2021-07-21, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Galopperande metrosexualitet. Veka kvinnolika män som frågar om samtycke innan de knullar sin egen fru och som äter veganskt eftersom deras 15-åriga dotter bestämmer i hushållet. Själva antitesen av en husbonde. Ynkedom.

Stockholm är verkligen Sveriges golvbrunn.

Sen kan man kan vara säker på att förhållandets dagar är räknade då kvinnan går runt och är missnöjd, olycklig med sin svaga, feminina och fjolliga man. Hon separerar och är tillbaks på Tinder inom ett par år då hon fått nog och bestämt sig för hitta en riktig man som kan ge henne vad hon behöver.
Citera
2021-07-21, 14:26
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Sveriges vänstermonopol Stockholm vem fan är chockad över det? Att ha en traditonell syn på mannens roll är förtal i denna rövstad, folket är helt mindfuckade där i fjollträsk.
Citera
2021-07-21, 14:32
Medlem
Jack-Ryans avatar
Dessvärre inget utpräglat Stockholmsfenomen. Killar födda på 80-talet och framåt har gärna nån regnbågssymbol på sig och beter sig allmänt fjolligt
Citera
2021-07-21, 14:40
Medlem
Kmzatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverCryWolf
Min extremt maskulina styvpappa var några år sedan i Stockholm för ett par dagar. När han kom hem sa han: "Svenska män är väldigt vackra" Hur än man försökte honom att använda ett mera maskulint adjektiv om svenska män, repeterade han det samma - svenska männen är väldigt vackra!

Då fattade alla vad han menade. Han skulle aldrig i livet kalla en man 'vacker', så det var tydligen hans sätt att säga 'svenska män är feminina'.

Han sade ingenting om svenska kvinnor, men svenska männen igen, dom var 'vackra'.

Ni vet bättre hur dom klär sig, men ganska många i Finland ser Sverige som ett skräck exempel. Har en finsk kille en pastellfärgad skjorta så drar finnarna två slutsatser; han är antingen bög eller svensk.

Mamma var helt shockad och äcklad när en finlandsvensk kille intervjuades i televisionen. Allting var normalt utom hans spetskrage. Hon kunde inte komma över att en kille använder en skjorta med spetskrage.

Varusteleka säljer svenska kommando-kalsonger, lol

https://www.varusteleka.fi/pictures/thumbs500a/7449.jpg

Allvarligt talat har ni ett mystiskt samhälle, och feminina killar dyker inte upp plötsligt, det måste ha tagit decennier att omvända könsrollerna.

Vem vet, kanske USA har intalat Sverige till att göra detta 'byt könsrollerna' -projektet för att se hur det lyckas?

En annan sak är hur i världen kan man återvända till normala könsroller...

Du, min finske, manlige vän kan ju vara så snäll och förklara vad pastellfärgad och spetskrage innebär. Detta är två ord som jag aldrig behövt lära mig och därför inte ingår i mitt svenskt feminina vokabulär. Tack.
Citera
2021-07-21, 14:44
Medlem
FancyTarsier0s avatar
Är det möjligen så att du har homoerotiska tankar i bakhuvudet? Inget fel med det i så fall men du borde nog testa att få utlopp för dina känslor.

I dagens läge borde det inte vara några problem att hitta en riktig karl på internet som kan sätta dig på plats i sängkammaren.
Citera
2021-07-21, 14:55
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FancyTarsier0
Är det möjligen så att du har homoerotiska tankar i bakhuvudet? Inget fel med det i så fall men du borde nog testa att få utlopp för dina känslor.

I dagens läge borde det inte vara några problem att hitta en riktig karl på internet som kan sätta dig på plats i sängkammaren.
Har också misstänkt detta. TS är besviken över att starka karlar inte befolkar gatorna i Stockholm som han kan betrakta. Detta är så klart inget fel TS. Du bör absolut inte skämmas över detta.
Citera
2021-07-21, 14:56
Medlem
Skadans avatar
Är det män som dom avbildas i Tom of Finland som du eftersöker mer av på Stockholms gator TS?
Citera
2021-07-21, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FancyTarsier0

Förstår faktiskt inte detta resonemang. Men låt gå.

Jag är lyckligt gift, men ser upp till maskulina män med karaktär. När jag ser mina landsmän vara svaga så gör det ont inom mig. Förstår faktiskt inte det ”homoerotiska” i detta. Låter som en halmgubbe från svaga män.
Citera
2021-07-21, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Är det män som dom avbildas i Tom of Finland som du eftersöker mer av på Stockholms gator TS?

Jag söker ingen. Jag förbluffas bara över svagheten som vissa män osar av. Jag har besökt huvudstäder i Tyskland, polen, Grekland, Spanien, och Italien. Det är verkligen inte denna vekheten som finns där. Är jag en dålig människa som bekymrar mig om mina landsmäns välmående?
Citera
2021-07-21, 15:16
Medlem
Dofternas avatar
Bor i Stockholm och är jävligt manlig. Det säger alla.
Citera
2021-07-21, 15:39
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Hemkommen från långhelg i huvudstaden. Hängde mest i gamla stan, Södermalm, och Solna. Det som slog mig var att överallt såg jag svaga män. Alltså män som såg förfärliga ut på många sätt:

- fysiskt inkapabla
- feminina drag i ansiktet
- konstiga, feminina kläder
- pratade med hög ton/mjuk röst
- överallt män som puttar på barnvagnar medan kvinnan gör något annat
- etc...

Jag har varit mycket i Stockholm och visst brukar männen där vara lite speciella. Men denna nivån var något utöver dt vanliga.

Vad sysslar ni med alla stockholmare?

Det kallas selektiv perception = man ser det man vill se.
Jag var på stan idag och tänkte på den här tråden och började räkna vältränade män med stora biceps - och vips så var hela stan full av dem.
Citera
2021-07-21, 16:23
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Är det en nyhet för dig att det kryllar av hipsters på Södermalm, var kommer du ifrån för byhåla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in