Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-05, 23:04
Medlem
Fattar inte Dumpen vilket jävla trauma för barnet som publiceras inför hela Sveriges befolkning? Där pappans övergrepp mot lilla flickan beskrivs i detalj. Hur kan dom inte se hur sjukt det är?

Sedan lämnas tillräckligt mycket info om mannen så att man kan hitta hans Facebook där massvis med bilder på det lilla barnet florerar. Det är så jävla vidrigt. Dom kunde ha varit hjältar, istället framstår dom som exploaterande hycklare där Swish-pengar och en klapp på axeln är mer värt än ett litet barns integritet. Kul när hon växer upp och får läsa chattarna publicerade på Dumpen om detaljer om hur det skulle förgripas på henne.

Hur kan dom inte ens se hur integritetskränkande detta är? Hur kan dom ha så lite respekt för offer?
Citera
2022-05-05, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Fattar inte Dumpen vilket jävla trauma för barnet som publiceras inför hela Sveriges befolkning? Där pappans övergrepp mot lilla flickan beskrivs i detalj. Hur kan dom inte se hur sjukt det är?

Sedan lämnas tillräckligt mycket info om mannen så att man kan hitta hans Facebook där massvis med bilder på det lilla barnet florerar. Det är så jävla vidrigt.

Hur kan dom inte ens se hur integritetskränkande detta är? Hur kan dom ha så lite respekt för offer?

Detta barn kommer helt säkert att få skyddad identitet.
Citera
2022-05-05, 23:07
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:

Sedan lämnas tillräckligt mycket info om mannen så att man kan hitta hans Facebook där massvis med bilder på det lilla barnet florerar. Det är så jävla vidrigt. Dom kunde ha varit hjältar, istället framstår dom som exploaterande hycklare där Swish-pengar och en klapp på axeln är mer värt än ett litet barns integritet. Kul när hon växer upp och får läsa chattarna publicerade på Dumpen om detaljer om hur det skulle förgripas på henne.

Du har rätt i sak. Men detta handlar om scoop. Vet ej om vulkanen har kommit ut än med det här kan vara startskottet.
Citera
2022-05-05, 23:08
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Du kunde ha besvarat frågan men eftersom du inte valde det så beklagar jag andras liv. Jag ber dem om ursäkt för att såna som du finns.
Så vackert men onödigt att du tar ansvar för mig.

Hoppas du sover gott med vetskapen om att du är en verklig hjälte. Helt överlägsen.
Citera
2022-05-05, 23:09
Medlem
Citat:

Sedan lämnas tillräckligt mycket info om mannen så att man kan hitta hans Facebook där massvis med bilder på det lilla barnet florerar. Det är så jävla vidrigt.

Det där barnet är så litet så risken att det någon gång kommer att läsa vad pappan skrivit i chstten är noll. Betydligt större risk är det att barnet någon gång som vuxen begära ut utredning från socialtjänst och polis om detta leder till åtal och dom.
Citera
2022-05-05, 23:11
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
Han är ett fullständigt avskräde till människa som skriver som han gör. Han är en helt obeskrivligt vidrig människa om han dessutom gjort det han påstår sig ha gjort.

Dumpen kommer dock inte långt efter. Har han faktiskt gjort det han skriver, eller tänkt göra det han skriver, har Dumpen tagit ett barn ur den situationen. Vad de också har gjort är att ha hängt ut brottsoffrets far till allmän beskådan, därigenom också indirekt brottsoffret - ett tvåårigt barn. Vad är det egentligen som pågår? Varje gång man tänker att Dumpen har nått den absoluta botten, då lyckas de gå ännu lägre.

Dumpen skriver: "Han berättar tydligt vad han gjort med sitt barn (dessa delar är till stor del borttagna och blurrade) och han berättar vad han vill göra.". Enbart detta är i sig ett övergrepp. Men inte ens det är sant. Dumpen frågar för fan hur "dildon ser ut"! Dumpen är as, bekräftelsesökande och komplexfyllda as.

Hade man brytt sig om barns väl och ve, på riktigt, hade detta anmälts och aldrig lagts upp till allmän beskådan. Möjligen hade man rapporterat om det i textform på ett sätt man var säker på inte kunde leda till en identifiering av barnet. Då hade man kunnat tala om att rädda ett barn. Nu har Dumpen möjligen räddat ett barn ur ett helvete men skapat ett annat.

Tvivlar någon på vad detta leder till och hur barnet dels blir något slags allmängods genom Dumpens sinnesvridna "underhållning, dels kan komma att i framtiden behöva konfronteras med allmänhetens omdömen av vad som skett på ett sätt som aldrig varit fallet utan Dumpen, är det bara att läsa i tråden. Leken är i full gång:

Att det finns omänskliga, känslomässigt helt förstörda människor, det har sedan länge manifesterats av män som den senast uthängde. Dumpen har i sin tur bevisat på ett aldrig så tydligt vis att det existerar en ytterligare dimension av detta: den förment gode, hycklaren i rustning.

Och med allt detta sagt har jag inte ens gått in på hur Dumpen med sin så kallade journalistik "utan munkavel" riskerar att påverka läget i en eventuell rättsprocess i ett fall som detta.

Grattis Sverige.

Edit: Många i tråden skriver saker som att chatten är bland det värsta de läst. Tack vare Dumpen kan barnet som chatten faktiskt handlar om leva i trygg förvissning om att vem som helst kan få ta del av denna vidriga chatt och därutöver, med några enkla knapptryck, även ta reda på vem chatten handlar om. Dumpen, vilka hjältar!

