2021-08-09, 12:05
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
När det gäller svartjobb är nog många försiktiga med både elektriker och VVS p.ga försäkringar ( vissa saker behöver göras av fackman för att försäkring ska gälla)

Jag jobbar med VVS och får förfrågningar om svartjobb minst en gång i veckan.
Så alla är inte så försiktiga. Det räcker med att man är på jobb hos någon, så kommer grannen och frågar när de ser bilen. Jag tar dock inga jobb vid sidan om utan det får vara med kvitto eller inte alls.
Jag värderar min fritid högt.
Citera
2021-08-09, 13:04
Medlem
BigFatCones avatar
Jag jobbar med IT-support, minst ett erbjudande i veckan om rostfria jobb.
Citera
2021-08-09, 16:11
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Nu förstår jag inte vad du menar riktigt med din mening, menar du att det finns en efterfrågan på svartjobb inom IT support?

Känns spontant extremt 90-tal när gemene man visste absolut inget om "datorer", kan inte se något behov utanför intern företagssupport.
Citera
2021-08-09, 16:14
Medlem
Gnagetmanglars avatar
Stenmontör
Citera
2021-08-09, 16:18
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EOGHAN
Ska man ha ett knegaryrke så tycker jag att det ska ge möjligheter till mycket övertid och svartjobb vid sidan av.

🔴 Målare tycker jag borde bada i erbjudanden om svartjobb.

🔴 Snickare samma sak men fan vad slitigt det måste bli.

🔴 Låssmeder lär väl kunna få en hel del lönsam övertid men de har väl knappast någon större marknad för svartjobb?

🔴 Golvläggare, visst är det dyrt att lägga golv men folk byter väl inte ut sina golv så ofta så därför tycker jag att svartjobben inte borde vara så många.

🔴 Elektriker kanske har de bästa förutsättningarna både för välbetald övertid och svartjobb?

Eller vad säger ni andra?

Ni som själva är knegare, kommentera eller fyll på listan och motivera varför jag ska satsa på just det ni jobbar med! Ur ett lönsamhetsperspektiv alltså. Jobb som jobb, tänker jag. Det mesta blir ju vad man gör det till så med en positiv attityd kan man få vilket knegaryrke som helst att bli både roligt, intressant, lärorikt och utvecklande. Det är i alla fall min inställning.
Sotare eller elektriker.
Citera
2021-08-09, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
När det gäller svartjobb är nog många försiktiga med både elektriker och VVS p.ga försäkringar ( vissa saker behöver göras av fackman för att försäkring ska gälla)

Viktigt inlägg. Jag skulle aldrig anlita någon till VVS eller el svart. Inte heller om man skall total renovera tvättstuga, bad, toa och kök. Precis som du klokt skrev i ditt inlägg, det gäller att kunna visa att en behörig person utfört arbetet

Tillägg med "viktigt inlägg" så syftade jag på ditt inlägg
Citera
2021-08-09, 17:19
Medlem
Golvslipning är det perfekta svartjobbet. Många kunder (typ alla som flyttar) tar inte så lång tid och lagom lite pengar för cash och man behöver inte heller köpa in så mycket material att det märks.
Citera
2021-08-09, 17:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Nu förstår jag inte vad du menar riktigt med din mening, menar du att det finns en efterfrågan på svartjobb inom IT support?

Känns spontant extremt 90-tal när gemene man visste absolut inget om "datorer", kan inte se något behov utanför intern företagssupport.
Jo men så känner du för att du inte är i IT-supportsvängen.
Citera
2021-08-09, 17:30
Medlem
DonLatinos avatar
Fordonstekniker, bilrekondare. Sjuka summor de kan dra in. Varför tror du alla som jobbar inom fordonsindustrin glider runt med feta bilar?
Citera
2021-08-09, 18:12
Medlem
Bankdosas avatar
Har en kompis som jobbar i anlggäningsbranschen. Har du egen grävmaskin att tillgå så behöver man inte ha en ledig kväll/helg. Finns hur mycket jobb som helst.
Citera
2021-08-09, 18:36
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Låter inte särskilt troligt.
Citera
2021-08-09, 18:38
Medlem
Många bra tips här, men det jag kan inflika är att det kan underlätta med jobb där materialkostnaden är låg i förhållande till arbetsinsatsen. Särskilt om det handlar om prylar som kunden själv inte kan köpa ut. Man får nog problem förr eller senare om man själv måste handla ut dyrt material på kort eller faktura och sedan få betalt med kontant eller swish.

De jobb jag får förfrågan om att jobba svart till tackar jag nej till av denna anledning, men även att jag inte har lust.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in