2021-08-14, 08:44
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Lågutbildade och folk som inte tillhör den breda medelklassen. Invandrare, dagdrivare, lantisar, människor som lever i utanförskap på olika sätt. Sen finns givetvis foliehattarna men dom utgör en minoritet. Skiter man i allt och saknar struktur i livet så skiter man förmodligen i vaccinationen också.

Så lät det också när det gällde migrationsfrågan. Då var det bara lågutbildade, obildade, lågpannor och bönder som var emot Sveriges förträffliga migrationspolitik.

Den intelligenta, intellektuella och skarpa delen av befolkningen var för den förda migrationspolitiken och kunde tydligt se vinsterna samt var så intelligenta att de kunde förstå att problemen som bönderna kopplar till migrationen har helt andra orsaker.

En ointelligent lågpanna kunde exempelvis tro att en invandrad afghansk man som våldtagit, rånat, misshandlat och som har kostat miljoner på olika sätt och vis hade med migrationspolitiken att göra eftersom att han invandrat hit och att han utvisats men ändå är kvar.

De intelligenta, högutbildade genusfeministerna förstod dock att det inte har det minsta med migrationen att göra och att den afghanska mannen alltid har varit här.

De intelligenta och högutbildade kunde förstå att om någon afrikan eller någon från Mellanöstern har åkt tunnelbana så är personen lika svensk som Sven Sture Svensson.

De lågpannade ointelligenta bönderna förstod inte detta dock utan de trodde på allvar att en afrikansk man som åkt tunnelbana fortfarande var från Afrika.

Samma mönster inom klimatalarmismen. Alla som inte tror att jorden går under om fem år om vi inte höjer plastpåseskatten och som inte har trott under de senaste 50 åren, att jorden går under om fem år, är lågpannade, ointelligenta, lågutbildade bönder.

Dessa lågutbildade, ointelligenta, korkade, osmarta, dumma, lågpannade bönder alltså, håll fast dem och tryck in sprutan i ringmuskeln på dem så att de kan vaccineras som alla andra.
Citera
2021-08-14, 08:45
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Eller alla medicincocktails och tunga droger som diskuteras på Flashback dagligen som man utan en tvekan stoppar i sig

Väljer man att dricka sprit, röka cigg eller knarka så gör man ändå ett eget val där man är medveten om skadorna det innebär men väger dessa mot fördelarna man får ut av effekten. Det valet kan jag inte göra med vaccinet. Är inte direkt rädd för att det ska skada mig egentligen, men ingen har lyckats sälja in det till mig. Ingen har presenterat för- och nackdelar så jag kan väga dessa mot varandra. Då väljer jag att vara motsträvig mot staten. Det luktar mysko när de kampanjar så hårt för att jag ska ta något jag inte behöver.

Att smäda mig och kalla mig för förolämpande saker p.g.a mitt val kommer INTE få mig att bli mer positiv till sprutan i alla fall.

Jag anser som sagt inte att jag behöver vaccinet. Jag är inte rädd för viruset och om jag inte redan haft skiten så välkomnar jag den om det kommer. Jag kan tänka mig att medvetet smitta mig när någon bekant har det nästa gång bara för att få skiten ur världen. Alla jag känner som haft det har klarat sig igenom det med lite vanlig feber och hosta.
Citera
2021-08-14, 08:46
Medlem
Stryp-Enoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varfor
Enkelt! Jag bryr mig bara inte, överhuvudtaget. Varken om vaccin, munskydd, COVID-19 eller restriktioner.
"Ja men du kan ju vaccinera dig för samhällsnyttan?"
Bryr mig fortfarande inte, överhuvudtaget.
"Varför bryr du dig inte?"
Vet inte, känner väl inte för det. Kanske börjar jag bry mig någon dag, kanske inte.

Får jag en släng av COVID-19, ja då fick jag väl det. Är jag sjuk är jag hemma i vilket fall, det beror inte på COVID-19 i sig.
Får jag det inte? Nä då fick jag det väl inte.
Råkar jag dö av det, ja då var väl min tid kommen och så är det inte mer med det. Alla ska vi dö någon gång.

Jag tänker inte spendera massa tid på att jaga vaccinationstid, ta mig till lokalen, sitta och vänta och sedan sitta och vänta ytterligare på att få lämna lokalen.
Att sedan göra detta 2ggr!? Kanske ännu fler?
För något jag inte bryr mig om, överhuvudtaget!?
Aldrig i livet, det får de som bryr sig eller tycker det är så jävla roligt att spendera tid på det göra.

