2022-05-05, 18:20
Medlem
"Bastugubben. Bastugubben, bastgubben, bastugubben, ojojoj"

Edit: Tycker det är rätt av Dumpen att konfrontera pedofiler, men tycker det är lite komiskt när de blir konfronterade, framförallt Sara som har den humorn
Citera
2022-05-05, 18:20
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brodermark
Har man Kik som vuxen man utan syftet att chatta med egna barn så är det pga pedofili.

KIK är även ganska vanligt gällande sexköp och liknande aktiviteter.
Citera
2022-05-05, 18:21
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1409vald

Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Bla bla bla.

Mannen som utfört handlingen är den skyldiga till situationen. Han bär fullt ansvar. Om man har så sköra närstående kanske man inte ska jaga barn på nätet. Hade det varit bättre om han jagat barn lokalt och blivit påkommen av en förälder som ringer runt till alla ist?

Lägg ansvaret där det hör hemma.

Det går att ha båda perspektiv i huvudet samtidigt. Jag tycker kvinnan i historien lägger ansvar på mannen i fråga. Men storyn berättar även att det finns fler som är offer och känner smärta. Dessa viftas ju hela tiden bort, precis som du gör nu. Som om det ska vara en tröst när ens liv rämnar att man säger till sig själv att allt är mannens fel. Effekten hade ju blivit densamma för mannen om Dumpen enbart kontaktat frun och arbetsgivaren. Resten blir bara en freakshow (och jag är underhållen jag också så jag är en del av det).

Sen förstår jag att Dumpen för att överleva måste jobba som de gör. Ingen swishar och betalar om de inte får något tillbaka för pengarna. Det är ett tveeggat svärd.
Citera
2022-05-05, 18:24
Medlem
HushHoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Hitta.se och Ratsit kan ju omöjligt veta om dom faktiskt bor ihop. Vi har haft en främmande tjomme skriven på vår adress en gång.

Hur kopplingen är återstår nog att se. Det kan ju vara andrahand osv.
Jag har en känsla av att J.A blir nedringd av andra journalister och att vi snart får läsa mer.
Men oavsett kvarstår fakta att dessa två står skrivna tillsammans.
Det är ironiskt som attan men jävligt tragiskt. Stackars stackars barn
Citera
2022-05-05, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
KIK är även ganska vanligt gällande sexköp och liknande aktiviteter.

Överhuvudtaget är folk som hänger där helt jävla fucked up på ett tråkigt sätt. Testade Kik för ett tag sedan bara för att se vad det är för mänsklig soptipp. Typ bara vuxna människor som sitter och mobbar varann dygnet runt.
Citera
2022-05-05, 18:26
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det går att ha båda perspektiv i huvudet samtidigt. Jag tycker kvinnan i historien lägger ansvar på mannen i fråga. Men storyn berättar även att det finns fler som är offer och känner smärta. Dessa viftas ju hela tiden bort, precis som du gör nu. Som om det ska vara en tröst när ens liv rämnar att man säger till sig själv att allt är mannens fel. Effekten hade ju blivit densamma för mannen om Dumpen enbart kontaktat frun och arbetsgivaren. Resten blir bara en freakshow (och jag är underhållen jag också så jag är en del av det).

Sen förstår jag att Dumpen för att överleva måste jobba som de gör. Ingen swishar och betalar om de inte får något tillbaka för pengarna. Det är ett tveeggat svärd.

Nej det är en snyfthistoria om att pedofilen är sjuk och behöver söka vård. Han är ett offer. Medans dumpen är förövaren som jagar klick.

Snacka om sjukt perspektiv.
Citera
2022-05-05, 18:27
Medlem
HushHoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Fy fan, vad skumt alltsammans blev nu. Säger inte att Jonasolbrännan är peddo men han framstår som fett narcissistisk. Är det han som är Vulkanen?

Jonasolbrännan är så vitt jag vet inte heller vulkanen. Tror du behöver andas och släppa vulkanen tills den är redo.
Citera
2022-05-05, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HushHoney
Hur kopplingen är återstår nog att se. Det kan ju vara andrahand osv.
Jag har en känsla av att J.A blir nedringd av andra journalister och att vi snart får läsa mer.
Men oavsett kvarstår fakta att dessa två står skrivna tillsammans.
Det är ironiskt som attan men jävligt tragiskt. Stackars stackars barn

När jag frågade Infolina om Vulkanens samhällsklass sa hon att hen är till synes medelklass. Till synes tolkar jag som ulv i fårakläder. Skulle inte alls förvåna mig om Vulkanen är Jonasolbrännan. Vilken jävla bomb!
Citera
2022-05-05, 18:28
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Överhuvudtaget är folk som hänger där helt jävla fucked up på ett tråkigt sätt. Testade Kik för ett tag sedan bara för att se vad det är för mänsklig soptipp. Typ bara vuxna människor som sitter och mobbar varann dygnet runt.

Låter ju inte helt olik denna tråd
Citera
2022-05-05, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HushHoney
Jonasolbrännan är så vitt jag vet inte heller vulkanen. Tror du behöver andas och släppa vulkanen tills den är redo.

Nej nej, han är en typisk communal narcissist! Ska släppa Vulkanen dock. Vi får låta tiden utvisa detta.
Citera
2022-05-05, 18:30
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Nej det är en snyfthistoria om att pedofilen är sjuk och behöver söka vård. Han är ett offer. Medans dumpen är förövaren som jagar klick.

Snacka om sjukt perspektiv.
Det var exat den uppfattningen jag fick också.
Citera
2022-05-05, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleurodes
Låter ju inte helt olik denna tråd

Nja, här finns viss bredd dock, men fattar vad du menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in