Citat:
Ursprungligen postat av
Socks
Där är vi oense då
Jag tycker att de behövs hängas ut för att så många som möjligt ska veta vilka de är och inte riskera att de glider under radarn där barn finns. En konsekvens av att enkom förlora sitt jobb och sin familj tror jag, tyvärr, inte är en tillräckligt stor konsekvens för att de ska sluta. Det verkar inte som att risken att hamna på Dumpen både en och två gånger räcker, men det finns ju inte så mycket annat att tillgå.
Dock tycker jag, och det vet jag inte om det görs, att de anhöriga bör kontaktas INNAN någon hängs ut.
Hjälper det då? Gör Dumpen verkligen någon skillnad?
Det känns mer som underhållning med ett väldigt rått och problematiskt innehåll. Har ingenting emot att de hänger ut den senaste snubben. Tror inte att hans 2-åring tar så stor skada av att pappa finns på en hemsida för nätpedofiler. Tror inte att hans 2-åring tar så stor skada då denne förmodligen inte har något direkt socialt liv
Men jag utgår från exempel som med Tobbe som hängdes ut för ett tag sedan. Han har ju en (kanske fler) dotter som är 17 som löper större risk att drabbas av diverse problem i vardagen just pga att hennes pappa hängdes ut på Dumpen. Där kanske man kunde ha gjort det annorlunda.
Men hade man gjort det så hade man kanske inte tjänat lika mycket pengar? För det är väl det som allt detta handlar om? Det är som när präster i frikyrkor i USA säger att det är Gud som vill att de ska ha flygplan, båtar, skitstort hus, dyra kläder, smycken och klockor. Samma slags dupering, men här använder de barnen som mantel för sin egen girighet.