2022-05-07, 11:44
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Ja så är det.
Ja det är en bra fråga, finns väl inte så många alternativ egentligen, vilket är tragiskt. Kemisk kastrering? Dock vet jag inte om det heller skulle hjälpa eftersom det ändå sitter i huvudet och man kan ju göra övergrepp på fler sätt än ett.
Kemisk kastrering är det som gett bäst förebyggande och långsiktigt resultat. Medicin som avsevärt minskar eller helt tar bort könsdriften, vilket medför att tankarna inte ploppar upp från första början.

Terapi eller KBT-liknande metoder är inte lika effektivt, och ger oftast bara ett temporärt resultat. I de fallen får det väl bli livslång terapi.
Citera
2022-05-07, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
Med tanke på att du inte har tillgång till min mailbox, så lär du överhuvudtaget inte ha någon möjlighet att utröna vem som skrivit det.

Jag vet vem det är och där får det stanna.

Du skulle varit fullt vettig att argumentera med om du bara stängde till magmunnen innan de sura uppstötningarna kommer. Att ge sig på någon som berättat sin historia härinne som du gjort med Tiffany är hemskt, varför har du inte agerat på liknande sätt när någon har något negativt att skriva tycker jag är besynnerligt.

Hur länge pågick chattandet med Henrik? Angav ni direkt till Polisen eller ni bara chattade på och hoppades på det bästa att han inte skulle förgripa sig på dottern? Såg ni ingen risk att ert sexchattande kunde ha en pådrivande effekt hos H att begå övergrepp?
Citera
2022-05-07, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Allvarligt talat dumpen, tror ni era fångade gäddor tackat nej till ett möte med en 15 åring?

Tror ni de bryr sig om åldern när de bara letar lammkött?

Kan ni tala om hur många som faktiskt backat ur ett möte, backat ur en chat när ni uppger ålder 14?

De gubbarna hade huggit lika hårt på en 16 åring också och om det jag nu säger stämmer faller ju idén med att lura in dem på 14åringar och kalla dem pedos eller hur?

Kan vi få ett klargörande dumpen!

Min personliga åsikt är att det är vedervärdigt även med 55 åringar som söker 16 åringar, det är dock inte fråga om våldtäkt, därför konfronterar vi inte dem. Det finns en orsak till att vi kallar dem gäddor, inte pedos som du skriver. Orsaken är att vi inte är läkare och därmed kan vi inte ställa någon hebe/pedofildiagnos.

En del backar när de hör åldern, och de blir av förklarliga skäl allt fler.
Citera
2022-05-07, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Ja så må det vara. men om dom inte väljer att ta åt sig kritik så är det upp till dom, sen kan man såklart inte ta åt sig av allt.
Men lite självkritik hade nog inte skadat.
Man kan ju inte gynna alla parter men tycker man borde tagit reda på vissa saker innan man startar upp sånt här.
Tänker lite som att startar jag upp ett företag så tar jag reda på det som ändå tillhör det primära och sekundära, sen kan man alltid utveckla och bli bättre men att det tar 1 år innan man inser att man behöver peka vart dom ska kunna söka hjälp känns lite fel och att man inte bryr sig vad som händer efter, speciellt när man dessutom vet att många blir suicid benägna efter en konfrontation.
Helt enig med dig. Å andra sidan har väl "hjälpa gäddor" varit hyfsat långt ner i prio-listan...
Gällande inträde i samhället eller inte så måste det alla gånger vara sundare för alla att individer är självförsörjande. Att samhället ska bekosta skyddade boenden och försörjningsstöd för att vissa vill misshandla eller slå ihjäl de känns inte som någon långsiktig lösning. Till skillnad från pöbeln kan vårt välfärdsamhälle och skyddsnät låta bli att ta hänsyn till människovärde.
Citera
2022-05-07, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Ja, eller all tid de lade på att snuskchatta? Fiskaren inspirerade kanske till övergrepp på barnet? De sitter och chattar och lever sig in i en människa som tydligen inte bara fantiserar om att begå övergrepp på ett barn som han lever med utan som dessutom säger sig ha begått övergrepp mot barnet. Riktigt nasty och farlig lek!

