Citat:
Ursprungligen postat av
kajusi
Du som är så gammal CC och tror på riktigt att en tjej skickar intressesignaler via NOTAN?

herregud
Jag har inte skrivit vad jag själv tror men ämnar nu göra det. Som en gammal räv här på FB kajusi borde du kunna läsa in det i trådstarten. Tycker du inte det?
Jag tror det spelar roll men att det varierar från person till person. Det går inte att ha det som en säker mätmetod för intresse eller ointresse.
En del kvinnor gillar inte "obalansen" som kan uppstå om mannen betalar och de inte är intresserade. Det som
Icyheart är inne på i sitt svar. Likväl som en kvinna kan tacka nej till en erbjuden drink på krogen då, om hon tackar ja, kan känna ett moraliskt ansvar att under intagandet av drinken, umgås med mannen som bjöd på den, vilket hon kanske inte alls har lust med.
Å andra sidan kan en kvinna vilja markera sin självständighet samt att hon inte är en minigolddigger, i hopp om att mannen ska tro / tycka bättre om henne.
Skulle jag göra en gissning (betonar gissning så folk inte tar det för en sanning) drar det mer mot att en kvinna som accepterar att mannen betalar, oftare är mer intresserad än om hon vill dela notan och kunna lämna utan att känna någon skuld eller obalans.
// CC