2021-07-22, 22:35
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgjaktnord
Nja, inte 2,5 år iaf men stora syster var väl säker ca 10år lr lite mer. Minns inte hur gammal yngsta var.
Ok, då hittade jag fel syskonpar.
Citera
2021-07-22, 23:01
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Nja, inte 2,5 år iaf men stora syster var väl säker ca 10år lr lite mer. Minns inte hur gammal yngsta var.
Kunde drygt 13 resp. ca 4,5 år stämma bättre?
Citera
2021-07-23, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Det var väl inget fel i det inlägget, möjligen bortsett från stavningen på ortsnamnet och att det skall vara exhustru, då de var frånskilda vid tillfället.

GM = gärningsmannen. Han var född 1940-06-17 och således 31 år gammal, när han mördade sin stackars 5-årige son.
54 enligt andra
Citera
2021-07-23, 11:24
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Fel datum eller var han verkligen 5 år och sköt ihjäl sin son?

Här ovan hävdar du att gärningsmannen skulle ha varit fem år gammal baserat på det korrekta datumet.

Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
54 enligt andra

Enligt vilka andra var gärningsmannen 54 år, när han mördade sin femårige son?

Tänk om, tänk rätt!
Citera
2021-07-23, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Ok, då hittade jag fel syskonpar.

Det kan ändå va samma syskon, men det var länge sen. Och allt kan man inte komma ihåg allt.
Citera
2021-07-23, 17:22
Medlem
Citat:
1994-1995 ungefär då det hände, minns att flickor på mellanstadiet grät. Och att det var stora syster som tog lilla systern in i garderoben i panik. Och det ska ha varit el fel som orsak.

Fyfan det ska ha varit en hel del ångest i en sån situation.

Någon som vet något om styvpappan? Han sägs vara ”pizzabagaren” i Jessica utredningen.

Bara ett slumpmässigt sammanträffande eller?
Citera
2021-07-23, 21:32
Medlem
Styvpappan är en känd knarkare och kvinnomisshandlare Skellefteå. Nouredinne (stavning?) tror även hans son/söner är knarkare också.
Citera
2021-07-25, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarakulturhus
Styvpappan är en känd knarkare och kvinnomisshandlare Skellefteå. Nouredinne (stavning?) tror även hans son/söner är knarkare också.

Stämmer nog bra det där med knarket. Ganska lång smal man med mycket härjat och ärrigt ansikte.
Man reagerar när man ser honom. Namnet är jag inte säker på men det låter inte obekant då jag var bosatt i omgivningarna på den tiden. Kvinnan har också sett härjad ut även om det är längesedan jag såg henne senast.

Huset som brann ner låg mitt i längan bredvid det som en gång var röda kiosken. Nu mera pizzeria. Det var ett byggfel som förorsakade branden. När det hade spikats i taket så hade elledningar i vissa fall perforerats. Jag kommer inte ihåg om felet upptäcktes på fler av husen i längan.
Citera
2021-07-28, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Stämmer nog bra det där med knarket. Ganska lång smal man med mycket härjat och ärrigt ansikte.
Man reagerar när man ser honom. Namnet är jag inte säker på men det låter inte obekant då jag var bosatt i omgivningarna på den tiden. Kvinnan har också sett härjad ut även om det är längesedan jag såg henne senast.

Huset som brann ner låg mitt i längan bredvid det som en gång var röda kiosken. Nu mera pizzeria. Det var ett byggfel som förorsakade branden. När det hade spikats i taket så hade elledningar i vissa fall perforerats. Jag kommer inte ihåg om felet upptäcktes på fler av husen i längan.

Riktigt tragiskt oavsett, även om det var slarv/byggfel i grunden.

Karln som klubbade ihjäl frugan på skiftes då? Nån dom minns något mer om den händelsen?

Jag har för mig att det hände i nån av lägenheterna på 85an men är inte helt säker på att jag minns rätt.
Citera
2021-07-28, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newtionioo
Riktigt tragiskt oavsett, även om det var slarv/byggfel i grunden.

Karln som klubbade ihjäl frugan på skiftes då? Nån dom minns något mer om den händelsen?

Jag har för mig att det hände i nån av lägenheterna på 85an men är inte helt säker på att jag minns rätt.

Är ganska säker på att det var på Skiftesgatan 76 eller 78.
Citera
2021-07-29, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Haddock
Är ganska säker på att det var på Skiftesgatan 76 eller 78.

Okej, minns du ifall det var övre eller nedre plan?
Citera
2021-07-29, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newtionioo
Okej, minns du ifall det var övre eller nedre plan?

Jag vill minnas att det var övre plan, lägenheten närmast garagelängan. Men jag är inte helt hundra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in