2021-08-17, 09:17
Medlem
Vet man om BO var beväpnade?
Citera
2021-08-17, 09:22
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yax

De var ju klädda med maskar, handskar, skottsäkra västar osv. Så de var nog med största sannolikhet beväpnade.
Citera
2021-08-17, 09:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Jag vet inte om jag känner empati för kriminellas död. Då dom oftast har ett väldigt dystert förflutet där dom inte har varit så trevliga och fina själva med t.ex rån, mord m.m. Men om någon oskyldig kommer ivägen så tycker jag att det är synd.

Vill man spela cool, röka hash, cigratter, få snabba pengar, ha rånade märkeskläder på sig, och fina rånade prylar, vara i ett gäng med rivaler emot sig.. Då få man kanske någonstans vara beredd på ett headshot. Att huvudet går i bitar eller något.

Är det så häftigt då? Och är det värt det? Att offra sitt liv för idiot skit? Jag har överseende med att unga inte fattar något.
Men återigen är det tönten som lyckas bäst.
Dessa två herrar har gjort eller var beredda att göra samma sak de själva råkade ut för. De har bara sig själva att skylla.
Citera
2021-08-17, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Varför använder de inte ljuddämpare? Så fort det smäller rings det efter polisen.

Brotten borde utökas med störning av allmän ordning. Får inte grabbarna med stora ljudanläggningar störa omgivningen med sina bilar, borde det vara samma regler för de som stör med skjutvapen.

Idiotsverige.

Morgan lär få svårt bemöta senaste våldet i landet. Vad han än säger blir det, skrattretande.
Effekten på skotten minskar med upp till 30 procent med ljudämpare..
Citera
2021-08-17, 09:26
Medlem
Efter att ha sett klippet från trappuppgången kan jag bara tänka på de stackars svenskar på saneringsfirman som måste komma och göra rent efter afrosvenskarnas upptåg.

Fy fasen för att klaffsa runt där bland allt biologiskt avfall och geggamojja.

Hoppas de får rejält med risktillägg.
Citera
2021-08-17, 09:27
Medlem
Ja du.. Promilles chans antar jag.
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Det är det jag tänker också. Men hur stor är chansen att man överlever då?
Citera
2021-08-17, 09:28
Medlem
Video finns på samnytt
Citera
2021-08-17, 09:30
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Eftersom FU bedrivs under sekretess så har polisen inte informerat om några liknande detaljer.

Det ena BO hade iofs skottsäker väst, men det hjälper inte emot skott i huvudet eller nedre delen av bäckenet. Ett skott som träffar kroppspulsådern t.ex. i låret är dödligt om inte blodflödet mycket snabbt stoppas.
Citera
2021-08-17, 09:32
Medlem
Videon på samnytt var Inge vidare dock.

Någon som lyckades spara ner den andra som skulle legat ute?
Citera
2021-08-17, 09:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Nej, enda sättet att minska effekten är att korta pipan och på så vis minskas sträckan gasen pressar upp kulan i hastighet. Ljuddämparen sänker inte kulans hastighet.
Citera
2021-08-17, 09:34
Medlem
Bondas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idaamina
Video finns på samnytt

Man ser två negrer ligga nere down for count och en tredje neger ser flugorna runt kropparna och går och spyr.
Citera
2021-08-17, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer

Det stämmer inte. En ljuddämpare är som en förlängning av pipan, dvs kulor fortsätter öka hastighet ljuddämparens längd ut (krutgaserna fortsätter driva kulan).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in