2021-07-29, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Haddock
Jag vill minnas att det var övre plan, lägenheten närmast garagelängan. Men jag är inte helt hundra.

Ok tackar

För övrigt så har väl Sjungande blivit lite nya "hooden" i Skellefteå, speciellt orkestervägen. Där har det ju skett lite dödsfall främst runt överdoser och lite självmord men så vitt jag kan minnas så har jag inte hört om några mord åtminstone bekräftade sådana, nån som vet?
Citera
2021-07-29, 21:12
Medlem
[quote=Konrad|76628520]Styvpappan sköt ihjäl styvdotter, skadade en granne svårt och slutligen tog han sig själv av daga. Han hade tillgång till vapen då han var aktiv sportskytt. I något av husen utmed Kvarngatan. Allt utspelades utomhus.[/QUOTE

https://www.expressen.se/nyheter/fam...n-skots-ihjal/
Citera
2021-08-03, 20:45
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
[quote=koktakalkonen|76721395]
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Styvpappan sköt ihjäl styvdotter, skadade en granne svårt och slutligen tog han sig själv av daga. Han hade tillgång till vapen då han var aktiv sportskytt. I något av husen utmed Kvarngatan. Allt utspelades utomhus.[/QUOTE

https://www.expressen.se/nyheter/fam...n-skots-ihjal/

Jag startade en tråd om detta för snart ett år sedan, tragisk händelse :/

https://www.flashback.org/t3258600
Citera
2021-11-19, 14:34
Medlem
Jag kan dra mig till minnes ett dödsfall som jag tycker verkar en aning suspekt. Nu vill jag inte gå in på detaljer om vem det gäller men det rör sig om en rätt lokalkänd missbrukare som dog för något år sedan där det saknades saker ur lägenheten som folk visste skulle finnas i lägenheten men saknades när hen påträffades. Ryktet säger att den personen inte var själv hemma ”sista natten” så att säga.

Antingen är den polaren ett riktigt as som upptäckte dödsfallet, plockade på sig och drog eller så kanske den hjälpte till på traven för att kunna plocka på sig och dra. Vem vet?
Citera
2023-10-27, 01:33
Medlem
Jag vet att jag bumpar en gammal tråd men min fråga passar såpass bra in under rubriken ifråga.

2022 hittades en man avliden i en lägenhet på Norrböle Mannen, som var i 50 års åldern, hade troligtvis legat död i närmare ett år då kroppen börjat visa tecken på mumifiering. Tror det var grannarna som slog larm när sommarvärmen kom och det började stinka.

Men vad jag inte förstår är hur någon, såpass ”ung”, kan dö utan att någon reagerar.
• Hyresvärd, elbolaget mfl vill ju ha in pengar för räkningarna!?
• Anhöriga, någon släkting som försöker gratulera på födelsedag/önska god jul eller gott nytt år!?
• Vänner, samma sak här… även om man inte ses så ofta längre så gör man väl en check via messenger och kollar läget lite nu och då!?

Är det någon som vet vad jag menar för dödsfall och kan berätta lite mer? Jag har ett namn och en gata (ej exakt gatunummer) där det ska ha inträffat men jag håller det för mig själv ett tag till.
Citera
2023-11-04, 15:09
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treo3o
Jag vet att jag bumpar en gammal tråd men min fråga passar såpass bra in under rubriken ifråga.

2022 hittades en man avliden i en lägenhet på Norrböle Mannen, som var i 50 års åldern, hade troligtvis legat död i närmare ett år då kroppen börjat visa tecken på mumifiering. Tror det var grannarna som slog larm när sommarvärmen kom och det började stinka.

Men vad jag inte förstår är hur någon, såpass ”ung”, kan dö utan att någon reagerar.
• Hyresvärd, elbolaget mfl vill ju ha in pengar för räkningarna!?
• Anhöriga, någon släkting som försöker gratulera på födelsedag/önska god jul eller gott nytt år!?
• Vänner, samma sak här… även om man inte ses så ofta längre så gör man väl en check via messenger och kollar läget lite nu och då!?