Menar du att man självmant söker sig till incestgrupper och självmant söker kontakter med pedofiler för att sedan bli inspirerad och våldta sitt barn fler gånger per dag?
Citera
2022-05-07, 11:56
Avslutad
Citat:
Min personliga åsikt är att det är vedervärdigt även med 55 åringar som söker 16 åringar, det är dock inte fråga om våldtäkt, därför konfronterar vi inte dem. Det finns en orsak till att vi kallar dem gäddor, inte pedos som du skriver. Orsaken är att vi inte är läkare och därmed kan vi inte ställa någon hebe/pedofildiagnos.

Så vad tycker du om att Sjöberg blev tillsammans med en 21-åring (dom kanske blev tillsammans när hon var ännu yngre?) när han själv var 50+? Hur påverkar det hans trovärdighet?

Skulle ni också hänga ut en 18-21-åring som ville träffa en 14-åring? Det är ju en betydligt mindre åldersskillnad än den Sjöberg gillar.
Citera
2022-05-07, 12:02
Medlem
goofers avatar
Citat:

Det gläder mig att folk faktiskt backar, det betyder att de som går vidare även fast de vet åldern är 14 är män som säkert tänder extra på det lite förbjudna.
Män som egentligen skiter I flickan utan bara vill tillfredsställa sig själv oavsett risk.
Citera
2022-05-07, 12:03
Medlem
Citat:
Menar du att man självmant söker sig till incestgrupper och självmant söker kontakter med pedofiler för att sedan bli inspirerad och våldta sitt barn fler gånger per dag?

Du ger mig en motfråga på så enkla frågor … Ni hittar en snubbe som säger sig förgripa sig på ett barn som han dessutom har hos sig. Hur länge chattade ni? I dagar? Kontaktade ni polis direkt eller chattade dagar med honom utan att kontakta polis?
Senast redigerad av Magmunnen 2022-05-07 kl. 12:22.
Citera
2022-05-07, 12:05
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
LAVA brukar komma med länkar till vetenskaplig information och forskning. Väldigt intressant och många gånger givande att läsa. Håll ögonen öppna efter hennes inlägg.
Ok. absolut det ska jag göra.
Citera
2022-05-07, 12:07
Medlem
Citat:
Det finns en och annan som är väldigt vettiga här i tråden. Därför är jag inne och läser ibland och kan ta till mig en del tips längs vägen. Dumpen är, och har varit under utveckling sedan start. Vi blir alltså aldrig fullärda men du har rätt i att Dumpen absolut inte är någon demokratisk förening där alla har någonting att säga till om.
Vissa skribenter härinne scrollar jag bara förbi och läser inte alls med tanke på att en del verkar driva PRIS (pedofilernas rätt i samhället) De har alltså hittat sitt lilla krypin här och sitter fullutrustade med offerkoftor beredda att försöka klistra på andra en mängd besynnerliga epitet utan att se sin egen roll i det hela.

En hel del (dig inkluderat) skriver dock vettiga och läsvärda saker. För första gången har nog Magmunnen haft rätt i något hon skrivit, jag skulle gladeligen ta in det som du skriver på Dumpen med tanke på att du är en förebild för alla anhöriga. Dock under förutsättning att berättelsen kan styrkas med tanke på att sanningshalten härinne är förhållandevis låg.

Tack Sara. Jag ska fundera…
Citera
2022-05-07, 12:08
Medlem
Citat:

Men jag kan även svara på din motfråga. Ja, pedofiler söker sig självmant till dylika grupper och inspirerar varandra, ja, uppenbarligen är det så. Vad har de annars dessa grupper till?
Citera
2022-05-07, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiffanystankar
Tack Sara. Jag ska fundera…

Ja, vässa pennan åt Dumpen nu. Skriva för oss okunniga muppar här fattar jag inte vitsen med om du kan göra något riktigt i stället.
Senast redigerad av Magmunnen 2022-05-07 kl. 12:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in