Ditt inlägg är exakt hur jag känner. Gjort bedömningen att covid utgör en väldigt liten risk för mig så går inte och oroar mig över att bli sjuk. Tar ej läkemedel jag inte anser mig behöva. Handlar inte om någon tro på konspirationer eller dylikt.

Visst jag kanske utsätter mig för fara och får långtidscovid, hamnar i respirator, dör etc. Livet är dock fullt av risker och det är massor med saker vi gör regelbundet som kan utgöra fara för vårt liv och hälsa. Bara en sådan sak som att välja att inte använda cykelhjälm eller tex köra motorcykel (lär väl vara tvåsiffrigt högre riskfaktor än köra bil) etc.

Tänker inte gå igenom livet och oroa mig för allting. Händer något så händer något. Jag kan halka på ett bananskal imorgon, slå i skallen och dö. Den dagen den sorgen.
Citera
2021-08-14, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Många arbetar som sjukvårdspersonal.

Det är något jag också hört, många inom vården speciellt med högre utbildning är skeptiskt inställda.
Citera
2021-08-14, 08:51
Avstängd
Citat:
Eller alla medicincocktails och tunga droger som diskuteras på Flashback dagligen som man utan en tvekan stoppar i sig

Det är så här man vallar fåren. Medelmåttorna som ligger inom en standardavvikelse från IQ-snittet.

Man väljer ut de mest tragiska och mest korkade representanterna för en åsikt man kan hitta.

Sedan får man fåren att peka finger och känna sig smarta.

"Titta, en ensamstående tonårsmamma som hoppade av gymnasiet är emot vacciner! Anti-vaxxer! Jag är ju ingen ensamstående tonårsmamma. Jag är en högskoleutbildad socionom. Jag har aldrig läst en läkemedelsstudie i hela mitt liv men jag älskar vetenskap. Jag lajkar #kavlaupp-kampanjen på Facebook."

Dokumentären hade givetvis aldrig fungerat om man istället hade tagit med exempelvis Michael Yeadon, Geert van den Bossche, Robert Malone eller Tess Lawrie eftersom de får socionomen att känna sig som en särskoleelev.
Senast redigerad av borskungen 2021-08-14 kl. 09:30.
Citera
2021-08-14, 08:54
Medlem
Paris24s avatar
Jag är 50+, matematiker, fullt frisk, bor mitt i Lund, behöver inte åka utomlands det kommande året. Frågor på det?

Jag är både imponerad och förvånad över siffran 90%. Nog tänkte jag mig att 25% i Sverige skulle protestera mot världens mest politiserade sjukdom. Vi är ändå både rätt självsäkra, tänkande, och egensinniga i Sverige. Vilket starten på corona visade. Även hanteringen i Lund är ytterst positiv, inga skyddsmasker, ingen rädsla, inga overksamma corona-regler för barnen, lika många på restaurangerna hela tiden.

Rimligen stoppar siffran kring 90%, det kommer inte att löpa iväg till 95% eller 99%. Jag hittar inte siffran just nu men inte ens mässlingsvaccinet som är väl utprovat sedan årtionden tas väl av mer än 97%.
Citera
2021-08-14, 08:57
Medlem
Dr.Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Nu har FHM inte haft mycket rätt i sina uttalanden. Men vi leker med tanken att dom har det. Då framstår blattar och MENA jävligt smarta jämfört med vaxxare som utan att tänka säger ja till ett experimentvaccin som inte ens är i närheten av att vara bra. Har det varit bra har ingen dött av det, ingen har blivit svårt sjuk och behövt vara inlagd på grund av det. Det har skyddat mot coronan så att man inte blir sjuk av det. I dag dör man av det, blir sjuk, får livslånga biverkningar, smittar andra och ni vaxxare säger att det är ett bra vaccin.... Undrar vem som är begåvad.

Att flytta från Mellanöstern och Afrika till Sverige och låta ett annat folkslag arbeta och betala för ens mat, bostad, barn och nöjen får väl betraktas som ganska smart.
Citera
2021-08-14, 09:00
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Förmodligen fler än 5% tänker jag. Många utlandsfödda tillhör en av de grupper som ser skeptiskt på vaccinet och har valt att inte vaccinera sig.

Ja det verkar vara invandrare från primitiva länder. Men också odödliga svenskar, antivaxxers. Min fru tyckte det vara krångligt att boka, krångligt att resa dit, så hon har bara tagit 1 spruta. Men är extremt försiktig, har alltid varit. Bacillskräck är bara förnamnet. Då går det ju bra men när vårdpersonal som sköter gamla skiter i det är det åt helvete. Stånds rätt pang, pang!

