Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-20, 23:44
  #1
Avstängd
Hemkommen från långhelg i huvudstaden. Hängde mest i gamla stan, Södermalm, och Solna. Det som slog mig var att överallt såg jag svaga män. Alltså män som såg förfärliga ut på många sätt:

- fysiskt inkapabla
- feminina drag i ansiktet
- konstiga, feminina kläder
- pratade med hög ton/mjuk röst
- överallt män som puttar på barnvagnar medan kvinnan gör något annat
- etc...

Jag har varit mycket i Stockholm och visst brukar männen där vara lite speciella. Men denna nivån var något utöver dt vanliga.

Vad sysslar ni med alla stockholmare?
Citera
2021-07-20, 23:54
  #2
Medlem
EastAreaPapists avatar
Du gör rätt i att bli arg och besviken när andra människor inte är som du är van vid.
Citera
2021-07-20, 23:59
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EastAreaPapist
Du gör rätt i att bli arg och besviken när andra människor inte är som du är van vid.

Jag är absolut inte arg. Däremot har du rätt i att jag är besviken över att se mina landsmän vara så svaga.

Svaghet är negativt, det håller du väl ändå med om?
Citera
2021-07-21, 00:02
  #4
Medlem
arcsins avatar
Varför spanar du in män så mycket?
Citera
2021-07-21, 00:03
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Varför spanar du in män så mycket?

Legitim fråga. I vanliga fall lägger jag inte märke till andra människor, vare sig män eller kvinnor, om det inte är något fel på dem. I detta fall ”spanade” jag in dessa människor för att något var groteskt fel.
Citera
2021-07-21, 00:05
  #6
Medlem
Mobscenes avatar
Det kanske är resultatet av dagens kvinnor så du borde titta dig själv i spegeln.
Citera
2021-07-21, 00:08
  #7
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Legitim fråga. I vanliga fall lägger jag inte märke till andra människor, vare sig män eller kvinnor, om det inte är något fel på dem. I detta fall ”spanade” jag in dessa människor för att något var groteskt fel.
Jag var själv i Stockholm i förra veckan, men märkte inget särskilt med männen. Jag höll mig i huvudsak till Norrmalm och Gamla stan.

Det är känt att testosteronnivåerna hos män i allmänhet har gått ner de senaste decennierna. Det tycks bero dels på plaster, dels på föroreningar i dricksvattnet, men framför allt misstänker jag avsaknad av fysisk aktivitet.
Citera
2021-07-21, 00:20
  #8
Medlem
EastAreaPapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag är absolut inte arg. Däremot har du rätt i att jag är besviken över att se mina landsmän vara så svaga.

Svaghet är negativt, det håller du väl ändå med om?
Nej, jag sköter mitt.
Citera
2021-07-21, 00:47
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Hemkommen från långhelg i huvudstaden. Hängde mest i gamla stan, Södermalm, och Solna. Det som slog mig var att överallt såg jag svaga män. Alltså män som såg förfärliga ut på många sätt:

- fysiskt inkapabla
- feminina drag i ansiktet
- konstiga, feminina kläder
- pratade med hög ton/mjuk röst
- överallt män som puttar på barnvagnar medan kvinnan gör något annat
- etc...

Jag har varit mycket i Stockholm och visst brukar männen där vara lite speciella. Men denna nivån var något utöver dt vanliga.

Vad sysslar ni med alla stockholmare?

Låter som inflyttade IT-tekniker från ställen runt om i landet. Själv är jag rätt stor och lång så antar att du inte såg mig som är en riktig Stockholmare .
Citera
2021-07-21, 00:52
  #10
Medlem
Jag tror han syftar på att männen gör kvinnans syssla idag plus alla andra sysslor. Vad gör kvinnan idag förutom att vara på Instagram eller vara en sk influenser
Citera
2021-07-21, 01:02
  #11
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Det som slog mig var att överallt såg jag svaga män. Alltså män som såg förfärliga ut på många sätt:

- fysiskt inkapabla

Fysiskt inkapabla? Hur ser man ut då? Nåt säger mig att du är en bredaxlad fetlagd trädfällare från Norrland som gav dig fan på att hitta grejer att reta dig på när du satte din hobbitfot i huvudstaden
Snart startar nån en tråd om att suspekta lantisar glor på stockholmsmännen i absurdum! Woho!
Citera
2021-07-21, 01:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Hemkommen från långhelg i huvudstaden. Hängde mest i gamla stan, Södermalm, och Solna. Det som slog mig var att överallt såg jag svaga män. Alltså män som såg förfärliga ut på många sätt:

- fysiskt inkapabla
- feminina drag i ansiktet
- konstiga, feminina kläder
- pratade med hög ton/mjuk röst
- överallt män som puttar på barnvagnar medan kvinnan gör något annat
- etc...

Jag har varit mycket i Stockholm och visst brukar männen där vara lite speciella. Men denna nivån var något utöver dt vanliga.

Vad sysslar ni med alla stockholmare?

Stockholm har tagit emot en strid ström av akademiker dom senaste årtiondena som flytt landsbygden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback