2022-05-05, 20:25
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Jonat*an Al*vén tror jag. Någon självutnämnd frälsare som hjälper barn i Nepal.

Ok, det är ju killen från Facbook som delar kiminella och våldtäktsmäns identiteter.
Citera
2022-05-05, 20:27
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet
Nu kan det ju vara så att personen/förövaren kan ha våldtagit andra minderåriga/barn innan Dumpens fiskar blir kontaktade av honom.
När det kommer till just denna person så sökte han aktivt efter vuxna med små barn som han ville våldta och han uttryckte även att han hade tillgång till BP.
Han valde att aktivt söka och det slutade med att han fick träffa Sara & Patrik istället.
Hans val.
Jag har inget att säga emot att de trollar pedofilerna. Jag tänker snarare på om det borde göras en riskbedömning på hur en outning av pedofilen kan komma att drabba dennes anhöriga, förstår du vad jag menar?
Citera
2022-05-05, 20:29
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Men asså, är du helt jävla CP-skadad eller? Hur är man pedofil när man tänker på de som drabbas pga att en närstående till dom hängs ut inför hela svenska folket?
Det är väl, rent krasst, pedofilens fel?

Jag kan hålla med om att ev barn, men så klart även vuxna drabbas hårt när de får veta att en person de trott sig känna är en pedofil. Men väger jag det mot de barn som drabbas av en pedofils sjuka böjelser..

Ja, då får man helt enkelt lindra fallet så gott det går hos de anhöriga till pedofilen. DE har ju inte gjort något fel, så jag hoppas innerligt att de får vara ifred och får det stöd och den hjälp de behöver.
Citera
2022-05-05, 20:34
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
Det är väl, rent krasst, pedofilens fel?

Jag kan hålla med om att ev barn, men så klart även vuxna drabbas hårt när de får veta att en person de trott sig känna är en pedofil. Men väger jag det mot de barn som drabbas av en pedofils sjuka böjelser..

Ja, då får man helt enkelt lindra fallet så gott det går hos de anhöriga till pedofilen. DE har ju inte gjort något fel, så jag hoppas innerligt att de får vara ifred och får det stöd och den hjälp de behöver.
Ja, men det var ju även det jag sa. Att i grund och botten så är det ju pedofilens fel. Men borde man inte ha lite framförhållning när man med ett så stort forum kan göra så mycket skada? Om det är en ensamstående person som hängs ut så är det ju liksom bara han som drabbas i stort sett.

Men om pedofilen har en familj, kanske två barn som är 16 och 17, då finns de barnen med på Ratsit. De är inte skyddade på något sätt. Så jag tycker bara att man borde kanske tänka sig för vad man tar sig an för fall. Man kan ju fortfarande underrätta familjen, men kanske inte hänga ut personen offentligt, just för att skydda de övriga.

Sen kan man säkert argumentera om att pedofilen borde ha tänkt på detta innan. Men uppenbarligen så gör de ju inte det. Så då kanske vi som kan se skiten från olika perspektiv får tänka till innan oskyldiga liv förstörs.
Citera
2022-05-05, 20:35
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Vad är egentligen problemet om båda har ett intresse av varandra?

Kan folk inte bara få göra va de vill med vem de vill utan någon lider för de? Jag låg med min stora syrras kompis när jag vad i yngre tonåren och hon en bit över 20. Skulle du kalla mig ett offer? Borde jag anmäla henne?

Varför alla så besatta av siffran 18? Inget speciellt med de förutom man är myndig. Att veta vilka man vill ha sex med är inget advancerat.Vad händer om myndighetsåldern höjd till 21 som de snackas om? Är man helt plötsligt pedofil om man tänder på en 19 åring då? Människan mår inte bra av dessa begränsningar.

Hon begick ett brott, men ett offerlöst brott eftersom du ville det. Om du inte ville så ja, då borde du ha anmält.
I de, vad jag tror, ytterst ytterst få fall en 14-åring vill ligga med en 30-åring, 40-åring, (för att inte tala om en 60-åring eller äldre...) osv så håller sig dessa troligen till varandra och i hemlighet. De har troligen också träffats i verkliga livet och inte på nätet även om det säkert förekommer det med.

Det innebär inte att en vuxen man ska jaga barn och ungdomar via nätet på det vis som dessa pedofiler som hängs ut gör.