Min vårdcentral kräver munskydd på alla besökare enbart bokade tider, läkare och sköterskor har munskydd och i bland även mask. En annan vårdinrättning hade inget ting och de krävde ingenting av besökarna. Det verkar som man gör helt olika bedömningar från fall till fall.
Citera
2021-08-14, 09:00
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Väljer man att dricka sprit, röka cigg eller knarka så gör man ändå ett eget val där man är medveten om skadorna det innebär men väger dessa mot fördelarna man får ut av effekten. Det valet kan jag inte göra med vaccinet. Är inte direkt rädd för att det ska skada mig egentligen, men ingen har lyckats sälja in det till mig. Ingen har presenterat för- och nackdelar så jag kan väga dessa mot varandra. Då väljer jag att vara motsträvig mot staten. Det luktar mysko när de kampanjar så hårt för att jag ska ta något jag inte behöver.

Att smäda mig och kalla mig för förolämpande saker p.g.a mitt val kommer INTE få mig att bli mer positiv till sprutan i alla fall.

Jag anser som sagt inte att jag behöver vaccinet. Jag är inte rädd för viruset och om jag inte redan haft skiten så välkomnar jag den om det kommer. Jag kan tänka mig att medvetet smitta mig när någon bekant har det nästa gång bara för att få skiten ur världen. Alla jag känner som haft det har klarat sig igenom det med lite vanlig feber och hosta.

Ja, jag anser också att det ska valfritt. Jag har inget emot att man väljer att inte vaccinera sig. Däremot har jag svårt för ryktesspridningar och att det skrivs ut uppgifter som det saknas belägg för. Inte minst konspirationsteorier kring att man genom vaccinet vill ta över världen med Bill Gates i spetsen.

I min värld är det fullt rimligt och också bra att vara tveksam och avvaktande men att välja att inte ta vaccin av konspiratoriska skäl genom uppgifter som florerar på nätet är inte rimligt alls.
Senast redigerad av Snubchurp 2021-08-14 kl. 09:05.
Citera
2021-08-14, 09:12
Medlem
95% verkligen? hmmm borde inte ca 15% vara autoimmuna mot sars-CoV2
jag menar 15% av nordens ursprungsbefolkning bär ju på immunitet mot enklare strängar av HiV
syftar på genen CCR5Delta32

jag väntar med å vaxxa mig tills dom listat ut alla problem/fel med mRNA vaxxet.
kollega som vaxxat sig fick en propp av Pfizers grejer. 30+are bra kondition,

betar som tekniker och åker runt på i stort sett alla sjukhus i sthlmtrakten,
andvänder dock en sr-500 när jag är på klinikerna.
Citera
2021-08-14, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hej mina vänner!

Har en fråga.

Idag har över 81% av alla svenskar över 18 år fått sin första dos. Siffran ökar naturligtvis ständigt och allt pekar på att vi kommer landa runt 90%.

Dvs 9 av 10 svenskar över 18 år kommer vaccinera sig. Men vilka är dessa som inte gör det?

Om vi bortser ifrån invällare och negrar ifrån tredje världen som förpestar samhället vilka är resten?

Det finns ju gravida och folk som är allergiska eller skrivna utomlands etc.

Det återstår ju fortfarande 5%, många av dessa är på Flashback. Är det mest IQ-befriade individer som gått särskolan? Är det folk som borde ha en god man?

Allt pekar på att det är mentalt handikappade individer som spekulerar i allt ifrån att vaccinet ska ta död på dom till att Bill Gates vill chippa dom.

Hur bör samhället hantera dessa 5% utav samhället?

Vissa av dom finns på https://kavlaner.se/ men hur ska man hantera resten?

Känner nå någon av dessa galna konspirationsteoretiker?

Har dom klimatångest också? Vurmar dom för att vi ska ta emot en massa slöder från bananländer som Afghanistan?

så sjukt extrema åsikter här???

om du lider av nån form av sjukt stort förtroende för staten så är det upp till dig.
vi som läst en historiebok eller 2 vet att vi ska hålla oss skeptiska tills motsatsen är bevisad.

det är jättebra för oss som inte tagit att får som du upplåter din kropp till vetenskapen.
det tackar vi för.

om det blir för mkt för dig med detta så vet jag att Kina uppskattar regimtrogna muppar som du.

lycka till.
Citera
2021-08-14, 09:23
Medlem
Leeanns avatar
Om Löfven säger åt mig att ta sprutan så hell no.. Jag lyssnar på experter med lång gedigen utbildning och erfarenhet istället. Inte på en svetsare eller en statsepidemiolog som haft fel i princip allt han sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in