Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Att överhuvudtaget kunna ändra ståndpunkt i MOP fallet är en nödvändig egenskap.
Allt annat leder till tunnelseende a la Hans Holmer.
Man kan enbart styras av Medel-Möjlighet-Motiv och se vilken materialfakta som finnes runt detta angående varje given hypotes.
Det går inte att komma fram till något vettigt i slutändan annars.
Fria och grundlösa spekulationer utöver detta är just vad de är.
Palmedebattens stora aber är att folk fullkomligt vägrar att ändra ståndpunkt..detta gäller helt oavsett hur mycket välgrundade skäl till detta man än presenterar.
Jag kan helt ärligt inte helt pinpointa vad detta märkliga beteende beror på.
Det är möjligt att egenupplevd personlig prestige ligger i vägen..men då är det just egenupplevd prestige som ingen annan faktiskt ger blanka f-n i.
Är det inte bättre att vi kommer fram till den första och enda verkligt vettiga hypotesen gällande gärningsmannaskapet i MOP?
Jag har ändrat mig.Jag trodde tidigare att CP var skyldig,men man måste ju kunna ändra sig när annan och för då mig obekant fakta presenteras mig?
Jag upplever ingen som helst prestigeförlust.Jag har inte förlorat någon,och om jag har så må det vara hänt.
Allt jag velat är att förstå hur mordet på Palme gick till,varför det skedde och vem som var gärningsman.This is all..och vad finns det för egenupplevd personlig prestige att förlora härvidlag?
MOP är ingen jävla tävling eller annat trams.MOP är mordet på Sveriges dåvarande statsminister med dess följdverkningar(främst tänker jag på Lisbeth samt tre söner).Klarar man inte av att med detta som verklighetsbakgrund kunna lägga egenupplevd personlig prestige åt sidan..ja,då är det bara för jäkla ynkligt helt enkelt.
Jag uppfattar SHA70 som mäktig att kunna göra detta.Jag hade initialt fel,han hade det också.
So what om man landar rätt till slut och en gång för alla kan lägga fallet åt sidan?
Anders Christer Henning Andersson.
Jag uppmanar å det starkaste SHA70 att inte glömma detta namn.
Citat:
Att överhuvudtaget kunna ändra ståndpunkt i MOP fallet
Vilket fall är det och vem ändrade enligt dig ståndpunkt om vad?
I övrigt ser jag bara
trams och dålig svenska i det du söker att föra fram.
Citat:
Jag kan helt ärligt inte helt pinpointa vad detta märkliga beteende beror på.
Och?
Citat:
Jag har ändrat mig.
Och?
Citat:
Jag upplever ingen som helst prestigeförlust.Jag har inte förlorat någon,och om jag har så må det vara hänt.
Och?
Citat:
Allt jag velat är att förstå hur mordet på Palme gick till,varför det skedde och vem som var gärningsman.This is all..och vad finns det för egenupplevd personlig prestige att förlora härvidlag?
Sannolikt skulle en AI ha skrivit likadant.
Citat:
MOP är ingen jävla tävling eller annat trams.MOP är mordet på Sveriges dåvarande statsminister med dess följdverkningar(främst tänker jag på Lisbeth samt tre söner).Klarar man inte av att med detta som verklighetsbakgrund kunna lägga egenupplevd personlig prestige åt sidan..ja,då är det bara för jäkla ynkligt helt enkelt.
Hur tänker du helst, utan att först ha tillgång till det, som allmänt kallas
hjärnceller?
Citat:
Jag uppfattar SHA70 som mäktig att kunna göra detta.Jag hade initialt fel,han hade det också.
So what om man landar rätt till slut och en gång för alla kan lägga fallet åt sidan?
Hur landa rätt utan tillgång till flygplan eller annan, tillförlitlig, luftfarkost eller korrekt interpunktion?
Fast tydligen kunde du inte bry dig mindre om det.
Citat:
Anders Christer Henning Andersson.
Oj, lite mer, omotiverad "name dropping". Bad du om lov först eller tog ett isbad dessförinnan?
Citat:
Jag uppmanar å det starkaste SHA70 att inte glömma detta namn.
Vem är
du att ta dig rätten att peka ut olika personer vitt och brett och anklaga dem för mord?!