2021-08-09, 19:44
Medlem
reCAPTCHAs avatar
Plattsättare.
Citera
2021-08-09, 19:54
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeena001
Viktigt inlägg. Jag skulle aldrig anlita någon till VVS eller el svart. Inte heller om man skall total renovera tvättstuga, bad, toa och kök. Precis som du klokt skrev i ditt inlägg, det gäller att kunna visa att en behörig person utfört arbetet

Det ska vara fackmannamässigt utfört. Det är vad försäkringsbolaget kräver och kommer skicka en person till att bedöma. Behörighet för VVS är något branschen har hittat på.
Citera
2021-08-09, 20:32
Medlem
Meeis avatar
Har en polare som jobbar på en gummiverkstad med att byta däck och är sjukt mycket övertid och väldigt mycket svartjobb. Han drar igenom alla vänner svart vid sommar/vintern för byte av däck men även lite bönder här och där året runt.
Citera
2021-08-09, 20:39
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meei
Har en polare som jobbar på en gummiverkstad med att byta däck och är sjukt mycket övertid och väldigt mycket svartjobb. Han drar igenom alla vänner svart vid sommar/vintern för byte av däck men även lite bönder här och där året runt.

Vad gör man med alla kontanter?

Har en bunt sedlar 5-6000 kr ärligt förtjänade, blir inte av med dem.

Vore en mardröm att få 50000 svart för ett badrumsjobb, skulle få sitta på Tudor Arms och dricka öl i ett par månader för att bli av med dem.

LL
Citera
2021-08-09, 20:50
Medlem
reCAPTCHAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Vad gör man med alla kontanter?

Har en bunt sedlar 5-6000 kr ärligt förtjänade, blir inte av med dem.

Vore en mardröm att få 50000 svart för ett badrumsjobb, skulle få sitta på Tudor Arms och dricka öl i ett par månader för att bli av med dem.

LL
Betala dina räkningar kontant via kassagirot.
Citera
2021-08-09, 21:03
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reCAPTCHA

Smart! Dom är inte lika frågvisa som Forex?

LL
Citera
2021-08-09, 21:10
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jo men så känner du för att du inte är i IT-supportsvängen.

Du vet väl inte vilken "sväng" jag är i? Vidhåller att jag ser litet behov för IT support inom den svarta marknaden. Kan du inte ge exempel på vad för typ av svarta tjänster du erbjuder och till vem?
Citera
2021-08-09, 21:29
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Tydligen så kan sophämtare dra in en rätt stor summa vid sidan om. Då snackar vi sådana som kör mot företag.
Citera
2021-08-09, 21:37
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reCAPTCHA
Citat:
Problemet med detta är att då skapar du transaktioner som ganska vattentätt kan kopplas till dig.
Citera
2021-08-09, 21:39
Medlem
reCAPTCHAs avatar
Citat:

LL
Aldrig testat. Men dem som erbjuder kassagirot är ju oftast mindre butiker. Forex är ju en bank som är benägna att ställa frågor.
Citera
2021-08-09, 21:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GylleneUttern2
Låter inte särskilt troligt.
Det är ungefär lika roligt som det skattade jobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Du vet väl inte vilken "sväng" jag är i? Vidhåller att jag ser litet behov för IT support inom den svarta marknaden. Kan du inte ge exempel på vad för typ av svarta tjänster du erbjuder och till vem?
Jag kan, men jag har ingen lust.

Men det är ju inte direkt så att jag svarar i telefon hos Comhem.
Om vi säger så här; Det finns ett vitt behov av mina tjänster, så givetvis finns det möjlighet att göra oskattade pengar.
Citera
2021-08-09, 21:42
Medlem
reCAPTCHAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Problemet med detta är att då skapar du transaktioner som ganska vattentätt kan kopplas till dig.
Att betala sina räkningar kontant är väl inte suspekt? Kanske inte vanligt längre men möjligheten finns ju.

Sedan hamnar ju aldrig pengarna på banken först så banken borde väl inte kunna se dessa pengar? Är dock ingen expert på området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in