2021-07-21, 01:26
Medlem
P-pillerrester i dricksvattnet och feminister som styr staden?
Citera
2021-07-21, 01:26
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle005
Jag tror han syftar på att männen gör kvinnans syssla idag plus alla andra sysslor. Vad gör kvinnan idag förutom att vara på Instagram eller vara en sk influenser

Hur många kvinnor har du ens kontakt med om du tror att de alla är Instagraminfluencers?
Citera
2021-07-21, 01:35
Medlem
Håller helt med TS, sett oproportionerligt många män med homomanér strutta omkring och alla kan inte vara bögar.

Männen i Väst, synnerhet dom i storstäder, har gått på medias bild av hur den moderna mannen ska vara och tror att kvinnor vill ha feminina och underdåniga män. Det fungerar hyfsat så länge kvinnor också tror att dom vill ha feminina och underdåniga män. Inte sällan slutar det med att kvinnorna har flera älskare, skaffar en ”mindre” sofistikerad man från Afrika eller Asien. Män och kvinnor är rejält vilsna i Väst.
Citera
2021-07-21, 01:38
Medlem
Skillnaden mellan de och dig är att de i alla fall får knulla, medan du surt tittar på deras liv avundsjukt och knyter näven i fickan medan du tar till dig modet att skriva en tråd på Flashback.

Hellre skjuta en barnvagn, vara ledig med lön och knulla en kvinna än att sitta och häcka och sura på internet ensam.
Citera
2021-07-21, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Skillnaden mellan de och dig är att de i alla fall får knulla, medan du surt tittar på deras liv avundsjukt och knyter näven i fickan medan du tar till dig modet att skriva en tråd på Flashback.

Hellre skjuta en barnvagn, vara ledig med lön och knulla en kvinna än att sitta och häcka och sura på internet ensam.

Det mesta verkar vara resonemangsäktenskap så jag tror inte ts behöver vara så avundsjuk.

Att missa ett knull i halvåret väger nog ganska lätt mot att slippa daglig underkastelse och att ständigt behöva begå våld på sina egna egentliga värderingar.
Citera
2021-07-21, 03:06
Medlem
NeverCryWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Hemkommen från långhelg i huvudstaden. Hängde mest i gamla stan, Södermalm, och Solna. Det som slog mig var att överallt såg jag svaga män. Alltså män som såg förfärliga ut på många sätt:

- fysiskt inkapabla
- feminina drag i ansiktet
- konstiga, feminina kläder
- pratade med hög ton/mjuk röst
- överallt män som puttar på barnvagnar medan kvinnan gör något annat
- etc...

Jag har varit mycket i Stockholm och visst brukar männen där vara lite speciella. Men denna nivån var något utöver dt vanliga.

Vad sysslar ni med alla stockholmare?

Min extremt maskulina styvpappa var några år sedan i Stockholm för ett par dagar. När han kom hem sa han: "Svenska män är väldigt vackra" Hur än man försökte honom att använda ett mera maskulint adjektiv om svenska män, repeterade han det samma - svenska männen är väldigt vackra!

Då fattade alla vad han menade. Han skulle aldrig i livet kalla en man 'vacker', så det var tydligen hans sätt att säga 'svenska män är feminina'.

Han sade ingenting om svenska kvinnor, men svenska männen igen, dom var 'vackra'.

Ni vet bättre hur dom klär sig, men ganska många i Finland ser Sverige som ett skräck exempel. Har en finsk kille en pastellfärgad skjorta så drar finnarna två slutsatser; han är antingen bög eller svensk.

Mamma var helt shockad och äcklad när en finlandsvensk kille intervjuades i televisionen. Allting var normalt utom hans spetskrage. Hon kunde inte komma över att en kille använder en skjorta med spetskrage.

