2021-08-21, 13:34
Medlem
Jag tar elvanse 60mg för min adhd, men börjar bli sugen på att testa att röka. Hur funkar detta ihop? Jag har hört att det kan krocka, men skulle vilja höra av folk med erfarenhet och/eller kunskap. Jag har aldrig rökt tidigare, bara tagit diverse olika tabletter.
Jag tar även sertralin 150mg om det nu skulle göra någon skillnad

(Det finns säkert redan någon tråd kring detta, men jag hittade inget med en enkel googlesökning så jag startar en ändå. Finns det redan en tråd får ni mer än gärna skicka mig dit istället och har jag startat den i fel ämne får den flyttas.)
2021-08-21, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fvcked1
Jag tar elvanse 60mg för min adhd, men börjar bli sugen på att testa att röka. Hur funkar detta ihop? Jag har hört att det kan krocka, men skulle vilja höra av folk med erfarenhet och/eller kunskap. Jag har aldrig rökt tidigare, bara tagit diverse olika tabletter.
Jag tar även sertralin 150mg om det nu skulle göra någon skillnad

(Det finns säkert redan någon tråd kring detta, men jag hittade inget med en enkel googlesökning så jag startar en ändå. Finns det redan en tråd får ni mer än gärna skicka mig dit istället och har jag startat den i fel ämne får den flyttas.)

Du ska inte syssla med sånt när du är på den medicineringen du är. Läkaren kommer dra in Elvansen med en gång när hen får reda på att du börjat knarka.
2021-08-21, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scallop
Du ska inte syssla med sånt när du är på den medicineringen du är. Läkaren kommer dra in Elvansen med en gång när hen får reda på att du börjat knarka.
Tror inte det finns någon risk att min läkare får reda på det om jag inte berättar det för honom. Har som sagt hållit på med annat under min medicinering.
Varför ska jag inte syssla med ”sånt”? Just för att läkaren kan dra in medicinen eller pga något annat också?
2021-08-21, 14:12
Medlem
Yahnoovass avatar
Rök bara
2021-08-21, 14:17
Medlem
Inga direkta risker att korsa elvanse och cannabis, om det sen är en bra idé eller inte får du se själv. Antingen gillar du det eller så gör du det inte, jag för min egen del tycker inte cannabis har nån eftersträvansvärd effekt.
2021-08-21, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bastilleday
Inga direkta risker att korsa elvanse och cannabis, om det sen är en bra idé eller inte får du se själv. Antingen gillar du det eller så gör du det inte, jag för min egen del tycker inte cannabis har nån eftersträvansvärd effekt.
Okej tack för ditt svar. Jag får väl testa och se helt enkelt. Har du själv rökt på under elvansemedicinering?
2021-08-21, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fvcked1
Okej tack för ditt svar. Jag får väl testa och se helt enkelt. Har du själv rökt på under elvansemedicinering?
Inte jag, men en del i min omgivning. Kombinationen har inte varit något problem i sig, utan kruxet har varit att de blivit av med medicinen sedan de torskat för innehav eller positiva drogtest.
2021-08-22, 03:52
Medlem
Det hände mig i april i år, jag torska på cannabis och blev direkt av med min elvanse och behövde lämna urinprov i 3 månader för att kunna få tillbaka den. Inte så kul
2021-08-22, 11:04
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) Kan Jag blanda det här? (frågor om samtidiga intag av olika droger) /låst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in