Är det någon som vet vad jag menar för dödsfall och kan berätta lite mer? Jag har ett namn och en gata (ej exakt gatunummer) där det ska ha inträffat men jag håller det för mig själv ett tag till.

Det är ju såklart tragiskt men det händer ju titt som tätt. Så länge man gör rätt för sig och betalar räkningar via autogiro så är det ingen som bryr sig om dig.
Citera
2023-11-05, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newtionioo
Det där var ju lagomt sjukt, varför pratas inte det här mordet om oftare? Det är ju som jag skrivit tidigare omöjligt att begripa nått sånt. Vet du vars i Bureå det skedde?

På tal om galet, det var ju en brand i stan för en herrans massa år sedan då två små flickor omkom och styvpappan hade rusat in och räddat sitt barn, yngsta sonen men inte fått ut flickorna.
Nu vet jag inte om det här är elakt Skellefteåskvaller men det ryktas att styvpappan misstänkts för att ha förgripit sig på minst en av flickorna och även att han ska förekomma i Jessica utredningen, nån som vet något om detta?

Det var fyra barn i huset äldsta dottern och yngsta dottern dog i branden medans näst äldsta dottern och sonen överlevde.
Jag kände de två äldsta och hade tillsammans med dem vaktat de två yngre
Det var snö på balkongen på övervåningen där de som dog sov de andra var nere. Branden ska ha startat genom elfel någonstans under trappen. De kunde inte ta sig ner och fick inte upp dörren till balkongen så de satte sig i garderoben och där blev de kvar.

Lagt till: yngsta dottern var också hans
Citera
2023-11-12, 19:13
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ett ganska litet omskrivet mord skedde i det då nybyggda kvarteret mittemot Coop Erikslid. Skulle tro att det var tidigt 90-tal eller sent 80-tal. Det var en invandrarman som mördade frun. Det ska ha varit blodigt värre då det hela skedde med kniv. Jag tror att NKK har en artikel om det mordet. De hade några barn. Vet ej vem som bor i den lägenheten idag.
Det har kommit fram en del info om det mordet då en dottern till paret är aktuell i SVT Dokument inifrån: Stalker Svensk undersökande serie från 2023
Länk till dokumentären https://www.svtplay.se/dokument-inifran-stalker

Dottern har även två trådar här på Flashback och är känd mytoman, kleptoman och numera känd stalker.
(FB) "Stalker", Dokument inifrån - SVT
(FB) Skellefteå: Kvinna förföljde ungt par, skickade tusentals sms. Dom dec 2021. SVT-serie 2023.

Mordoffret Rasmiah Swadi Bashir Al Badry (1969-07-01 — 1996-08-09) misshandlades och knivhöggs till döds av sin man i Skellefteå 1996. Parets sex barn blev vittnen till dådet.
Sabrin dottern är född 1993-10-17 så hon var knappt 3 år då.

Blir intresserad av den här mördaren då han kanske var psykiskt sjuk eller störd, eller var han bara en vanlig idiot som ville ha makt och kontroll och när han förlorade den så mördade han frun. Paret kom från Irak.
Mannen blev troligen psykundersökt och fick han något diagnos?
Dottern har helt klart någon störning, ärftlig personlighetsstörning? Kan den ha gått i arv från pappan?

Går det att få fram domen och fupen om ett så pass gammalt fall?
Vet inte vad mördaren heter och har inget målnummer heller.
Vad blev han dömd till?
Kan NKK har kvar någon artikel om fallet?
Citera
2023-11-12, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Går det att få fram domen och fupen om ett så pass gammalt fall?
Vet inte vad mördaren heter och har inget målnummer heller.
Vad blev han dömd till?
Kan NKK har kvar någon artikel om fallet?

Jag har kollat på serien och fått höra från annat håll att det skulle vara dottern. Jag är tämligen säker på att jag har läst om fallet i någon NKK. Återkommer i ärendet.