Varusteleka säljer svenska kommando-kalsonger, lol

https://www.varusteleka.fi/pictures/thumbs500a/7449.jpg

Allvarligt talat har ni ett mystiskt samhälle, och feminina killar dyker inte upp plötsligt, det måste ha tagit decennier att omvända könsrollerna.

Vem vet, kanske USA har intalat Sverige till att göra detta 'byt könsrollerna' -projektet för att se hur det lyckas?

En annan sak är hur i världen kan man återvända till normala könsroller...
Citera
2021-07-21, 04:33
Medlem
wag1fromDerInits avatar
Gjorde exakt samma observation när jag var på semester i Stockholm förra sommaren.
Övervägde även att skapa en liknande tråd.

Kan det vara någon slags lokal-kulturell företeelse?
Den lokala förskolan/skolan & övrig utbildning?
Om det handlar om miljöfaktorer som utsläpp av kemikalier är det extra intressant.

Träffade förövrigt en Stockholmare på universitetet där jag studerade som torde vara den mest kastrerade och eftergivne "man" jag någonsin träffat.
Citera
2021-07-21, 04:35
Medlem
Stockholmare är patetiska. Dem kör inte bil, äter sketna sallader, bor i trånga små lägenheter som pappa betalat. Finns ingenting positivt med Stockholm.
Citera
2021-07-21, 04:36
Galopperande metrosexualitet. Veka kvinnolika män som frågar om samtycke innan de knullar sin egen fru och som äter veganskt eftersom deras 15-åriga dotter bestämmer i hushållet. Själva antitesen av en husbonde. Ynkedom.

Stockholm är verkligen Sveriges golvbrunn.
Citera
2021-07-21, 05:48
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
- fysiskt inkapabla
- etc...

Att männen i Sthlm skulle vara fysiskt inkapabla har du fått om bakfoten. De har måhända inte samma bastanta kroppsform som du och dina vänner, men med stor sannolikhet är dom betydligt bättre tränade än ni någonsin kommit i närheten av.

Du kanske inte är van att se män i linnebyxor? Riktigt skönt i värmen, med eller utan barnvagn
Citera
2021-07-21, 06:03
Medlem
Först och främst är ju Sthlm den stad som osar mest pk i Sverige. Begrepp som, "södermalm hipsters" är just en indikation på detta.

Jag skulle nog vilja påstå om man tog ett testosteron test i de områdena som Ts pratar om så skulle merparten av mäns nivåer i det fallen vara låga.

Sverige har tyvärr utsatts kraftigt av Feminism och marxistisk påtryckning som gjort att man har tryckt ner den svenska mannen på allt senare tid, vi har idag tidningar som skriver i fetade svarta rubriker, "ni män... Sluta våldta" helst utan fokus på bakgrund samt detalj.

Feminismen tids nog kommer möta sitt öde i Europa dom närmsta tio åren. Allt mer män flyttar utomlands och skaffar familj och barn med andra kvinnor i tex Asien. Om detta sker i allt större utsträckning så kommer feministerna behöva anpassa sin marknad, resterande kvar kommer bli muslimska män som totalt vägrar underkasta sig för Feminismen och därav kommer Feminismen möta sitt slut.
Citera
2021-07-21, 06:09
Medlem
Citat:
Hemkommen från långhelg i huvudstaden. Hängde mest i gamla stan, Södermalm, och Solna. Det som slog mig var att överallt såg jag svaga män. Alltså män som såg förfärliga ut på många sätt:

- fysiskt inkapabla
- etc...

Jag har varit mycket i Stockholm och visst brukar männen där vara lite speciella. Men denna nivån var något utöver dt vanliga.

Vad sysslar ni med alla stockholmare?

Du vet väl att det är så mycket inflyttat pack till Stockholm från resten av Sverige så det är det som har hänt. Göteborgare skåningar och norrlänningar har förändrat Sthlm, dom kom hit med feminismen och hipsterkulturen så säg inte att det är stockholmare för dom har dialekter långt utifrån sthlm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in