2024-11-12, 20:36
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twinlab9999
Jävlar vilket axelpass. Ska bli spännande och se hur din diet funkar. Gissar att fastan blir vilodagen?
Jag håller på dig💪

Tack! Ja, det börjar likna något även om det är långt ifrån när jag ångade fram på Tren & Co. Då var det som jag hade blivit uppgraderad på the Cyberdyne Systems Company (ni som vet, ni vet. Ni andra får googla)

Jag har inga inplanerade vilodagar och är van att träna på tom mage, direkt på morgonen. Enligt samma vana får jag i mig protein, kolisar och fett i samband med passet. Så jag tror jag kommer att träna söndag morgon och gissningsvis även måndag morgon. Får se lite hur det känns. Är jag helt off på måndag så blir det till att vänta med veckans första pass tills efter att jag ätit något.

Tack också för att du håller på mig buddy!
Citera
2024-11-12, 20:39
Medlem
IvanDF3s avatar
INGA TRICEPS, INGEN MAGE

Min kropp ringde. Den var både kortfattad och extremt tydlig: "Jag behöver vila. Så skippa dagens andra träningspass och kör i morgon bitti istället, comprende?" och ja, jag förstod.

Istället har jag börjat kolla på Maktens Ringar Säsong 2. Känns helt rätt. Jag älskar att träna men ibland är det inte rätt att göra det. Som tidigare i kväll.

Vi hörs i morgon alla älsklingar! // Ivan
Citera
2024-11-12, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
INGA TRICEPS, INGEN MAGE

Min kropp ringde. Den var både kortfattad och extremt tydlig: "Jag behöver vila. Så skippa dagens andra träningspass och kör i morgon bitti istället, comprende?" och ja, jag förstod.

Istället har jag börjat kolla på Maktens Ringar Säsong 2. Känns helt rätt. Jag älskar att träna men ibland är det inte rätt att göra det. Som tidigare i kväll.

Vi hörs i morgon alla älsklingar! // Ivan
Viktigt att lyssna in när kroppen säger till. Man pushar den till max alla gånger annars, så då får man ta en för laget ibland!

Kör hårt immorn!
Citera
2024-11-13, 05:52
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HKpenguin1
Viktigt att lyssna in när kroppen säger till. Man pushar den till max alla gånger annars, så då får man ta en för laget ibland!

Kör hårt immorn!

Ja, jag kan bara hålla med. Jag tror det är en av två förklaringar till att jag faktiskt aldrig fått en träningsskada (de skador jag har, de har andra orsaker). Utöver att på gehör lyssna på kroppen så är jag inte viktkåt. Jag maxar aldrig, har aldrig gjort. Så på den eviga, tjatiga frågan "Vad tar du i bänkpress?" så blir mitt eviga svar att jag inte vet. Eftersom min egen regel för PB's förutsätter minst 4 strikta repetitioner.

Tack, I will (köra hårt alltså) + dito till dig!
Citera
2024-11-13, 09:07
Medlem
IvanDF3s avatar
DRA ÅT H*LVETE - FYRA NYA ÅRSBÄSTA!

Oftast sätter jag ett nytt PB/Årsbästa i en(1) övning. I sällsynta fall i två. Men i dag...jisses. Jag körde 21 set fördelat på fyra övningar och det blev årsbästa i alla tre. Jag hade dessutom lite styrka kvar i kroppen och hade, om jag hade velat, kunna pusha mig själv ytterligare 10-15% men jag valde det kloka framför det tung-dumma. Jag har blivit mer detaljfokuserad i mina köttarövningar. Jag ska berätta lite mer om det efter att jag rabblat vad jag körde på 38 minuter:

Övningar
* Pulldowns i maskin med fria vikter: 7 x 4-12
* Sittande T bar-rodd i maskin med fria vikter: 6 x 4-15
* Omvända pulldowns: 4 x 4-10
* Maskin för övre rygg med viktmagasin: 4 x 4-10

Kommentarer
För ryggen har jag två köttarövningar som jag ger lite extra fokus. Det är pulldowns resp. sittande T bar-rodd, båda i TechnoGym-maskiner med fria vikter. Mitt PB i pulldowns är 160 kg i fyra strikta repetitioner (juli 2023). Nu tog jag relativt enkelt - nåja, det var svintungt - 4 repetitioner. Här nedan är seten och antalet reps:

80 kg x 12
100 x 8
120 x 6
145 x 4 (tidigare årsbästa 140 kg)
120 x 6
100 x 15
80 x 15 (drog ned hanttagen på 1 sekund och släppte upp i den negativa fasen på ca 3 sekunder - såå mördande)

I det här passet ökade jag lite i de tyngsta seten samt lade mer krut på de avslutande seten. Jag har 160 kg i kroppen och ett långsiktigt mål är att ta 200 kg som också är maskinens absoluta maxgräns. Den andra köttarövningen är sittande T bar-rodd. Årsbästa hittills var 135 kg x 4. I dag såg seten ut så här:

80 kg x 12
100 x 6
120 x 6
140 x 4 (årsbästa)
120 x 5
100 x 15 (här var jag helt, helt slut efter 13 repetitioner med efter efter ett par sekunders microvila orkade jag med två till)

Jag är mer än nöjd med dagens pass. Det var länge sedan jag hade ett sådant här mojo, styrka och effektivitet/intensitet. På en tiogradig skala där 9 är max (för man kan alltid bli bättre) ger jag mig själv betygen:

Mojo: 7 av 10
Styrka: 6 av 10
Effektivitet/intensitet: 8 av 10

Totalbetyg: 21 av 27

Jag kommer leva på det här hela, jävla dagen! Men: I morgon är det en ny dag. För man är inte bättre än sitt senaste resultat. Och det ska jag slå.