Återkommer nu:

NKK 1997 s.81 och framåt. (F.ö är kapitlet skrivet av min f.d granne ser jag nu). Egentligen handlar kapitlet om s.k hedersmord generellt men från s.83-86 om just det fall som du frågar om. Paret var irakier men kom till Sverige som kvotflyktingar från Saudiarabien.

Han dömdes för mord men undgick fängelse p.g.a hans psykiska tillstånd. Livstids utvisning blev det men om det verkställdes vet jag inte. Det är möjligt att han finns kvar i Sverige, vem vet?
Barnen togs hand av sociala myndigheter. Fem av de sex barnen hade av allt att döma fått allvarliga psykiska skador. Återgång till blöjstadiet för en fyraåring, apatiskt beteende hos tvillingarna. En av sönerna hade okontrollerbart beteende, aggresiv. Däremot står det inget om just den flicka som är aktuell. Förmodligen för ung för att minnas något eller hon kanske hon befann sig någon annanstans just då?
Senast redigerad av Konrad 2023-11-12 kl. 19:52.
Citera
2023-11-12, 20:54
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Jag har kollat på serien och fått höra från annat håll att det skulle vara dottern. Jag är tämligen säker på att jag har läst om fallet i någon NKK. Återkommer i ärendet.

Återkommer nu:

NKK 1997 s.81 och framåt. (F.ö är kapitlet skrivet av min f.d granne ser jag nu). Egentligen handlar kapitlet om s.k hedersmord generellt men från s.83-86 om just det fall som du frågar om. Paret var irakier men kom till Sverige som kvotflyktingar från Saudiarabien.

Han dömdes för mord men undgick fängelse p.g.a hans psykiska tillstånd. Livstids utvisning blev det men om det verkställdes vet jag inte. Det är möjligt att han finns kvar i Sverige, vem vet?
Barnen togs hand av sociala myndigheter. Fem av de sex barnen hade av allt att döma fått allvarliga psykiska skador. Återgång till blöjstadiet för en fyraåring, apatiskt beteende hos tvillingarna. En av sönerna hade okontrollerbart beteende, aggresiv. Däremot står det inget om just den flicka som är aktuell. Förmodligen för ung för att minnas något eller hon kanske hon befann sig någon annanstans just då?
Har NKK men för tillfället nerpackade pga renovering. Du har inget namn på pappan?
Han fick alltså psykiatrisk vård. Antar att det var med särskild utskrivningsprövning.
Står det hur gammal pappan var vid mordet?

Sabrin var bara 2 år och 10 månader vid mordet och minns det troligen inte.
En bror ska ha tagit sitt liv skrevs det om i någon av trådarna. Han hamnade i missbruk/psykisk ohälsa och tog sedan livet av sig.
En syster blev också narkoman men är tydligen ren nu.
Skicka pm om du inte vill skriva ut pappans namn.
Citera
2023-11-24, 12:07
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Har NKK men för tillfället nerpackade pga renovering. Du har inget namn på pappan?
Han fick alltså psykiatrisk vård. Antar att det var med särskild utskrivningsprövning.
Står det hur gammal pappan var vid mordet?

Sabrin var bara 2 år och 10 månader vid mordet och minns det troligen inte.
En bror ska ha tagit sitt liv skrevs det om i någon av trådarna. Han hamnade i missbruk/psykisk ohälsa och tog sedan livet av sig.
En syster blev också narkoman men är tydligen ren nu.
Skicka pm om du inte vill skriva ut pappans namn.
Det kom lite mer info om mordet från NKK i tråden om stalkerdottern men inget namn på mördaren.
(FB) Skellefteå: Kvinna förföljde ungt par, skickade tusentals sms. Dom dec 2021. SVT-serie 2023.
Citera
2023-11-24, 12:29
Citat:
Det kom lite mer info om mordet från NKK i tråden om stalkerdottern men inget namn på mördaren.
Khalaf Al Badry heter mördaren. Han registrerades som utvandrad 980414
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in