2021-08-14, 02:01
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waxveasle
Poängen är ju att om andra tänkte som dig så hade vi inte vetat om dom första vaccinen var säkra långsiktigt heller. Förstår att du bara ser världen genom din egen egocentriska synvinkel dock.

Varför skulle man inte? Vet inte hur det gick till då, men det är väl inte omöjligt att man gjorde alla utvärderingar enligt protokollet, inkl. studier på långtidseffekter, innan man släppte det?
Citera
2021-08-14, 02:07
Medlem
Hemligkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Jaha, det var ju bra. Men är du inte lite utav en foliehatt ändå eller varför inte en häxa? Nånting är du nog, misstänker jag, för frisk är du inte.

(Obs! sarkasm)

Min bror försöker ständigt övertala mig att göra en foliehatt å ha på huvudet.. räknas det?
Haha frisk är jag absolut inte, inte ens i huvudet för mamma tappade mig ofta som barn. =)
Citera
2021-08-14, 02:11
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingaman
Då vaccinet inte ger immunitet mot viruset så kan inte heller flockimmunitet uppnås.
Mvh.

Nej, och vaccinet skyddar inte heller från mutationer och olika varianter av viruset så det kommer bara bli en aldrig sinande ström av nya vaccinationer som kommer göra ditt immunförsvar mer och mer försvagat för varje gång. Vore trevligt om folk kunde tänka kritiskt istället för att blint lita till makten som hatar oss och inte direkt förtjänar vårat förtroende.
Citera
2021-08-14, 02:15
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Fel om vadå? Att ett vaccin som är oprövat för potentiellt allvarliga långtidsbiverkningar är värre än en förmodad mild covidsmitta med lite feber/förkylning?
Åsikter om risker får man naturligtvis ha, men jag tänker mest på dem som tvärsäkert beskriver rena felaktigheter som t.ex. att vaccinet innehåller nanorobotar eller att vaccinet inte har någon effekt på vissa varianter när data visar att det HAR effekt. Faktaförnekelse, talar jag om.
Citera
2021-08-14, 03:48
Medlem
Guldgrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hej mina vänner!

Har en fråga.

Idag har över 81% av alla svenskar över 18 år fått sin första dos. Siffran ökar naturligtvis ständigt och allt pekar på att vi kommer landa runt 90%.

Dvs 9 av 10 svenskar över 18 år kommer vaccinera sig. Men vilka är dessa som inte gör det?

Om vi bortser ifrån invällare och negrar ifrån tredje världen som förpestar samhället vilka är resten?

Det finns ju gravida och folk som är allergiska eller skrivna utomlands etc.

Det återstår ju fortfarande 5%, många av dessa är på Flashback. Är det mest IQ-befriade individer som gått särskolan? Är det folk som borde ha en god man?

Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.

Hur bör samhället hantera dessa 5% utav samhället?

Vissa av dom finns på https://kavlaner.se/ men hur ska man hantera resten?

Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?

Jag avvaktar, svara på dessa frågor så bokar jag tid direkt.

1. Har corona sjunkit sedan vaccin infördes?

2. Ökar dödlighet utav mutationer pga att vaccin sänker immunförsvar utan att skydda mot nya angrepp?

3. Har forskning under tolv år klarlagt vad i vaccinet mot svininfluensan som orsakade ökad risk för autoimmun sjukdom tex narkolepsi?

4. Höjs risken att smitta andra med Cov-2 utan att skydda pga auto-immunitet?

5. Är dödsfall pga vaccin kopplat till ålder? Om inte, varför?

Vetenskapliga artiklar tack.
Citera
2021-08-14, 03:54
Medlem
Running_mans avatar
Dessa 5% är dom foliehattar som gått på den Ryska eller Kinesiska propagandan via internet.

Dom som inte förstår källkritik eller propaganda.
Citera
2021-08-14, 05:56
Medlem
Jag har inte vaccinerat mig. Tokvägrar. Läser och har lyssnat på Experter på t.ex Joe Rogans podcast (världens största) där de absolut största experterna i hela världen har samtalat och pratat om hur lömsk hela läkemedelsbranschen är.

Det finns flera mediciner som är gamla och som saknar patent som hela industrin försöker sopa under mattan pga att de inte går att tjäna pengar på det. Man avfärdar helt legitima studier med hänvisningar som är helt uppåt väggarna löjliga. En studie avfärdades för Ivermectin, samma sorts studie och infallsvinkel vann ett nobelpris för 20 år sedan. Så det är något som inte stämmer.

Ivermectin tillsattes i Mexico när pandemin var som värst. Man tömde alla sjukhus på covid patienter på mindre än en vecka....

Trump tillsatte en expert grupp för att ta reda på exakt allting om covid. Denna expert grupp bestod utav världens absolut främsta forskare på alla fronter av medicin och hälsosjukvård.
Dom fann att Ivermectin var en game changer och deras slutsats blev helt tystad i media och censurerad överallt.

Man pratade om att ivermectin i praktiken borde delas ut till alla hushåll och vid första symptom av covid tar man en dos. Helt riskfritt utan biverkningar. Som en tablett alvedon om du får feber och covid försvinner.

Men det är vaccin som kostar staterna pengar och därför kanaliseras det rakt ut och journalister är så jävla naiva och begriper inte den stora lögnen. Det kommer komma dokumentärer om detta om 10 år och då sitter alla där och undrar vad som hände.

Därför tar jag inte vaccinet.

Sen skyddar det inte mot smitta heller så det är bara ren bullshit att ta det. Jag är tillräckligt ung och tillhör ingen riskgrupp.

