Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-08-05, 18:58
  #1
Medlem
LagomLats avatar
Nytt försök då gamla tråden försvann pga att jag överträtt FB regler, nu kör vi!

Mitten på 70 talet peakade kopparkastruller i värde, Slutet på åttiotalet peakade Depeche Mode vinyler, gamla märklinlok sjunker i värde för varje år osv.

Frimärken och mynt orkar jag inte ens nämna, men om man vill köpa en 5 krona utan strömmar bakom lejonen så får man en för 200 spänn idag, kostade 950 kr på tradera för 10 år sedan

Vilka objekt bör säljas genast, och vilka kan kastas direkt trots att de kostat en förmögenhet?

Kalle Anka & Co från 70 talet?

LL
Citera
2021-08-05, 19:20
  #2
Medlem
Ringhals3s avatar
Årstallrikar som hade en boom i slutet av 60-talet och på 70-talet är helt iskalla på marknaden.

Och allt Franklin Mint lurat på arbetarklassen de senaste 30 åren är värdelöst!
Citera
2021-08-05, 19:22
  #3
Medlem
Hamsterbolls avatar
Muminmuggar börjar väl tappa i värde nu? Var något extremt överprisat ett tag…
Citera
2021-08-05, 19:28
  #4
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Muminmuggar börjar väl tappa i värde nu? Var något extremt överprisat ett tag…

Extremt överprisade.
Hur många exemplar trycks dem i?
Citera
2021-08-05, 19:30
  #5
Medlem
Just den svenska marknaden är lite tråkigt..
Citera
2021-08-05, 19:41
  #6
Medlem
LagomLats avatar
Har förstadagsbrev någonsin gått att sälja med vinst?

LL
Citera
2021-08-05, 20:24
  #7
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Kungens kompis, som har 365 vintage fossilbilar, har råd med att de nollas i värde.

Vårt lands s.k. "vanliga bilentusiaster" som ännu idag fortsatt hystar in storkovan för köpa på sig gamm'riggar som redan i nära framtid kommer falla i pekuniärt värde som gåstenar (stigen till helvittet är stenlagd, gå på egen risk) är uppenbart in för en för dem total överraskning som för konsekvensmottagliga redan länge stått läsa i de politiskt röd-lusande stjärnorna.

vilket titan förvirrat inlägg vet du ens vad du vill säja
Citera
2021-08-05, 20:28
  #8
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Kungens kompis, som har 365 vintage fossilbilar, har råd med att de nollas i värde.

Vårt lands s.k. "vanliga bilentusiaster" som ännu idag fortsatt hystar in storkovan för köpa på sig gamm'riggar som redan i nära framtid kommer falla i pekuniärt värde som gåstenar (stigen till helvittet är stenlagd, gå på egen risk) är uppenbart in för en för dem total överraskning som för konsekvensmottagliga redan länge stått läsa i de politiskt röd-lusande stjärnorna.

vilket titan förvirrat inlägg vet du ens vad du vill säja

Jag tror du försöker säga att såkallade samlarbilar är en riskabel investering.

LL
Citera
2021-08-05, 20:47
  #9
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Extremt överprisade.
Hur många exemplar trycks dem i?

De sällsyntaste har sålts för 10.000 kr!
Men generellt är väl upplagorna stora.
Citera
2021-08-05, 20:52
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Jag tror du försöker säga att såkallade samlarbilar är en riskabel investering.

LL
Helt klart.
Dom som gillar veteranbilar, speciellt rejält gamla som inte går att köra i vanlig trafik kommer rasa i pris när ägarna dör ut om kanske 10-20 år.
Även äldre typ jänkebilar kommer rasa då dom förmodligen inte får köras på allmän väg i framtiden pga avgaskrav utan enbart får användas i veteranbilsrallyn.
Citera
2021-08-05, 21:22
  #11
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
Helt klart.
Dom som gillar veteranbilar, speciellt rejält gamla som inte går att köra i vanlig trafik kommer rasa i pris när ägarna dör ut om kanske 10-20 år.
Även äldre typ jänkebilar kommer rasa då dom förmodligen inte får köras på allmän väg i framtiden pga avgaskrav utan enbart får användas i veteranbilsrallyn.

Däremot har Lambretta från sextiotalet ökat i popularitet i västvärlden, finns knappt ett enda orenoverat objekt att köpa, för 20 år sedan fanns det hundratals.

Får se hur länge den vågen håller i sig.

LL
Citera
2021-08-05, 21:28
  #12
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Jag inbillade mig att alla Ulrica Hydman-Vallien-glas-tallrik-skålar man fick när man tog studenten på nittiotalet skulle bli värt nåt.

Verkar inte hända.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback