2021-08-14, 09:24
Medlem
asploevets avatar
95% eller mer är får och är inte i stånd att fatta egna beslut, så siffrorna verkar vara korrekta.

En verkligt självständig individ med integritet skulle aldrig få för sig att vara med på detta experiment.
Oavsett vad de lockar med.

Endast en fårskalle tar dessa sprutor frivilligt, som siffrorna tydligt visar.
Citera
2021-08-14, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hej mina vänner!

Har en fråga.

Idag har över 81% av alla svenskar över 18 år fått sin första dos. Siffran ökar naturligtvis ständigt och allt pekar på att vi kommer landa runt 90%.

Dvs 9 av 10 svenskar över 18 år kommer vaccinera sig. Men vilka är dessa som inte gör det?

Om vi bortser ifrån invällare och negrar ifrån tredje världen som förpestar samhället vilka är resten?

Det finns ju gravida och folk som är allergiska eller skrivna utomlands etc.

Det återstår ju fortfarande 5%, många av dessa är på Flashback. Är det mest IQ-befriade individer som gått särskolan? Är det folk som borde ha en god man?

Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.

Hur bör samhället hantera dessa 5% utav samhället?

Vissa av dom finns på https://kavlaner.se/ men hur ska man hantera resten?

Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?
5%arna som du liknar med ”invällare” o liknande kommer givetvis också bli tilldelade feta bidrag o bostäder och jobbandes vaccineringsnaiva betalar kalaset.....
Citera
2021-08-14, 09:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Jag har inte vaccinerat mig. Tokvägrar. Läser och har lyssnat på Experter på t.ex Joe Rogans podcast (världens största) där de absolut största experterna i hela världen har samtalat och pratat om hur lömsk hela läkemedelsbranschen är.

Det finns flera mediciner som är gamla och som saknar patent som hela industrin försöker sopa under mattan pga att de inte går att tjäna pengar på det. Man avfärdar helt legitima studier med hänvisningar som är helt uppåt väggarna löjliga. En studie avfärdades för Ivermectin, samma sorts studie och infallsvinkel vann ett nobelpris för 20 år sedan. Så det är något som inte stämmer.

Ivermectin tillsattes i Mexico när pandemin var som värst. Man tömde alla sjukhus på covid patienter på mindre än en vecka....

Trump tillsatte en expert grupp för att ta reda på exakt allting om covid. Denna expert grupp bestod utav världens absolut främsta forskare på alla fronter av medicin och hälsosjukvård.
Dom fann att Ivermectin var en game changer och deras slutsats blev helt tystad i media och censurerad överallt.

Man pratade om att ivermectin i praktiken borde delas ut till alla hushåll och vid första symptom av covid tar man en dos. Helt riskfritt utan biverkningar. Som en tablett alvedon om du får feber och covid försvinner.

Men det är vaccin som kostar staterna pengar och därför kanaliseras det rakt ut och journalister är så jävla naiva och begriper inte den stora lögnen. Det kommer komma dokumentärer om detta om 10 år och då sitter alla där och undrar vad som hände.

Därför tar jag inte vaccinet.

Sen skyddar det inte mot smitta heller så det är bara ren bullshit att ta det. Jag är tillräckligt ung och tillhör ingen riskgrupp.

Det är alltså bara 80 åringar som dör av den här skiten, Typ. Ja, en och annan yngre men det är i siffror försvinnande liten andel. Det är som att vaccinera sig mot bilolyckor, hade man gjort det? Nej.

Senaste fejkstudien om alternativen till vaccinerna gjordes av McMaster University. En tvivelaktig studie som gjordes i Brasilien trots att McMaster University ligger utanför Toronto. Man använde alldeles för låga doser och fick förstås resultatet: "Ingen effekt. Fler studier behövs."

McMaster University fick i november 2019 en stor donation på över 100 miljoner kronor från *trumvirvel* Bill & Melinda Gates Foundation! Det står för fan på hemsidan för Bill & Melinda Gates Foundation.

Psykopaterna skrattar åt oss. De orkade inte ens bry sig om att använda mellanhänder för att dölja transaktionen.
Citera
2021-08-14, 10:02
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leeann
Om Löfven säger åt mig att ta sprutan så hell no.. Jag lyssnar på experter med lång gedigen utbildning och erfarenhet istället. Inte på en svetsare eller en statsepidemiolog som haft fel i princip allt han sagt.
Nu var det nog inte svetsaren som först kom med rådet utan just experter med lång och gedigen utbildning. Du förstod nog inte det….
Citera
2021-08-14, 10:05
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Senaste fejkstudien om alternativen till vaccinerna gjordes av McMaster University. En tvivelaktig studie som gjordes i Brasilien trots att McMaster University ligger utanför Toronto. Man använde alldeles för låga doser och fick förstås resultatet: "Ingen effekt. Fler studier behövs."

McMaster University fick i november 2019 en stor donation på över 100 miljoner kronor från *trumvirvel* Bill & Melinda Gates Foundation! Det står för fan på hemsidan för Bill & Melinda Gates Foundation.

Psykopaterna skrattar åt oss. De orkade inte ens bry sig om att använda mellanhänder för att dölja transaktionen.
Peru satsade ju stenhårt på Ivermectin i stället för vaccin.

