2025-01-15, 19:06
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
5 dagars avstängning gör några tusenlappar, kan vara värt det om man slipper det några månader.

Vadå är det så hemskt, eller är det någon närvara där halva dagarna-grej nu för tiden?
Citera
2025-01-15, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarfjaerden
Vadå är det så hemskt, eller är det någon närvara där halva dagarna-grej nu för tiden?
förr i tiden var det mer utav ett vuxendagis, där man skulle gå till ett ställe och uggla hela dagen.
det var förnedrande, och deltagarna förstörde därav inredning och dylikt, så det kostade mer än det smakade för vuxendagiset antagligen.
tvinga folk till ett ställe som inte vill vara där för sällan något gott med sig.

idag är det nog lite enklare med något möte per vecka, men jag vill inte gå dit ändån, jag avskyr ordet coachning och allt vad det står för, men jag hatar missbruk av skattepengar ännu mer, som dessa rusta & matcha är. Ett svart hål där miljarder av skattepengar kastas ner.
https://akademikern.se/kritik-mot-pr...n-inte-battre/
"Kritik mot privat arbetsförmedling – ”Dyrare men inte bättre”"
Och så får rusta & matcha företag bonus när deltagare får jobb (utan deras förtjänst) eller börjar studera.
https://arbetet.se/2018/06/07/matchn...gna-deltagare/
"Maximalt kan företaget få 36 200 kronor per deltagare i resultat- och snabbhetsersättningar."

arbetsförmedlingen och rusta och matcha bör läggas ner!
Citera
2025-01-22, 21:40
Medlem
Finns någon rusta och matcha -aktör som är mindre seriös? och inte bryr sig så mycket om man inte kommer på fysiska möten pga "sjukdom"... ?

Jag behöver ingen hjälp av dem, har ett nytt jobb på gång men ska börja först om flera månader, samtidigt tog min a-kassa slut nyligen så fick höra att jag ska ut i rusta&matcha och behöver nu välja leverantör. Behöver pengarna så ska försöka göra detta så smärtfritt det går i väntan på nya jobbet,
För att spendera helst NOLL tid på vuxendagiset...eller så lite det går

tacksam för all hjälp!
Citera
2025-01-22, 21:58
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttler
Finns någon rusta och matcha -aktör som är mindre seriös? och inte bryr sig så mycket om man inte kommer på fysiska möten pga "sjukdom"... ?

Jag behöver ingen hjälp av dem, har ett nytt jobb på gång men ska börja först om flera månader, samtidigt tog min a-kassa slut nyligen så fick höra att jag ska ut i rusta&matcha och behöver nu välja leverantör. Behöver pengarna så ska försöka göra detta så smärtfritt det går i väntan på nya jobbet,
För att spendera helst NOLL tid på vuxendagiset...eller så lite det går

tacksam för all hjälp!

Folkuniversitet eller Medborgarskolan om du vill ha en lugn tillvaro.
Citera
2025-01-23, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Folkuniversitet eller Medborgarskolan om du vill ha en lugn tillvaro.

Tack för svar
Vilken av dessa skulle du säga är mer "lugn" ?
Skulle vilja välja en rusta & matcha som har så lite fysiska träffar det går, och inga gruppträffar.
Typ en där man har videosamtal 2-4 ggr i månaden med nån som inte bryr sig så mycket.
Citera
2025-01-23, 13:11
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Vad händer egentligen efter period 2 i Rusta och matcha2? Ingen förlängning väl?

Antingen så hamnar du hos Samhall eller så tuffar det på i 10 år och sen blir du utslängd.

Det första är mer troligt för att det gick att få flera perioder innan och under covid.
Citera
2025-01-23, 19:50
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttler
Tack för svar
Vilken av dessa skulle du säga är mer "lugn" ?
Skulle vilja välja en rusta & matcha som har så lite fysiska träffar det går, och inga gruppträffar.
Typ en där man har videosamtal 2-4 ggr i månaden med nån som inte bryr sig så mycket.

Medborgarskolan 😉
Citera
2025-01-23, 19:55
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Antingen så hamnar du hos Samhall eller så tuffar det på i 10 år och sen blir du utslängd.

Det första är mer troligt för att det gick att få flera perioder innan och under covid.

Jag hamnade på karriärvägledning efter rusta och matcha. Pågår i 2 månader.
Citera
2025-01-24, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Medborgarskolan 😉

haha ok tack. då är det en no-brainer
Citera
2025-03-05, 12:52
Medlem
Sacredsecretions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordCuntworthy
Jag funderar på att välja en leverantör typ i Kiruna. Finns inget som säger att man måste välja en leverantör på sin hemort.

Jag valde en leverantör i Kiruna och jag bor längst ner i landet, ska bli intressant vad återkopplingen blir
Citera
2025-03-05, 13:37
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sacredsecretion
Jag valde en leverantör i Kiruna och jag bor längst ner i landet, ska bli intressant vad återkopplingen blir
Kan bara gissa att det blir ditt eget ansvar att ta dig dit och därifrån. Men ändå intressant att se om de nappar på detta och de skulle kunna tillåta dig att vara med på distans, typ via Teams eller liknande.

Rent generellt är alla dessa åtgärder Arbetsförmedlingen hittar på fullständigt meningslösa.
Citera
2025-03-05, 16:04
Medlem
Sacredsecretions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Kan bara gissa att det blir ditt eget ansvar att ta dig dit och därifrån. Men ändå intressant att se om de nappar på detta och de skulle kunna tillåta dig att vara med på distans, typ via Teams eller liknande.

Rent generellt är alla dessa åtgärder Arbetsförmedlingen hittar på fullständigt meningslösa.

Fick ett SMS från leverantören i Kiruna och blev kallad på möte den 19e mars i Norrbotten och mötet går inte att ske på distans så jag blev ombedd att byta till en annan leverantör som är närmare xD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in