• 4
  • 5
2021-08-10, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Stämmer gör det säkert, men det betyder inte det folk tror att det betyder, så på det viset är det medvetet en smula bedrägligt. Jag förstår att det är förvirrande, men syftet är att driva kunder till de firmor som köper en behörighet, inget annat.

För försäkringsbolag är kriteriet "fackmannamässighet". Är du kapabel att göra en fackmannamässig jobb själv så är det inget som kommer hållas mot dig vid en ev. framtida försäkringsskada. Och omvänt så klart, om din "behöriga" firma ändå skulle göra ett undermåligt jobb.

Du menar att jag måste kontrollera att jobbet blir fackmannamässigt gjort?
Citera
2021-08-10, 14:41
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeena001
Du menar att jag måste kontrollera att jobbet blir fackmannamässigt gjort?
Om du anlitar en behörig firma så får du intyg på det.
Citera
2021-08-10, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EOGHAN
Ska man ha ett knegaryrke så tycker jag att det ska ge möjligheter till mycket övertid och svartjobb vid sidan av.

🔴 Målare tycker jag borde bada i erbjudanden om svartjobb.

🔴 Snickare samma sak men fan vad slitigt det måste bli.

🔴 Låssmeder lär väl kunna få en hel del lönsam övertid men de har väl knappast någon större marknad för svartjobb?

🔴 Golvläggare, visst är det dyrt att lägga golv men folk byter väl inte ut sina golv så ofta så därför tycker jag att svartjobben inte borde vara så många.

🔴 Elektriker kanske har de bästa förutsättningarna både för välbetald övertid och svartjobb?

Eller vad säger ni andra?

Ni som själva är knegare, kommentera eller fyll på listan och motivera varför jag ska satsa på just det ni jobbar med! Ur ett lönsamhetsperspektiv alltså. Jobb som jobb, tänker jag. Det mesta blir ju vad man gör det till så med en positiv attityd kan man få vilket knegaryrke som helst att bli både roligt, intressant, lärorikt och utvecklande. Det är i alla fall min inställning.

Om du är ute efter pengar så är det absolut inte värt att gå en utbildning och bli elektriker till exempel. Du förlorar många 100 000kr och CSN skulder för att tjäna några några extra 1000 kr i månaden?

Du blir inte elektriker på 1 eller 2 år direkt.....

Skaffa ett jobb där du jobbar varannan helg istället om du vill tjäna 5000kr extra i månaden

VARNING!! Du kommer ångra dig om du går en utbildning som du nämnde.
Citera
2021-08-10, 16:48
Medlem
Ber om ursäkt för min negativa kommentar, gillar knegar yrken som fan och dem som kan ha svartjobb vid sidan om! Ville bara säga det👍💪
Citera
2021-08-10, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Tydligen så kan sophämtare dra in en rätt stor summa vid sidan om. Då snackar vi sådana som kör mot företag.

Jobbar just nu som sophämtare i några veckor och blev intresserad, är det privat eller offentligt du menar?
Citera
2021-08-10, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricTheRider
Jobbar just nu som sophämtare i några veckor och blev intresserad, är det privat eller offentligt du menar?
Handlar väl om att ta en extra soptunna hos lokala pizzahaket. Många gratisluncher i sopbranschen
Citera
2021-08-10, 18:11
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricTheRider
Till företag. Brukar betala en bra slant att ta hand om andra sopor eller en extra tömning.
Citera
2021-08-10, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Handlar väl om att ta en extra soptunna hos lokala pizzahaket. Många gratisluncher i sopbranschen

Wow nice😀märkte det själv en gång, fick 2 energidrickor och turkiska bröd
Citera
2021-08-10, 18:50
Medlem
Tänk långsiktigt. Historisk sett har aldrig en rörmokare gått arbetslös..Om han inte vill...
Citera
2021-08-10, 19:14
Medlem
...

Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Till företag. Brukar betala en bra slant att ta hand om andra sopor eller en extra tömning.

Najs men hur går det till egentligen. Man har väll en fast lön som sopgubbe/sopphämtare, hur ska man då få extra betalt? Gör man extra tömningar så är det ju knappast någon som bryr sig för att företagen bor ju inte vid soprummen och ser att man tömmer några extra gånger.

Hade dem sett det så är det ju inte som på 60 talet där en äldre man gav en 20 lapp till en duktig arbetande ung pojke direkt.. eller jo kanske.. man får en bulle och en dricka som jag fick för dem 40 minuterna jag jobbade extra

Eller det kanske är djupare än så och att man rapporterar hur många gånger och rum man tömt? Och får lön för varje tömning?

Inte så för mig direkt men kanske för att jag jobbar via ett bemaningsföretag och inte anställd på sopp firma.

Jag börjar 06:30 till 15:30 och åker till 15 olika rum och tömmer. Inget mer.

Så hur funkar det? Hur får man pengar svart som sopgubbe? Är det den där drickan och bullen?😂
Senast redigerad av PatricTheRider 2021-08-10 kl. 19:24. Anledning: uhh
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in