Att man använder siffran 18 är ju för att det är den lagstadgade siffran i dagsläget och gränsen måste ju gå någonstans.
Citera
2022-05-05, 20:35
Medlem
Telepatisks avatar
Osannolikt att en pedofiljägare bor tillsammans med en pedofil? Vad är deras koppling? Inneboende? Vänner?
Citera
2022-05-05, 20:37
Avslutad
Gädda nummer 96 är en rekordfångst, storartat jobb av Dumpen!
Citera
2022-05-05, 20:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leg.Talgoxe
Ja jag har lyssnat igenom alla avsnitt sen dom började, och det där var tammy faan det mest korkade han sagt hittills!!
Tur att Sara bröt in DIREKT och sa bestämt nej till det.

Sara kanske fick en tankeställare när det blev kritik för att de lockar barn att besöka Dumpen. Då hade Patrik i podden sagt något om att det var jättebra siffror om att 20000 barn från TikTok hade besökt Dumpen och Sara hade inte sagt ifrån att barn ska inte besöka Dumpen.

Här sa hon alltså till då i alla fall.
Citera
2022-05-05, 20:40
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Osannolikt att en pedofiljägare bor tillsammans med en pedofil? Vad är deras koppling? Inneboende? Vänner?

Hata slumpen...
Citera
2022-05-05, 20:40
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ja, men det var ju även det jag sa. Att i grund och botten så är det ju pedofilens fel. Men borde man inte ha lite framförhållning när man med ett så stort forum kan göra så mycket skada? Om det är en ensamstående person som hängs ut så är det ju liksom bara han som drabbas i stort sett.

Men om pedofilen har en familj, kanske två barn som är 16 och 17, då finns de barnen med på Ratsit. De är inte skyddade på något sätt. Så jag tycker bara att man borde kanske tänka sig för vad man tar sig an för fall. Man kan ju fortfarande underrätta familjen, men kanske inte hänga ut personen offentligt, just för att skydda de övriga.

Sen kan man säkert argumentera om att pedofilen borde ha tänkt på detta innan. Men uppenbarligen så gör de ju inte det. Så då kanske vi som kan se skiten från olika perspektiv får tänka till innan oskyldiga liv förstörs.

Där är vi oense då Jag tycker att de behövs hängas ut för att så många som möjligt ska veta vilka de är och inte riskera att de glider under radarn där barn finns. En konsekvens av att enkom förlora sitt jobb och sin familj tror jag, tyvärr, inte är en tillräckligt stor konsekvens för att de ska sluta. Det verkar inte som att risken att hamna på Dumpen både en och två gånger räcker, men det finns ju inte så mycket annat att tillgå.
Dock tycker jag, och det vet jag inte om det görs, att de anhöriga bör kontaktas INNAN någon hängs ut.
Citera
2022-05-05, 20:43
Medlem
Gäddan #96 tar nog priset som den värsta hittills.
Citera
2022-05-05, 20:43
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det går att ha båda perspektiv i huvudet samtidigt. Jag tycker kvinnan i historien lägger ansvar på mannen i fråga. Men storyn berättar även att det finns fler som är offer och känner smärta. Dessa viftas ju hela tiden bort, precis som du gör nu. Som om det ska vara en tröst när ens liv rämnar att man säger till sig själv att allt är mannens fel. Effekten hade ju blivit densamma för mannen om Dumpen enbart kontaktat frun och arbetsgivaren. Resten blir bara en freakshow (och jag är underhållen jag också så jag är en del av det).

Sen förstår jag att Dumpen för att överleva måste jobba som de gör. Ingen swishar och betalar om de inte får något tillbaka för pengarna. Det är ett tveeggat svärd.
Ja, och då vore väl det mest ärliga om Dumpen bara svarade det alla ändå fattar:

"Ja, detta är baksidan av våra metoder. Vi anser oss tyvärr inte kunna göra på nåt annat sätt för då minskar vår genomslagskraft och våra intäkter. Sorry!"

I stället bemöts denna kritik alltid med "Skärp dig! Du och dina barn ska vara tacksamma. Nu får ni bygga upp era liv igen och det är väl kul?" eller ännu värre "Vadå? Tycker du det bättre att ett barn blir våldtaget? Är det dig det är synd om?"

Jag tycker Dumpen själva borde publicera samtliga (verifierbara) kritiska berättelser från anhöriga. Är man "Media utan munkavle" så vill man väl belysa alla sidor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in