Citat:
Ursprungligen postat av
killawife
Fast det är ju ändå ett rätt konstigt tänk du kör med och nån koll på ersättningsnivåerna har du ju inte heller, läs istället det jag skrev där allt detta står beskrivet. Tror du på riktigt att folk ändrar sin röst från fascist-högern till Lenin-kramare varje gång det är val endast baserat på ersättningsnivåerna? Det ligger ju MYCKET mer bakom. Denna regeringen har ju varit en ren katastrof för alla som inte redan har det bra ekonomiskt. För min del handlar det endast om att vp har lovat att återställa aktivitetsstödet om de vinner medans sossarna inte har sagt detta, de har bara pratat om A-kassan. Om sossarna bara kunde gå ut och med samma inställning som vp kring detta så kan jag tänka mig att rösta på dem bara för att säkerställa att de vinner.
Jösses, det där tog skruv. Din inre kommunist bryter fram likt en alien ur bröstet på dig. Brööl!
Alltså om nån vet hur ersättningsnivåerna är så är det jag. Jag har levt slackerliv den absolut största delen av min 46år på den här planeten. Sen att jag råkar vara utbildad långt mer utöver de flesta är en annan sak. Vissa gillar inte att jobba, så enkelt är det bara.
Jag har koll på hur mycket pengar man får, både från akassan samt aktivitetsstöd. Samt även hur mycket det sänks med åren. Trust me.
Fick in dryga 12k på kontot idag. Efter drygt två års arbetslöshet med aktivitetsstöd. Från början så hade jag närmare 16. Sen har det sänkts gradvis fram till nu. Men lägre än så här går det inte och jag kan leva gott på 12k så jag ser inga problem där.
Får se om jag orkar skaffa nåt jobb snart. Börjar bli lite tröttsamt att sola/bada/kröka hela dagarna nu.. köpte förövrigt ny bil förra månaden. 250k cashat.
Jobbigt va?