Måste bara fråga... Är det någon här inne som verkligen känner H.S? Jag kan inte påstå jag känner henne direkt själv men ändå har en "viss insyn" eftersom vi är uppväxta i vbg båda två och har några gemensamma bekanta. MEN är det något väldigt många, inkl jag själv skulle vilja ha ett svar på är hur fan något så ointressant som "kvinna misstänks ha stulit cyklar och sålt vidare på nätet" kan vara en så sjukt populär tråd som ständigt ligger på topp om man söker på "Varberg", och att hon nämns i precis varenda jäkla tråd är också något som många vill få svar på varför??!!
Dock har jag lite vetskap om hur en "normal" människa funkar , så jag ska bjuda på några funderingar
1. Varför tar en människa första bästa chans att framställa en annan människa som något dåligt?
2. Varför vill man "gotta sig i andras misslyckanden"?
För det är inte vad som ligger i människans natur att lägga energi och sin tid på att göra/vilja.
Hänvisar och påminner om trådens första inlägg som las upp för ca 1.5år sedan:
En kvinna i 40-årsåldern misstänks ha stulit en cykel på Håstens torg i Varberg för ett år sedan. Cykeln var av märket Nishiki till ett okänt värde. Därefter lade hon ut cykeln till försäljning på Blocket.
Vid ungefär samma tidpunkt misstänks hon även ha stulit en cykel på Engelbrektsgatan. Denna gång Merida hybrid. Cykeln lades sedan ut på Facebook Marketplace, varefter den såldes för 2200 kronor.
Nu åtalas kvinnan för stöld och häleri, totalt fyra åtalspunkter, vid Varbergs tingsrätt.
Från HN
https://www.hn.se/nyheter/varberg/kv...tet-1.51273987[/quote]