MITT BÄSTA BRÖSTPASS PÅ ÖVER ETT ÅR (tack Jeff)!
Ja jävlar vilket pass jag fick till. Awesome, faktiskt. Allt stämde: Fokus, disciplin, effektivitet och jag hade riktigt bra mojo från första repetitionen till den sista. Hög lägstanivå genom alla 47 minuter.
Jag testade att baka in en partiella repetitioner mellan de med full ROM. Efter att jag i förrgår såg en intressant video av Jeff Nippard. Där 9 av 10 forskningsstudier (finns många nu) visar på att det är det mest effektiva för muskeltillväxt. I det här fallet så gjorde jag tex en hel full ROM-repetitionen i en pressövning för att sedan bara höja stången ca 30-40 cm från bröstet, sedan ner igen och så upp en i fullängdsrepetition. Samma sak i cable curls liksom i pec deck. Jävlar som de tar! Har man viktego, är det bara att lämna det hemma. Här fick i alla fall jag sänka vikterna rejält. Och jäääävlar vad slut jag blev i pecsen. Dang!
Övningar
- Press i maskin med fria vikter: 6 x 6-8 reps och mellan varje "vanlig"repetition gjorde jag en partiell
- Flyes i cable curls: 2 x 12 och som ovan. Skulle kört 4 set men smithmaskinen blev ledig...
- Press i smithen i snedbänk ca 70 grader: 6 x 6-8 med partiella reps mellan de vanliga
- Press i smithen men med partiella reps enbart utförda i toppläget: 4 x 6-8
- Press i smithen i snedbänk ca 30 grader: 6 x 6-8 med partiella reps mellan de vanliga
- Pec deck: 5 x 6-8 reps
- Incline-pressar i maskin med viktmagasin: 4 x 10-12 reps
Ingen slump att jag ockuperade Smith-maskinen en lång stund (ha! tillbaka-kaka på era alla jävla tonårskillar). Jag hade redan innan passet bestämt mig för att just Smithen skulle spela en nyckelroll i dag. Ibland får jag sådana här ryck. Att jag kör bara en och samma övning eller maskin genom hela passet. Det händer inte ofta men när det väl sker, är det rätt kul. Eller nej: det är mer än kul. Lite som att hoppa ner själv i en stridsvagn och bara köra med full gas mot fiendens linje.
The World's Smartest Muscle Building Technique (Jeff Nippard)
In this video, I cover the most evidence-based hypertrophy technique to date: long-length partials. We’ll look into the science behind them, how to perform them effectively, and three common mistakes people make.
Jag säger bara (speciellt till dig Mr FB007 eftersom vi redan hunnit prata om detta😘

: Investera 11,5 minuter och titta på videon!!!
https://youtu.be/ftpH4-xFGQI
Nu jävlar är jag värd en bastant middag (torsk, ris, broccoli och en sås gjord på lättkvarg)!
Kör hårt satan! // Ivan