2021-08-21, 13:34
Medlem
Jag tar elvanse 60mg fr min adhd, men brjar bli sugen p att testa att rka. Hur funkar detta ihop? Jag har hrt att det kan krocka, men skulle vilja hra av folk med erfarenhet och/eller kunskap. Jag har aldrig rkt tidigare, bara tagit diverse olika tabletter.
Jag tar ven sertralin 150mg om det nu skulle gra ngon skillnad

(Det finns skert redan ngon trd kring detta, men jag hittade inget med en enkel googleskning s jag startar en nd. Finns det redan en trd fr ni mer n grna skicka mig dit istllet och har jag startat den i fel mne fr den flyttas.)
2021-08-21, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fvcked1
Jag tar elvanse 60mg fr min adhd, men brjar bli sugen p att testa att rka. Hur funkar detta ihop? Jag har hrt att det kan krocka, men skulle vilja hra av folk med erfarenhet och/eller kunskap. Jag har aldrig rkt tidigare, bara tagit diverse olika tabletter.
Jag tar ven sertralin 150mg om det nu skulle gra ngon skillnad

(Det finns skert redan ngon trd kring detta, men jag hittade inget med en enkel googleskning s jag startar en nd. Finns det redan en trd fr ni mer n grna skicka mig dit istllet och har jag startat den i fel mne fr den flyttas.)

Du ska inte syssla med snt nr du r p den medicineringen du r. Lkaren kommer dra in Elvansen med en gng nr hen fr reda p att du brjat knarka.
2021-08-21, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scallop
Du ska inte syssla med snt nr du r p den medicineringen du r. Lkaren kommer dra in Elvansen med en gng nr hen fr reda p att du brjat knarka.
Tror inte det finns ngon risk att min lkare fr reda p det om jag inte berttar det fr honom. Har som sagt hllit p med annat under min medicinering.
Varfr ska jag inte syssla med snt? Just fr att lkaren kan dra in medicinen eller pga ngot annat ocks?
2021-08-21, 14:12
Medlem
Yahnoovass avatar
Rk bara
2021-08-21, 14:17
Medlem
Inga direkta risker att korsa elvanse och cannabis, om det sen r en bra id eller inte fr du se sjlv. Antingen gillar du det eller s gr du det inte, jag fr min egen del tycker inte cannabis har nn efterstrvansvrd effekt.
2021-08-21, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastilleday
Inga direkta risker att korsa elvanse och cannabis, om det sen r en bra id eller inte fr du se sjlv. Antingen gillar du det eller s gr du det inte, jag fr min egen del tycker inte cannabis har nn efterstrvansvrd effekt.
Okej tack fr ditt svar. Jag fr vl testa och se helt enkelt. Har du sjlv rkt p under elvansemedicinering?
2021-08-21, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fvcked1
Okej tack fr ditt svar. Jag fr vl testa och se helt enkelt. Har du sjlv rkt p under elvansemedicinering?
Inte jag, men en del i min omgivning. Kombinationen har inte varit ngot problem i sig, utan kruxet har varit att de blivit av med medicinen sedan de torskat fr innehav eller positiva drogtest.
2021-08-22, 03:52
Medlem
Det hnde mig i april i r, jag torska p cannabis och blev direkt av med min elvanse och behvde lmna urinprov i 3 mnader fr att kunna f tillbaka den. Inte s kul
2021-08-22, 11:04
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) Kan Jag blanda det hr? (frgor om samtidiga intag av olika droger) /lst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in