Då dödstalen steg till världsrekordnivå slutade man med det experimentet och började vaccinera i stället.

Varför gjorde de det?
Citera
2021-08-14, 10:16
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Oklart om du tänker speciellt mycket eller bra men en analys av varför många avstår vaccin haltar betänkligt om du inte tar i beaktande att uppemot 30% redan har ett bättre skydd mot covid än vad vaccinen kan ge.
På vilket sätt menar du att min "analys" som säger att många som avstår vaccin gör det av den enkla orsaken att de har fel skulle vara beroende av hur många som redan smittats? Jag säger det med ett litet leende på läpparna, det hoppas jag att du förstår (sagt med tanke på att "ha fel"). *hihi*

Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Fortsätta att ge dem korrekt information och relevant fakta. De kommer sannolikt fortsätta att trafikera Bithshite och TikTok i jakten på galenpannor som de kan identifiera sig med, men rent generellt är det bästa att kontinuerligt fortsätta att mata dem med fakta. Man skall ha klart för sig att det inte på något sätt är olagligt eller tecken på idioti att ha fel; det är där jag klassar majoriteten av antivaxxers; det har fel, helt enkelt. Och man kan inte göra annat än att fortsätta ge dem korrekt information och fakta. Med lite tur upptäcker de hur fel de har, annars kommer Darwin ta hand om dem.

Det är bara att acceptera att det är så det är.
Senast redigerad av korrektamund0 2021-08-14 kl. 10:55.
Citera
2021-08-14, 10:31
Medlem
Covid-19 statistik 2021-08-14

Tog mig friheten att slänga ihop denna bilden:
https://ibb.co/v1TG00s

Jag tillhör grupp 30-39, så jag kommer inte ta något obeprövat vaccin.

0,14 % av Sveriges befolkning har dött MED covid-19.
Senast redigerad av abiz2 2021-08-14 kl. 10:34.
Citera
2021-08-14, 10:34
Medlem
Det kan väl knappast vara något stort problem med 5-10 procent ovaccinerade. Dom bits nog inte
Citera
2021-08-14, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nacka
Jag är varken lastgammal eller har några underliggande riskfaktorer, så risken att jag skulle bli allvarligt sjuk är minimal.

Har en kollega som trodde precis som du. Hon är ännu inte återställd efter att ha varit sjuk i vintras. För mig är det inte bara risken att dö som räknas.
Citera
2021-08-14, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abiz2
Covid-19 statistik 2021-08-14

Tog mig friheten att slänga ihop denna bilden:
https://ibb.co/v1TG00s

Jag tillhör grupp 30-39, så jag kommer inte ta något obeprövat vaccin.

0,14 % av Sveriges befolkning har dött MED covid-19.

Ja men det är helt avgörande att vaccinera sig säger alla dumma jävla får! 0.01% mellan 20-29 Hahah och det är bland bekräftade fall dessutom så siffrorna är egentligen lägre för många som fått det har inte blivit tillräknade i statistiken pga att de inte vetat om det eller inte anmält det. Det är så jävla lite folk som dött och hela samhället stängde ner, helt otroligt. Nästa gång tycker jag man ska isolera dom som det är farligt för och låta resten rulla på som vanligt.

hela farsen är ett enda stort maktdemonstration av politiker att visa sig vara handlingskraftiga samtidigt som Anders Tegnell och liknande statsepidemologer har genom hela sina aktiva liv plöjt böcker på institut ÄNTLIGEN ser en chans att få vädra sina kunskaper, precis som en rekryt i Navy Seals tränar i 10 årstid och äntligen blir utskickad på uppdrag. Den effekten har gjort att de skrikit sig hesa som också jagat upp politiker världen över utöver att ingen velat ha haft fel eller inte visat sig handlingskraftiga. Jag är helt övertygad om att de finns beslutsfattare som bara följde med i stormen utan at ens förstå vad dom gjorde.
Citera
2021-08-14, 10:52
Medlem
Har tagit en dos men avvaktar med nästa önskar mer studier om eventuella biverkningar och långtidseffekter sen är det dåligt skydd mot nya mutationer och hur länge skyddet varar. Har hört fler som fått blodproppar och en som dog pang bom 14 dagar efter dos 2 hjärnblödning 70+ men fullt frisk anar en koppling men inget som kommer framkomma, de är inte helt harmlösa de här vaccinerna. Vaccinkampanjen är groteskt riktad Du matas endast med att ta vaccin, inget om eventuella risker kommer fram, handlar inte om människors enskilda hälsa utan mer om att presentera fina siffror och skapa cobidpass för etablissemanget så det kan försvara sitt leverne.
Citera
2021-08-14, 10:55
Medlem
Dille24s avatar
Härligt provocerande trådstart, man kan ju undra om TS lämnat mammas källare i någon Stockholmsförort.

Jag är verkligen inte en antivaxer och tog faktiskt svininfluensavaccinet. Jag är övertygad om att denna karusellen kommer sluta på samma sätt - om fem år kommer ingen ihåg något av virusen. Jag känner dock oändligt fler som fortfarande lider av biverkningarna från svininfluensavaccinet än som har dött eller fått något bestående men av covid-19.

Man kan inte vaccinera bort en förkylning hur svår den än är, vilket vi tydligt ser i Israel och på Island.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in