Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-05, 21:37
  #13
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Jag inbillade mig att alla Ulrica Hydman-Vallien-glas-tallrik-skålar man fick när man tog studenten på nittiotalet skulle bli värt nåt.

Verkar inte hända.

Det var en glasboom då, Vicke Lindstrand kostar en bråkdel idag mot slutet av åttiotalet.

Problemet med UHV är att sakerna inte är så snygga.

LL
Citera
2021-08-05, 22:12
  #14
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Det var en glasboom då, Vicke Lindstrand kostar en bråkdel idag mot slutet av åttiotalet.

Problemet med UHV är att sakerna inte är så snygga.

LL

Helt sant. Slog mig att jag har en Vicke Lindstrand också. Stor tung vas. Vacker till skillnad från UHVs grejer. Men betingar alltså inget större värde idag? Skicket är perfekt, signerad i glaset.
Citera
2021-08-05, 22:43
  #15
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Helt sant. Slog mig att jag har en Vicke Lindstrand också. Stor tung vas. Vacker till skillnad från UHVs grejer. Men betingar alltså inget större värde idag? Skicket är perfekt, signerad i glaset.

Vaserna är ofta värda ett par hundra, men betydligt mindre än förr.

Vissa kan gå för flera tusen på Tradera.

LL
Citera
2021-08-05, 22:51
  #16
Medlem
Alezandaars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Muminmuggar börjar väl tappa i värde nu? Var något extremt överprisat ett tag…

Det går i vågor. Kommer hypas upp snart igen.
Citera
2021-08-05, 22:54
  #17
Medlem
Tavlor från 90-talet med ”gråtande barnet”, är de värda nåt tro?
Citera
2021-08-05, 22:59
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
De sällsyntaste har sålts för 10.000 kr!
Men generellt är väl upplagorna stora.

Räcker väl inte?
Har väl sålts för 100 000kr om jag inte har helt fel.
Citera
2021-08-05, 23:07
  #19
Avstängd
Fickur vem vill ha såna idag - invandraryngel? ha ha
Citera
2021-08-05, 23:20
  #20
Medlem
Spanska figuriner...
Citera
2021-08-05, 23:30
  #21
Medlem
Drozds avatar
Orientaliska mattor är totalt ute i dagens minimalistiska inredningsmode. Man kan köpa begagnade mattor i mycket hög kvalitet i gott skick för kaffepengar. Ett tu tre blir den "tunga" inredningsstilen inne igen, då kommer priserna att tokrusa. Detsamma gäller f.ö. högkvalitativa oljemålningar i klassisk stil (undantaget vissa extremt kända konstnärer).
Citera
2021-08-06, 11:19
  #22
Medlem
LagomLats avatar
Klockor har ju stigit i pris på senare år.

Men det gäller inte Swatch, den boomen dog ut före millennieskiftet. Vem bryr sig om en swatch från 1986 idag?

Knappt lönt byta batteri.

LL
Citera
2021-08-06, 12:37
  #23
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Orientaliska mattor är totalt ute i dagens minimalistiska inredningsmode. Man kan köpa begagnade mattor i mycket hög kvalitet i gott skick för kaffepengar. Ett tu tre blir den "tunga" inredningsstilen inne igen, då kommer priserna att tokrusa. Detsamma gäller f.ö. högkvalitativa oljemålningar i klassisk stil (undantaget vissa extremt kända konstnärer).

Fast kommer det verkligen bli modernt igen på bred front, och utan att allmogens köplust stillas av nyproducerade varor.

Intresset för rustika lantkök är betydande, men det är i princip nytillverkade kök som säljs till de kunder som vill ha ett gammeldags kök.

Att investera i 1000 semiantika mattor och invänta en prisuppgång känns inte så attraktivt.

LL
Citera
2021-08-06, 15:54
  #24
Medlem
Kobratelefonerna (de gamla) har fallit från tusenlappen på nittiotalet till några hundralappar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback