Vad ägnar de sig åt? Narkotikabrott är nog ganska givet men vad mer? Det bor ganska många kriminella i husby, är de värsta med i HH? Har de konflikter med grupperingar från andra förorter?
Inte så mycke som läckt ut om denna gruppering Husbys Hyenor, dom har nämnts en hel del i trådarna å konflikterna om shottaz, dödspatrullen, FLG å övriga ligor i dessa trakterna på senare tid, bl.a ska Husbys Hyenor ha en väldigt ung ledare som går under namnet "Slice" och han sitter tydligen i häkte/fängelse (?) för grovt vapenbrott, dom e vad jag förstått någorlunda neutrala å har nära band till både Shottaz, dödspatrullen, FLG, HSL å 24k ligan samt vissa övriga kriminella personer å ligor från närliggande områden(?), nån som vet mer än mig får gärna fylla på mer eller rätta mig
Dree Low antar jag?
Vad står MMG för?
Har du namn på/vet du något mer om personerna bakom aliasen (Flush, Ilyas(?), Palle, ONeil, "Xxx", MMG)? Insta/FaceBook för ovanstående? Slice vet vi ju redan en hel del om men brodera gärna ut om du vet något...
Slice är barn, förstår inte hur man kan se honom som ledare
Är väl egentligen primärt Expressen som har menat, och i och med detta lurat en del av oss FB:are, att Slice skulle vara ledare för HH... Expressen (2020-02-18):
Citat:
(…)
Ledare i Husbys hyenor, 20 år
Uppvuxen i Husby med sin mamma. I flera år har han varit LVU-omhändertagen och inlåst på behandlingshem på grund av en ”kriminell livsstil” och att han missbrukat cannabis dagligen sedan elvaårsåldern. Slutade skolan i sjuan.
Har bland annat dömts för grovt vapenbrott och narkotikabrott och har sagt att han beväpnat sig för att vara trygg. Husbys hyenor har tidigare varit lierade med Shottaz.
(…)
Expressens Fr3drik Sjö$hult är en mästare på slarv eller okunskap samt i och med det även master of desinformation...
Senast redigerad av Gnrl.Clstr 2020-07-21 kl. 12:35.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!