg uppenbart var drogad med tjejer i sena tonåren/tidiga 20. Där handlade det nog också om att han bjöd på droger (i sann sexualförbrytaranda). Så om någon verkar vara predatory så är det ju han. Men han tycker förmodligen det är roligare att hänga ut en 21-åring som vill träffa en 14-åring än att granska sig själv.
Citera
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Men du får fortsatt till att dessa verkliga gäddor leds in i fällan.

Som om dom inte gör sig skyldiga till något annat än lockats av en minderårig.

Gäddorna är inga offer på något sätt och vis när de väljer att söka sex med allt under 15.

Nej de är inga offer de är bara kåta gubbar sombi de flesta fall tror de vunnit på lotto när en ung tjej svarar.
De skiter nog i om det är en 14 eller 15 åring. Men för dumpen är det ju så att säga att deras existensberättigande hänger på att de hugger på en 14 åring därför önskar jag att man sänker åldern för att på så sätt hitta de som verkligen vill komma åt barn.

Är det svårt att förstå?

Jag kanske skriver obegripligt för dig men jag vill att de fångar de riktigt fula fiskarna.
Senast redigerad av goofer 2022-05-07 kl. 13:49.
Citera
2022-05-07, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
1. Du ringer.

3. Du fortsätter...

5. Du svarar igen.

Tjatig är bara förnamnet och jo, i videon säger du att det är konstigt att vi inte visar upp våra resurser offentligt, men är det egentligen så konstigt när de sedan ska behöva pyssla med helt andra saker än de ska.

Sara, det du skriver här är ren lögn och jag blir återigen förbluffad: Varför gör du så här när du VET att jag har sms:en framför mig i min telefon? Är det en ny distraktionsteknik?
Citera
2022-05-07, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malmalin
Sara, det du skriver här är ren lögn och jag blir återigen förbluffad: Varför gör du så här när du VET att jag har sms:en framför mig i min telefon? Är det en ny distraktionsteknik?

Även jag har konversationen mitt framför mig.

Du har ringt en gång, och skickat två meddelanden. Hon har skickat två meddelanden där hon uttryckligen ber dig respektera att hon har semester.
Senast redigerad av INFOLINA 2022-05-07 kl. 13:51.
Citera
2022-05-07, 13:46
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Varna mina barn och vänner med barn som bor i närheten.

Ja jag hade också velat veta såklart, men jag tror att om dumpen får rulla på några år så är så många uthängda så man får flytta ut i skogen för att freda barnen.

Internet har öppnat upp för mycket snusk med barn tyvärr.

Dock är de barn jag har runt mig välupplysta och jag tror de fula fiskarna faktiskt har svårt att ragga på annat än fiskare.

De som fortfarande groomar underåriga till att visa sig i webbkamera tex går fortfarande fria, dumpen missar dem och det är synd för här lurar de farliga predatorerna.
Citera
2022-05-07, 13:50
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Skrev för bara några dagar sen att jag aldrig mer skulle skriva i denna tråd, men jag fortsatte läsa och när det nu dykt upp ett nytt stjärnskott som från en verkligt hög häst talar rent strunt i frågor jag på riktigt behärskar blir jag så triggad att jag inte kan avstå. Uppenbarligen har jag inte mycket bättre karaktär än Dumpengänget. Så var det sorgligt nog konstaterat.

Vad är det för "lagrum" som saknas och hur kommer det att förändras?

Intressant inlägg med tanke på vad som komma skulle. Okunnigt och obildat, sa Bull...

Här börjar det flyta ut ordentligt.

- Berätta mer om denna omvandling från fängelsestraff till "vård", gärna med hänvisning till relevanta lagrum.
- Din medverkan i Frivården krävdes, skriver du, men sedan skriver du att den tydligen inte krävdes. Det är oförenliga påståenden. Vad gäller?
- Ett målsägandebiträde (eller, för det fall barn är målsägande gentemot en tilltalad vårdnadshavare, en särskild företrädare) utses alltid vid så pass grov brottslighet som du talar om. Men dessa aktörer brydde sig alltså inte om att informera respektive klient/klienter? Det låter osedvanligt uselt verkligen.
- Varför involverades du som exfru? På vilket sätt?
- Hur framställdes detta genom "formellt skickade" kallelser? Menar du att frivården skulle skicka kallelser som vilseleder normalt läskunniga personer till att tro att de är tvingade att delta i insatser som i själva verket är frivilliga? Det händer inte. Om du påstår att det händer, kan du ge exempel på utformningen av dessa "formellt skickade" kallelser? Gärna också exempel på hur själva skickandet var formellt och hur ett informellt sådant skulle se ut...

Klart att du är! Kommunjurist utan juristutbildning, absolut. Om inte denna kommun är en av de allra minsta och allra mest otillgängliga kommuner som finns i detta land är det unheard of. Och med de juridiska kunskaper du hunnit ge uttryck för i denna tråd beklagar jag i så fall helhjärtat övriga kommuninvånares öde. Det är tur i oturen att de måste utgöra är väldigt, väldigt liten skara människor.

Det bästa till sist!

Berätta, utifrån alla dina fem samtidiga tankar, om hur du kommit fram till slutsatsen att det inte finns "någon laglig grund att agera mot Dumpen", tack! Och gör det med juridisk argumentation, tack. DU vet, jag är i vart fall inte okunnig och obildad inom just det området, så du behöver inte sänka nivån. Ser uppriktigt fram mot din gedigna och fullständiga analys av rättsläget.

Men hallå..?!
Det var inte lite krav du för fram.

Vi övriga i tråden kan inte tvingas alt påtvinga andra att redogöra för något.