Det är alltså bara 80 åringar som dör av den här skiten, Typ. Ja, en och annan yngre men det är i siffror försvinnande liten andel. Det är som att vaccinera sig mot bilolyckor, hade man gjort det? Nej.
Citera
2021-08-14, 06:15
Medlem
Som fortsättning på min föregående kommentar.
Kolla här hur det förfalskas om allting kring ivermectin bara för att de inte kan tjäna pengar på det: https://finance.yahoo.com/news/column-major-study-ivermectin-anti-222751048.html
(självklart tar man trump som bild för att spä på oseriositeten. Minns ni att han sa att det var en labbläcka och hela världen kallade honom för fejknews? Det tog 1 år sen ändrade sig allihopa...)

Dom hänvisar att studier inte fungerar men jag köper inte det överhuvudtaget. Samtidigt sitter världens främsta forskare och säger annat: https://www.youtube.com/watch?v=eeYoXGoh96w&ab_channel=DrbeenMedicalLectur es

Han är MD och tillhör expertgruppen, de 8 personer från IVY league institut som Trump tillsatte och är en forskare av sådan kaliber som skulle kunna vinna nobelpriset.

Här är ett intressant avsnitt ur världens största poddcast där två högst representabla personer diskuterar om hur Youtube flaggar deras konton för att de pratar om Ivermectin:
https://open.spotify.com/episode/7uVXKgE6eLJKMXkETwcw0D

Båda dom två är också liksom....Leif GW Persson som personer. De är väldigt seriösa forskare.

Lyssnar man på avsnittet så förändrar man sin åsikt om vaccin.
Citera
2021-08-14, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Jag har inte vaccinerat mig. Tokvägrar. Läser och har lyssnat på Experter på t.ex Joe Rogans podcast (världens största) där de absolut största experterna i hela världen har samtalat och pratat om hur lömsk hela läkemedelsbranschen är.

Det finns flera mediciner som är gamla och som saknar patent som hela industrin försöker sopa under mattan pga att de inte går att tjäna pengar på det. Man avfärdar helt legitima studier med hänvisningar som är helt uppåt väggarna löjliga. En studie avfärdades för Ivermectin, samma sorts studie och infallsvinkel vann ett nobelpris för 20 år sedan. Så det är något som inte stämmer.

Ivermectin tillsattes i Mexico när pandemin var som värst. Man tömde alla sjukhus på covid patienter på mindre än en vecka....

Trump tillsatte en expert grupp för att ta reda på exakt allting om covid. Denna expert grupp bestod utav världens absolut främsta forskare på alla fronter av medicin och hälsosjukvård.
Dom fann att Ivermectin var en game changer och deras slutsats blev helt tystad i media och censurerad överallt.

Man pratade om att ivermectin i praktiken borde delas ut till alla hushåll och vid första symptom av covid tar man en dos. Helt riskfritt utan biverkningar. Som en tablett alvedon om du får feber och covid försvinner.

Men det är vaccin som kostar staterna pengar och därför kanaliseras det rakt ut och journalister är så jävla naiva och begriper inte den stora lögnen. Det kommer komma dokumentärer om detta om 10 år och då sitter alla där och undrar vad som hände.

Därför tar jag inte vaccinet.

Sen skyddar det inte mot smitta heller så det är bara ren bullshit att ta det. Jag är tillräckligt ung och tillhör ingen riskgrupp.

Det är alltså bara 80 åringar som dör av den här skiten, Typ. Ja, en och annan yngre men det är i siffror försvinnande liten andel. Det är som att vaccinera sig mot bilolyckor, hade man gjort det? Nej.

Läs detta så förstår du varför länderna försvarar vaccinet med näbbar och klor.

https://senseofawareness.com/2021/07/29/pfizerleak-exposing-the-pfizer-manufacturing-and-supply-agreement-day-12/
Citera
2021-08-14, 06:27
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Jag är en av dom! Runt 40 år gammal, hoppade av gymnasiet, tjänar ca 30 000 i månaden, hyfsat intelligent, vältränad, kreativ och självständig.

Vill du skicka mig till ett koncentrationsläger eller tvångsvaccinera mig?

Du får det att låta som något dåligt med koncentrationsläger. Du skulle nöjt dig med tvångsvaccinering.
Citera
2021-08-14, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Läs detta så förstår du varför länderna försvarar vaccinet med näbbar och klor.

https://senseofawareness.com/2021/07/29/pfizerleak-exposing-the-pfizer-manufacturing-and-supply-agreement-day-12/

"If you were wondering why #Ivermectin was suppressed, well, it is because the agreement that countries had with Pfizer does not allow them to escape their contract, which states that even if a drug will be found to treat COVID19 the contract cannot be voided." Se där ja.

Det skrämmande med detta är att man vet att det är SUPER NAIVA svenska delegationer som förhandlar med såna här big pharma företag. Han vaccin jycken som Sverige utsänt. Det räcker ju att titta på vaccin samordnaren, Ann Linde och Anders Tegnell och förstå att vi blir helt rökta på kuppen i diskussioner.
Senast redigerad av Cheddarjoe 2021-08-14 kl. 06:36.
Citera
2021-08-14, 06:35
Medlem
Varför vaccinera sig om man är under 70 år och känner sig frisk. Och gillar inte medias skrämselpropaganda och gratisreklam för vaccinets förträfflighet.
Ungefär som att åker du inte i hasams taxi kl 3 på torsdag så blir du sjuk. Så hade jag också velat tjäna pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in