2023-01-29, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcornhink
Haha.. göm era blockflöjt allihopa!!
Eller det framgår inte att hon tänkt betala för den?

Ni måste helt enkelt älska h.s för så mkt tid du mfl ägnar er att snoka på hennes fb mm om helt meningslösa saker att slänga in här.tänk om hon kanske tröttnat på att "blåsa i trumpeten" å vill egentligen själv lära sig en truddilutt på ett så underbart instrument som BLOCKFLÖJT men inte riktigt vågar stå för d? Eller så kanske d faktiskt en historia om varför just d va en kul grej att ge den personen just en förbannad flöjt
Tråden handlade väl om misstänkt cykelstöld från början, domen kom i maj liksom;
Citera
2023-02-07, 19:10
Medlem
Måste bara fråga... Är det någon här inne som verkligen känner H.S? Jag kan inte påstå jag känner henne direkt själv men ändå har en "viss insyn" eftersom vi är uppväxta i vbg båda två och har några gemensamma bekanta. MEN är det något väldigt många, inkl jag själv skulle vilja ha ett svar på är hur fan något så ointressant som "kvinna misstänks ha stulit cyklar och sålt vidare på nätet" kan vara en så sjukt populär tråd som ständigt ligger på topp om man söker på "Varberg", och att hon nämns i precis varenda jäkla tråd är också något som många vill få svar på varför??!!

Dock har jag lite vetskap om hur en "normal" människa funkar , så jag ska bjuda på några funderingar
1. Varför tar en människa första bästa chans att framställa en annan människa som något dåligt?
2. Varför vill man "gotta sig i andras misslyckanden"?
För det är inte vad som ligger i människans natur att lägga energi och sin tid på att göra/vilja.

Hänvisar och påminner om trådens första inlägg som las upp för ca 1.5år sedan:

En kvinna i 40-årsåldern misstänks ha stulit en cykel på Håstens torg i Varberg för ett år sedan. Cykeln var av märket Nishiki till ett okänt värde. Därefter lade hon ut cykeln till försäljning på Blocket.

Vid ungefär samma tidpunkt misstänks hon även ha stulit en cykel på Engelbrektsgatan. Denna gång Merida hybrid. Cykeln lades sedan ut på Facebook Marketplace, varefter den såldes för 2200 kronor.

Nu åtalas kvinnan för stöld och häleri, totalt fyra åtalspunkter, vid Varbergs tingsrätt.

Från HN

https://www.hn.se/nyheter/varberg/kv...tet-1.51273987[/quote]
Citera
2023-02-13, 11:59
Medlem
Rompers avatar
[quote=Mgkvbg432|83398842]Måste bara fråga... Är det någon här inne som verkligen känner H.S? Jag kan inte påstå jag känner henne direkt själv men ändå har en "viss insyn" eftersom vi är uppväxta i vbg båda två och har några gemensamma bekanta. MEN är det något väldigt många, inkl jag själv skulle vilja ha ett svar på är hur fan något så ointressant som "kvinna misstänks ha stulit cyklar och sålt vidare på nätet" kan vara en så sjukt populär tråd som ständigt ligger på topp om man söker på "Varberg", och att hon nämns i precis varenda jäkla tråd är också något som många vill få svar på varför??!!
Jag känner inte Hann* eller hennes mamma

Mgm Magnu* Solb*rg visste givetvis inget om brottet, bara ett vanligt bryt

Berätta gärna om när Jolin* återvänder
Citera
2023-02-13, 16:09
Medlem
[quote=Romper|83466431]
Citat:
Ursprungligen postat av Mgkvbg432
Måste bara fråga... Är det någon här inne som verkligen känner H.S? Jag kan inte påstå jag känner henne direkt själv men ändå har en "viss insyn" eftersom vi är uppväxta i vbg båda två och har några gemensamma bekanta. MEN är det något väldigt många, inkl jag själv skulle vilja ha ett svar på är hur fan något så ointressant som "kvinna misstänks ha stulit cyklar och sålt vidare på nätet" kan vara en så sjukt populär tråd som ständigt ligger på topp om man söker på "Varberg", och att hon nämns i precis varenda jäkla tråd är också något som många vill få svar på varför??!!

Berätta gärna om när Jolin* återvänder

Jaha det är på så vis? Tror du.... Eller kan det vart så att m*gnus s*lberg inte torskade på något eftersom H.S inte golade ner han? Och tanken på att den faktiska sanningen än att H.S torskade på två häleri (ej stöld dessutom) är bara en liten del av det hela sammantagna? Inget som slagit dig ens eller?