Kört hårt för nu gör tamef*n jag det! // Ivan
Senast redigerad av IvanDF3 2024-11-13 kl. 09:09.
Citera
2024-11-13, 16:36
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
DRA ÅT H*LVETE - FYRA NYA ÅRSBÄSTA!

Oftast sätter jag ett nytt PB/Årsbästa i en(1) övning. I sällsynta fall i två. Men i dag...jisses. Jag körde 21 set fördelat på fyra övningar och det blev årsbästa i alla tre. Jag hade dessutom lite styrka kvar i kroppen och hade, om jag hade velat, kunna pusha mig själv ytterligare 10-15% men jag valde det kloka framför det tung-dumma. Jag har blivit mer detaljfokuserad i mina köttarövningar. Jag ska berätta lite mer om det efter att jag rabblat vad jag körde på 38 minuter:

Övningar
* Pulldowns i maskin med fria vikter: 7 x 4-12
* Sittande T bar-rodd i maskin med fria vikter: 6 x 4-15
* Omvända pulldowns: 4 x 4-10
* Maskin för övre rygg med viktmagasin: 4 x 4-10

Kommentarer
För ryggen har jag två köttarövningar som jag ger lite extra fokus. Det är pulldowns resp. sittande T bar-rodd, båda i TechnoGym-maskiner med fria vikter. Mitt PB i pulldowns är 160 kg i fyra strikta repetitioner (juli 2023). Nu tog jag relativt enkelt - nåja, det var svintungt - 4 repetitioner. Här nedan är seten och antalet reps:

80 kg x 12
100 x 8
120 x 6
145 x 4 (tidigare årsbästa 140 kg)
120 x 6
100 x 15
80 x 15 (drog ned hanttagen på 1 sekund och släppte upp i den negativa fasen på ca 3 sekunder - såå mördande)

I det här passet ökade jag lite i de tyngsta seten samt lade mer krut på de avslutande seten. Jag har 160 kg i kroppen och ett långsiktigt mål är att ta 200 kg som också är maskinens absoluta maxgräns. Den andra köttarövningen är sittande T bar-rodd. Årsbästa hittills var 135 kg x 4. I dag såg seten ut så här:

80 kg x 12
100 x 6
120 x 6
140 x 4 (årsbästa)
120 x 5
100 x 15 (här var jag helt, helt slut efter 13 repetitioner med efter efter ett par sekunders microvila orkade jag med två till)

Jag är mer än nöjd med dagens pass. Det var länge sedan jag hade ett sådant här mojo, styrka och effektivitet/intensitet. På en tiogradig skala där 9 är max (för man kan alltid bli bättre) ger jag mig själv betygen:

Mojo: 7 av 10
Styrka: 6 av 10
Effektivitet/intensitet: 8 av 10

Totalbetyg: 21 av 27

Jag kommer leva på det här hela, jävla dagen! Men: I morgon är det en ny dag. För man är inte bättre än sitt senaste resultat. Och det ska jag slå.

Kört hårt för nu gör tamef*n jag det! // Ivan
Wow. Grattis till dina pb snyggt jobbat. Skönt att se att nån av oss ökar. Jag får inga pb mer i år men snart är det nytt år och då blir ju första passen alltid pb😀
Citera
2024-11-13, 17:06
Medlem
Citat:
JJag maxar aldrig, har aldrig gjort. Så på den eviga, tjatiga frågan "Vad tar du i bänkpress?" så blir mitt eviga svar att jag inte vet. Eftersom min egen regel för PB's förutsätter minst 4 strikta repetitioner.

Känner igen mig så hårt i detta. Brukar oftast också vara de som sällan går på gym (kanske nån gång) i veckan som är kåta på att fråga vad man sätter i de övningarna, enbart för att kunna mäta sitt eget ego.

Också grattis till ditt grymma pass med årsbästan, den vilodagen gjorde dig förbannat gott Den vikten på pulldownen är riktigt grymt!
Citera
2024-11-13, 18:07
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Wow. Grattis till dina pb snyggt jobbat. Skönt att se att nån av oss ökar. Jag får inga pb mer i år men snart är det nytt år och då blir ju första passen alltid pb😀

Tacka-rrrr!

2025 blir det i alla fall en radda årsbästa!
Vi har också vår gemensamma kur att se fram emot, då lär det hända grejor!
Sen är jag just nu sugen på att köra Tren under sommaren. Då jävlar!
Citera
2024-11-13, 18:08
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HKpenguin1
Känner igen mig så hårt i detta. Brukar oftast också vara de som sällan går på gym (kanske nån gång) i veckan som är kåta på att fråga vad man sätter i de övningarna, enbart för att kunna mäta sitt eget ego.

Också grattis till ditt grymma pass med årsbästan, den vilodagen gjorde dig förbannat gott Den vikten på pulldownen är riktigt grymt!

Japp, exakt den klicken är det vi pratar om. Stort tack för gratulationerna, jag suuuuuger i mig det!
Ja, vilodagen var antagligen precis vad som behövdes. Allt kändes totalt optimalt i morse.
Citera
2024-11-13, 19:52
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
Tacka-rrrr!

2025 blir det i alla fall en radda årsbästa!
Vi har också vår gemensamma kur att se fram emot, då lär det hända grejor!
Sen är jag just nu sugen på att köra Tren under sommaren. Då jävlar!
Absolut det kommer det göra och hård deff på det till slut. Alltid kul att ha nått att se fram emot 💪
Citera
2024-11-13, 20:39
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Absolut det kommer det göra och hård deff på det till slut. Alltid kul att ha nått att se fram emot 💪

Verkligen, ska bli kul och intressant!
Citera
2024-11-14, 05:16
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:

Verkligen, ska bli riktigt intressant - och kul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in