Citat:
Ursprungligen postat av
Hurt-Åke
Nu kommer du väl snart börja köra nån autistutläggning om vad ordet taxonomi betyder

Nej, men jag ger dig svar på tal när du försökte påskina att jag inte förstod. Det var du som inte förstod skillnaden mellan taxonomi och identitet.
Citat:
Det vi diskuterade var faktiskt vad folk däruppe tänker. Oavsett om Riksdagen för en vecka sen beslutade om att en del av nordligaste Sverige ska kallas för Umpabumpa.
Jag tillhör folket »däruppe«.
Citat:
Du blir så jävla sur när du inte hänger med att det är komiskt. Du har troligen aldrig på 38 tusen jävla inlägg erkänt att du har fel eller inte hänger med.
Jag blir aldrig sur, men ditt försök att argumentera med »inte hänger med« är bara ett kvalificerat nonsensargument i stil med »min pappa är tusen gånger starkare än du kan säga«.
Det är förbannat enkelt egentligen. Lappland är inte enhetligt och väldigt stort. Det finns inte heller någon sammanhållande faktor. Det gör att folk där i första hand identifierar sig rent praktiskt med vilken del som ligger närmast i geografin.
Återigen: landskapsgränserna kommer att ligga kvar, men det kommer inte länsgränserna att göra.