• 1
  • 2
2021-08-16, 19:17
Medlem
VergissMichs avatar
Läste denna trådstart och började tänka på hur extremt vanligt detta fenomen är. Inte just "samlagskontroll" utan kontroll, fysisk och psykisk misshandel, gaslighting med mera. Hur kommer det sig att typ alla med sånt här beteende i princip alltid är i ett förhållande?

Om man har ett allmänt dåligt rykte som säger att man är sjukt kontrollerande och behandlar sina partners illa eller till och med är dömd för sådana brott, hur fan lyckas man då skaffa nya partners hela tiden?

Bara ett exempel ur mitt liv är min exflickvän som blev tillsammans med en kille som "alla" vet är ett riktigt jävla svin mot kvinnor. Hur han behandlar henne vet jag inte, men på hennes privata instagram skriver hon öppet om sina otaliga självmordsförsök och liknande saker.

I min värld så bör man ha problem med att skaffa nya partners om man är ett känt äckel, men det verkar allt som oftast inte vara så. Finns det någon teori för varför det ser ut såhär eller har någon där ute några egna tankar kring ämnet?
Citera
2021-08-16, 19:22
Bannlyst
många kvinnor har modersgenen som kopplas på när de ser en buse , det går nog att fixa / jag klarar det .

och allt slutar i rent elände eller död .

många svin är också duktiga att hålla två sidor av sej själva , den ena snälla och kärleksfulla och den andra när odjuret kommer fram

psykopater som drar till sej sina offer med moderskänslor , helt förödande ofta
Citera
2021-08-16, 19:23
Medlem
skilletgrays avatar
Om fadersgestalten var frånvarande och kall så söker de en pojkvän som är likadan. Det är singelmödrar som skapar kvinnor med daddy issues. Jag klagar inte på det direkt, de är lätta att manipulera och är väldigt bra i sängen. Behandla de som skit och ge de lite stryk mellanåt så kommer de tillbaka efter mer.

Sedan gillar kvinnor överlag män som har gott självförtroende och kan ge de stryk mellanåt.

Sittkissande män som pratar om jämställdhet är det bara kvinnor över 30 som tittar på, då de inte kan attrahera de män som attraherar dem längre, så de letar efter en plånbok de kan kontrollera. Då passar 80% av männen ganska bra, dvs sådana som du TS.
Citera
2021-08-16, 19:24
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minddevil
många kvinnor har modersgenen som kopplas på när de ser en buse , det går nog att fixa / jag klarar det .

och allt slutar i rent elände eller död .

många svin är också duktiga att hålla två sidor av sej själva , den ena snälla och kärleksfulla och den andra när odjuret kommer fram

psykopater som drar till sej sina offer med moderskänslor , helt förödande ofta

Instämmer med detta.
De ska "rädda" honom.
Att sedan det är kaostjejer som dras till den här typen av idioter leder ofta till psykisk och även fysisk misshandel.
Citera
2021-08-16, 19:25
Bannlyst
detta gäller även i motsatt förhållande , med helt vridna kvinnor som dricker ditt blod när kärleksfasen är över och hatet växer fram

svartsjuka som ofta styr i i grunden

ordet satmara från förr stämmer väl i bland
Citera
2021-08-16, 19:28
Medlem
sfrges avatar
Snälla killar är ju aldrig populära.
Har du problem att få tag i kvinnor så är det bästa du kan göra att mörda nån. Eller flera.
Gärna riktigt sjuka mord.
Hamnar du i fängelse för mord så står kvinnorna i kö. Till och med Anders Eklund hade väl nån beundrarinna som besökte honom där på kåken.
Citera
2021-08-16, 19:34
Medlem
hbtq4lifes avatar
Visst finns det "äckliga män" som håller på och "kaosar" kvinnor, men jag vill argumentera att de är försvinnande få.

Jag har själv sett förhållanden gå sönder och alltid har kvinnan lyckats spinna hela historien till hon var en ängel som råkade på djävulen själv i form av en man. Egentligen kan man utgå från att mannen misslyckats med att få hennes vagina att kittlas och då är han värdelös och kan inte göra rätt för att rädda sitt eget liv ens. Så länge det kittlas i fittan är allt frid och fröjd.
Citera
2021-08-16, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Har du problem att få tag i kvinnor så är det bästa du kan göra att mörda nån. Eller flera.
Hamnar du i fängelse för mord så står kvinnorna i kö. Till och med Anders Eklund hade väl nån beundrarinna som besökte honom där på kåken.

jodå , snälla killar och tjejer funkar bra ihop , men det är de extrema fallen som syns och hörs mest

alla kan ryta i om det behövs inom bägge könen , utan att vara rent ond eller elak med flit

det är just psykopaterna som ställer till det rejält och många svaga och lågbegåvade råkar illa ut som fan

googla , typ chefer och deras sinneslag / psykologi tänk / människotyp , så inser du vad som lockar och vem som lockas av dessa
Citera
2021-08-16, 19:57
Medlem
Något knappt årtusende av civilisation och kultur är ingenting jämfört med föregående hundratusentals år i grottorna, och ännu föregående årmiljoners brutalt barbari på solstekta savanner!

Vad anspråk på företräde gentemot våra avlägsna förfäder vi än må ha är våra gener dock till största delen nedärvda från dem. Det som då gällde som "gott" gör så än, omedvetet, djupt i våra arvsanlag..!
Citera
2021-08-16, 20:03
Medlem
Ur ett rent evolutionärt perspektiv så har våldsamma hannar (eller män) varit bättre familjeförsörjare än hannar som varit mer fogliga. När en kvinna letar efter en partner så är det egentligen en försörjare hon letar efter. Därför har män som vi anser vara vidriga aldrig problem att hitta kvinnor.
Citera
2021-08-16, 20:08
Medlem
Finansvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge

Tack för tipset. Vet du om gryningspyromanen är populär bland kvinnorna?

Jag har alltid varit sugen på att göra karriär som mordbrännare (dock inte skada någon, bara materiella skador).
Citera
2021-08-16, 20:21
Medlem
oldtimedrunks avatar
Så mycket överdrifter om tjejer och bad boys. Ser med egna ögon hur de flesta vanliga killar har flickvänner t o m killar som skulle kunna betraktas fula. Rödhåriga, acne, blyga, feta. Lik förbannat har dessa killar ändå lyckats skaffa flickvän och barn och om det tar slut så hittar dom en ny. Är man däremot psykiskt sjuk, då blir det svårt. (Menar det inte på ett nedlåtande sätt)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in