Ett så långt inlägg bara för att få ur dig att du inte gillar dumpen och pedofiljägare.

Först och främst, offret är 2 år och ingen kommer veta vem hon är när hon är äldre eftersom hon av allt att döma inte kommer associeras med sin pedofilpappa längre. Dessutom räddade dumpen henne från fler våldtäkter. Fokusera på det istället för att grina över att pappan hängts ut.

För det andra, samma princip kan man applicera på vem som helst i alla åldrar. Ska man inte visa bild på mördare, pedofiler mm bara för att de råkar ha fru, man, kusiner, barn, släktingar? Ska Anders Eklund förbli anonym bara för att han har en bror?

Man kanske inte ska skriva om vad som hände Engla alls kanske, det är ju inga roliga detaljer?

Det är ett pris vi får betala för att allmänheten ska veta vem pedofilerna och andra grova brottslingar är.
Och hur mörk verkligheten är, för att skydda fler. Men du kanske tycker det fungerar bättre med blurrade ansikten, anonymitet och ny identitet och fritt fram att jaga offer så snart de "avtjänat" sitt korta straff? Du vill inte alls veta om din granne utgör en risk för dina barn? Eller att ditt barns förskolepedagog fantiserar om att våldta barn?
Senast redigerad av -DaRude- 2022-05-05 kl. 23:14.
Citera
2022-05-05, 23:11
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det där barnet är så litet så risken att det någon gång kommer att läsa vad pappan skrivit i chstten är noll. Betydligt större risk är det att barnet någon gång som vuxen begära ut utredning från socialtjänst och polis om detta leder till åtal och dom.

Å andra sidan finns ju ett talesätt som heter internet glömmer aldrig så vad är några år för internet, jag själv reggade mig på Flashback för 12 år sedan.
Citera
2022-05-05, 23:13
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle

Vad skulle det vara?
Att nån av deras nätfiskare har ett egenintresse?

Jag tror att man inte avslöjat allt kring fallet ännu och det är Vulkanen.

Men men jag kan ha fel också, vi får se,,

Du kan värma glöggen så länge
Citera
2022-05-05, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Spelar ingen jävla roll, det kommer vara anhöriga till barnet som vet i detalj, det kommer vara folk i barnets närhet som kommer veta och det sprider sig väldigt snabbt i folkmun och speciellt när nu hela Sverige har tillgång till materialet som är helt jävla sjukt motbjudande. Dumpen han hundratusentals läsare och Dumpen skiter uppenbarligen fullständigt i lilla flickan integritet.

Jag vill inte ens återberätta det som står i chatten för jag är så jävla äcklad och upprörd. Dumpens scoop och ego är inte viktigare än liten flickas integritet som har blivit sexuellt utnyttjad av sin pappa. Det är liksom det vidrigaste som finns och detta vill Dumpen att deras följare ska gotta sig i. Folk klickar sig in på hans profil och ser den lilla flickan på massvis med bilder.

Det är upplagt på nätet och pappan är med på film och dom säger även hans namn. Internet glömmer aldrig. Och ett litet barns ålder spelar ingen roll, bryr man sig om offer för sexuella övergrepp så publicerar man inte i detalj om hur barnet har blivit sexuellt utnyttjat för ett jävla scoop.

Dumpen hade kunnat framstå som hjältar, istället framstår dom som egoistiska skithögar som vill profitera på en initial god gärning.

Det handlar även om mamman till barnet som enligt chatten har varit helt ovetande om vad mannen har gjort med deras barn. Dumpen sätter henne i en fullkomligt vidrig position där alla i hennes närhet med ett knapptryck får läsa i detalj om hur mannen förgriper sig på den lilla flickan.
Senast redigerad av Aloe-Blacc 2022-05-05 kl. 23:18.
Citera
2022-05-05, 23:16
Medlem
nivea2022s avatar
Sjukt hur vissa kan försvara att hänga ut dottern på det här sättet med "Äsch, hon är ju bara 2 år gammal, hon har ju ingen aning.." som att ungjäveln inte kommer växa upp o lära sig läsa..
Citera
2022-05-05, 23:17
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivea2022
Sjukt hur vissa kan försvara att hänga ut dottern på det här sättet med "Äsch, hon är ju bara 2 år gammal, hon har ju ingen aning.." som att ungjäveln inte kommer växa upp o lära sig läsa..
Trådarna på Flashback ligger ju kvar i årtionden så vaddå liksom
Citera
2022-05-05, 23:18
Avslutad
Jag kan inget veta men jag tror att han är oskyldig. Jag skulle bli förvånad. Tvååringar är spädbarn. Dessutom vore det incest.
När man letar i hans dator så ska man titta på relationen mellan barnporr och porr med vuxna. Helt enkelt fråga honom.
Frånsett juridiskt och kriminellt perspektiv så är det procentandelen en psykolog ska vara intresserad av.

Ur rättssäkert perspektiv får man hoppas att han är skyldig. Risken känns dock överhängande att även Aftonbladets skriverier är story. Döms inte denne man för något så ska jag aldrig mer tro på vad jag läser i media.
Kanske har Aftonbladet frågat sig vad som är sant och inte men erfarenhetsmässigt är förtroendet i botten.
Senast redigerad av brodermark 2022-05-05 kl. 23:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in