På lätt svenska och mycket förenklad så du förstår:

Dessutom så var du inte -det minsta kunnig i själv - inom de områden du kräver fulla underlag och lagrum till.

Sök på lawline själv efter de lagrum du vill läsa.

Sök sen på jurister och du ser snart att det finns olika verksamheter/ämnesområden jurister finns i.

Det finns också olika kurser för att juridik handlar om många specialområden.

Kommuner anställer jurister med kunskaper inom kommunens många verksamhetsområden.

Det är inte särskilt troligt att kommunen anställer en advokat när en jurist räcker.
Senast redigerad av granny-panties 2022-05-07 kl. 14:09.
Citera
2022-05-07, 13:52
Medlem
Citat:
Även jag har konversationen mitt framför mig.

Hahaha det här är så absurt. Du har en sms-konversation framför dig som alltså inte lyder:

"Hej
Har pratat med Sara. Vi är 12 i livbojarna. Intervjuer pågår.
Vidare frågor får du ta med Sara. Jag har semester fortfarande.

"Hej [namn]! Så synd att du inte vill svara, jag tänkte att du som legitimerad yrkesutövare skulle vara rätt person att fråga och få korrekt information. Du vet ju genom ditt yrke hur viktigt det är att allt går rätt till när man har med barn och utsatta personer att göra, att man håller på sekretess, på utlovad anonymitet och så vidare. 🙂 Men jag ska absolut inte tjata på dig så jag önskar en fortsatt fin dag!"

"Tråkigt att du inte respekterar att jag har semester nu.

"Nu förstår jag inte alls vad du menar, jag svarade bara på ditt sms, sa att jag inte skulle tjata och önskade dig en bra dag?"

?

Jag kan också tillägga att i det inspelade samtalet säger sjuksköterskan att hon nyss kommit tillbaka från semestern. Inte att hon har semester.

Ni är verkligen en speciell sort. Jag hoppas snart fler börjar fråga sig varför ni har det här behovet av att ljuga och förvanska detaljer som ni gör. Man brukar inte behöva det om man inte har saker att dölja.
Citera
2022-05-07, 13:52
Medlem
HushHoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Så du tycker det är ok att barn ser det som läggs upp? Jag vet att jag inte skulle bli glad om mina barn ramlade in på såna sidor som t ex dumpen, men självklart så vill jag inte att dom blir utsatta för övergrepp. Det ena måste inte utesluta det andra.

E.84. Att du håller med förstår vi alla. Du tycker också alltså det är helt förkastligt med en dickpic i jämförelse med en riktig?

Om något barn skulle se någon av gäddornas dick på bild, är det nån katastrof? Räcker med en googling bort så får en nyfiken unge fram betydligt värre saker.
Nu menar jag inte att detta är något barn nödvändigtvis gör till vardags, måste skriva det för annars påpekar ni att jag säger att alla barn googlar snusk. Det jag menar är att ni är så korkade så man måste dra till med såna jämförelser.

Sen kan jag ju tycka att gäddornas dickpics borde avskräcka vem som helst från att någonsin vilja ha sex.
Och i sin tur att fler barn blir uppmärksamma på om någon äcklig jävel skriver och försöker manipulera dom till träff.

Ni får det att låta som att Sara och Patrik personligen sitter och skickar massms till alla barn med bilder på könsorgan.
Lägg ner
Citera
2022-05-07, 13:53
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
1. Du ringer.

3. Du fortsätter...

5. Du svarar igen.

Varför tog du inte med hela konversationen? och jo, i videon säger du att det är konstigt att vi inte visar upp våra resurser offentligt,och att man av detta bör dra sina egna slutsatser, men är det egentligen så konstigt när de sedan ska behöva pyssla med helt andra saker än de ska.

Hej Sara!

Jag tycker inte du/ni ska gå i svaromål mot Malin över en flashbacktråd. Fundera igenom istället hennes motstånd och funderingar kring varför hon är kritisk till ert arbete. Arbeta ihop en väl sammansatt redaktionell text på Dumpen där ni reflekterar och tydliggör er värdegrund, era ståndpunkter och varför ni gör som ni gör. Ta gärna hjälp av utomstående för att läsa igenom den texten. Kanske ett manifest. Låt det ta tid.

Det finns inget att vinna på kvasiintervjuer över telefon eller forumtrådar för er. Snarare tvärtom. Allt ni säger kommer användas emot er, dessutom blir det fragmenterat, jag menar den som vill veta vad Dumpen står för och varför ni gör som ni gör kommer främst söka info på er sida. Använd istället kraften i den här tråden för att marknadsföra er, inte debattera.

Tycker jag iaf. Du och ni gör som ni vill givetvis men så hade jag gjort.

Att Malin inte håller med ert arbete är glasklart och alla pedojägare världen över möter samma motstånd och det är klart att visst arbete hamnar i gråzoner men det har ju i grund och botten med att de som ska upprätthålla lagen och skydda barnen inte har varken lagrum eller förmåga i dagsläget att finnas som beskyddare åt barn online.

Jag tycker ni gör helt rätt men att det givetvis är svåra avvägningar man måste göra i ett sånt här arbete. Men i slutändan belyser det problemet att peddos jagar byten online och samhället står helt handfallet.

Keep up the good work och kom ihåg att ni inte måste bemöta kritik varken här, på twitter eller i telefon.

Att ert tiktok arbete skulle utgöra en fara för barn är ju bara någon slags moralpanik, barnen utsätts dagligen för ännu mer lättillgängliga grovheter online. På ert medium problematiseras ju fenomenen tillochmed.

Kör hårt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in