Du skriver du inte känner h s eller hennes mamma, men hennes systrar då med andra ord.

Gällande Jolene så kan jag inte säga hur utgången till 100% blir men jag har fått höra ganska så tydligt om att H.S verkligen kämpar och att dem som verkligen känner henne säger att "detta kommer hon fixa" och jag hoppas dem har rätt
Citera
2023-02-13, 16:51
Medlem
[quote=Romper|83466431]

[quote=Mgkvbg432|83398842]Måste bara fråga... Är det någon här inne som verkligen känner H.S? Jag kan inte påstå jag känner henne direkt själv men ändå har en "viss insyn" eftersom vi är uppväxta i vbg båda två och har några gemensamma bekanta. MEN är det något väldigt många, inkl jag själv skulle vilja ha ett svar på är hur fan något så ointressant som "kvinna misstänks ha stulit cyklar och sålt vidare på nätet" kan vara en så sjukt populär tråd som ständigt ligger på topp om man söker på "Varberg", och att hon nämns i precis varenda jäkla tråd är också något som många vill få svar på varför??!!

Berätta gärna om när Jolin* återvänder[/QUOTE
Citat:
ROMPER

har det verkligen undgått dig och er alla andra snokande, att det var 6 poliser hos h.s för nån vecka sedan. Varför tror ni är anledningen?
Kan iallafall säga det var Inte H.s dem kom ut med. Men vem tror ni det var? Det är lite intressantare faktiskt
Citera
2023-02-14, 08:55
Medlem
Hört att det kan ha varit j****ca g**de,
Också en wt, boendes på håsten
Citera
2023-02-14, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutsRackartyg

Helt fel
Citera
2023-02-15, 16:12
Medlem
J*ssica och h.s bodde grannar för väldigt många år sedan, är lite nyfiken varför du gissade på henne.

Iaf är personen som polisen tog ut från h.s nu misstänkt för ett "grovt" brott.
Citera
2023-02-15, 17:47
Medlem
[quote=Mgkvbg432|83469354]
Citat:
Ursprungligen postat av Romper

Jaha det är på så vis? Tror du.... Eller kan det vart så att m*gnus s*lberg inte torskade på något eftersom H.S inte golade ner han? Och tanken på att den faktiska sanningen än att H.S torskade på två häleri (ej stöld dessutom) är bara en liten del av det hela sammantagna? Inget som slagit dig ens eller?

Du skriver du inte känner h s eller hennes mamma, men hennes systrar då med andra ord.

Gällande Jolene så kan jag inte säga hur utgången till 100% blir men jag har fått höra ganska så tydligt om att H.S verkligen kämpar och att dem som verkligen känner henne säger att "detta kommer hon fixa" och jag hoppas dem har rätt

Vad spelar det för roll om hon torskat på häleri och inte stöld? det är exakt samma sak, bara att för att bli dömd för stöld måste du i princip bli tagen in-action, samma straffskala på häleri och stöld så brotten är synonyma med varandra
Citera
2023-02-15, 20:38
Medlem
[quote=ghettojesus|83492865]
Citat:

Vad spelar det för roll om hon torskat på häleri och inte stöld? det är exakt samma sak, bara att för att bli dömd för stöld måste du i princip bli tagen in-action, samma straffskala på häleri och stöld så brotten är synonyma med varandra

Exakt ingen roll alls men det är genomgående i tråden att h.s stjäl saker
Citera
2023-03-08, 19:17
Medlem
Citat:
Den som blev hämtad i hennes lägenhet är dotterns pappa m*gnus s*lberg. Misstänkt för grovt hemfridsbrott... Hörde han även fått ett kontaktförbud på h.s, det får man inte bara sådär...

Citat:
Ursprungligen postat av RutsRackartyg

Den som blev hämtad i hennes lägenhet är dotterns pappa m*gnus s*lberg. Misstänkt för grovt hemfridsbrott... Hörde han även fått ett kontaktförbud på h.s, det får man inte bara sådär...
Citera
2023-03-19, 04:16
Medlem
WOW ALLTSÅ!!!! jag önskar verkligen att jag personligen hade fått träffa er allihop över en fika och TACKA er alla... Ni anar inte hur betydelsefullt det vart/är att ha en hel jävla fanclub på flashback. Ni är mitt största ego ever. Det är sjukt intressant att läsa allt om mig själv för det finns fan folk till allt. 132 kommentar om något så ointressant som 2 cykelstölder, helt priceless, fakta är det ingen som tänkt på att skaffa någon gång? Fråga på jag lovar att besvara er. Kärlek & respekt till er alla ❤️❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in