Citat:
Ursprungligen postat av
Einzelgaenger
Hemkommen från långhelg i huvudstaden. Hängde mest i gamla stan, Södermalm, och Solna. Det som slog mig var att överallt såg jag svaga män. Alltså män som såg förfärliga ut på många sätt:
- fysiskt inkapabla
- feminina drag i ansiktet
- konstiga, feminina kläder
- pratade med hög ton/mjuk röst
- överallt män som puttar på barnvagnar medan kvinnan gör något annat
- etc...
Jag har varit mycket i Stockholm och visst brukar männen där vara lite speciella. Men denna nivån var något utöver dt vanliga.
Vad sysslar ni med alla stockholmare?
Min extremt maskulina styvpappa var några år sedan i Stockholm för ett par dagar. När han kom hem sa han: "Svenska män är väldigt
vackra" Hur än man försökte honom att använda ett mera maskulint adjektiv om svenska män, repeterade han det samma - svenska männen är väldigt vackra!
Då fattade alla vad han menade. Han skulle aldrig i livet kalla en man 'vacker', så det var tydligen hans sätt att säga 'svenska män är feminina'.
Han sade ingenting om svenska kvinnor, men svenska männen igen, dom var 'vackra'.
Ni vet bättre hur dom klär sig, men ganska många i Finland ser Sverige som ett skräck exempel. Har en finsk kille en pastellfärgad skjorta så drar finnarna två slutsatser; han är antingen bög eller svensk.
Mamma var helt shockad och äcklad när en finlandsvensk kille intervjuades i televisionen. Allting var normalt utom hans spetskrage. Hon kunde inte komma över att en kille använder en skjorta med spetskrage.
Varusteleka säljer svenska kommando-kalsonger, lol
https://www.varusteleka.fi/pictures/thumbs500a/7449.jpg
Allvarligt talat har ni ett mystiskt samhälle, och feminina killar dyker inte upp plötsligt, det måste ha tagit decennier att omvända könsrollerna.
Vem vet, kanske USA har intalat Sverige till att göra detta 'byt könsrollerna' -projektet för att se hur det lyckas?
En annan sak är hur i världen kan man återvända till normala könsroller...