2021-08-17, 18:08
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirthesirthe
Slice la precis ut en ny story på instagram med en låt där texten går "I drop a bag just to finish you ni**as"

Vem är denna Slice? Är det också en Somalie?
Citera
2021-08-17, 18:09
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Jag känner en Somalie, han var väl inte direkt bäst i skolan, tror inte ens han gick något gymnasie alls, han tog ett knegarjobb med normal-lön och har sedan stannar på den arbetsplatsen och i princip försörjde sin mamma och småsyskonen.

När han var 18 tog han körkort och köpte en 20 år gammal toyota
När han var 20 flyttade han till egen lägenhet och skaffade flickvän
Vid 30 levde han vanligt medelklassliv, med insatslägenhet och nästan ny bil.

Det hade dom här också kunnat välja, men dom valde istället att ibland ha några tusen som 16-17 åringar, en glapp juggepistol och en stulen fejk-rolex och turkiska Addidaskläder och en bögväska på magen.

Min somaliske kompis vänner som skulle bli rika på sin kriminalitet är antingen döda eller bor fortfarande hemma hos morsan när dom inte sitter inne.
Dom valde det livet.
Det här är sanningen!
Gatan är ett pyramidspel där dom flesta förlorar.
Det man ser i glamoriserande musikvideos är en illusion.
Men det är många som inte förstår det och fastnar i fantasier om social status och rikedom.
Är det värt att se sina vänner dö, så länge man får ha på sig märkeskläder och en Rolex?
Självklart inte.
Men det går ofta upp för dom här unga killarna först när de själva stirrar rakt in i mynningen och då är det försent.
Citera
2021-08-17, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Vem är denna Slice? Är det också en Somalie?

Han har en hög roll i Husbys hyenor och är eritrean har jag för mig
Citera
2021-08-17, 18:13
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Han har en hög roll i Husbys hyenor och är eritrean har jag för mig

Tack för infot, kan dessa ligga bakom detta dåd?

Jag hittade en tråd om dessa hyenor..

(FB) Husbys Hyenor (HH) vilka är de?
Citera
2021-08-17, 18:19
Medlem
Stora gäng brukar inte posera såhär som hyenorna gör?

Typ som att dom golar på sig sj inte så bra
Citera
2021-08-17, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
y*hy* är det han som heter @j6yko.163 på insta?
Nej inte samma
Citera
2021-08-17, 18:22
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Det här är sanningen!
Gatan är ett pyramidspel där dom flesta förlorar.
Det man ser i glamoriserande musikvideos är en illusion.
Men det är många som inte förstår det och fastnar i fantasier om social status och rikedom.
Är det värt att se sina vänner dö, så länge man får ha på sig märkeskläder och en Rolex?
Självklart inte.
Men det går ofta upp för dom här unga killarna först när de själva stirrar rakt in i mynningen och då är det försent.

Dom flesta förlorar på krimlivet? ALLA förlorar på det i slutändan. Ska vi ta en av de största i tiderna som exempel; Pablo Escobar. Han var ett tag en av de rikaste i världen genom sin kriminalitet.

Men han dog vid ca 44 års ålder. Han har inte tagit med sig ett skit till graven. Med det sagt innebär det att jag, medelklass, är rikare än honom just nu. Jag lever också, det gör inte han.

Vad fan var det värt i slutändan? Vad har du valt om någon på din 30-års dag kom fram till dig och sa: Jag gör dig till världens rikaste man nu, men du ska dö vid 44. Hade du tagit det?
Citera
2021-08-17, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Någon som kan lägga upp videon igen? Alla är så snabb på att ta ner dem

Om de som sitter på videos lägger upp den på www.kaotic.com eller annan liknande, "nischad" sida så lär den bli kvar längre än på streamable som inte vill ha/inte accepterar gore.
Citera
2021-08-17, 18:30
Medlem
Ny bild från slice med texten ”H4L(Husby for life)”, han längst åt vänster är dree lows bror och bredvid honom är Slice. Om det är HH som ligger bakom detta tror jag inte de hade varit så aktiva på sociala medier. https://i.imgur.com/lUTxq2f.png
Citera
2021-08-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ny bild från slice med texten ”H4L(Husby for life)”, han längst åt vänster är dree lows bror och bredvid honom är Slice. Om det är HH som ligger bakom detta tror jag inte de hade varit så aktiva på sociala medier. https://i.imgur.com/lUTxq2f.png
Det är inte HH som ligger bakom dådet.. Slice är PR kåt och derfor lägger han ut sånt nu
Citera
2021-08-17, 18:53
Medlem
Juristchefens avatar
Citat:

Jag blir illamående av att se sånt här respektlöst drägg.
Citera
2021-08-17, 19:44
Medlem
GoUoDs avatar
Finns det någon bild på de avlidna, eller är det integritetskränkande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in