2022-12-03, 14:18
Medlem
BananShans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordCuntworthy
Svårt att basera vad dom baserat betygsättningen på dock. Kan ju ha lågt betyg för att dom är jobbiga att ha att göra med.
Jo men läs recensioner som folk skriver, jag tror du kan byta valet också i efterhand. Skulle inte du dra till Nordamerika och jobba som lastbilschaffis? Det snabba vändningar här.
Citera
2022-12-03, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BananShan
Jo men läs recensioner som folk skriver, jag tror du kan byta valet också i efterhand. Skulle inte du dra till Nordamerika och jobba som lastbilschaffis? Det snabba vändningar här.

När skrev jag att jag ska dra till Nordamerika och arbeta som lastbilschaufför? Länka gärna till det inlägget.
Citera
2022-12-03, 14:42
Medlem
Mitch-Moons avatar
Citat:
Jag ska in i programmet "Rusta Och Matcha" snart genom AF.

Jag vill ha en leverantör som ställer låga krav, dvs inga larviga möten/sammanträden som man ska närvara på fysiskt.

Jag vill sköta så mycket jag kan på distans. Och jag vill ha en leverantör som lämnar mig i fred i högsta möjliga mån.

Jag har mina egna sätt/knep att finta dom på. Men vill gärna veta vilka leverantörer ni valt? Och vilka ni rekommenderar, eller avråder ifrån att välja!

Trevlig helg!

RYS, Hermods eller Lernia ska du välja, du behöver inte göra någonting.
Däremot krävs att du har ett jävla tålamod och överseende med efterblivenhet från coachernas sida.
Citera
2022-12-03, 15:18
Medlem
Jag har Enrival som är helt okej
Citera
2022-12-03, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mitch-Moon
RYS, Hermods eller Lernia ska du välja, du behöver inte göra någonting.
Däremot krävs att du har ett jävla tålamod och överseende med efterblivenhet från coachernas sida.

Okej, kan du berätta lite om dom, och vilka erfarenheter du har? Vad man behöver/inte behöver göra, och vad dom har för krav på fysiska möten/närvaro?

Tacksam för hjälpen!
Citera
2022-12-03, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani
Jag har Enrival som är helt okej

Vad har dom för krav? Berätta gärna lite hur det ser ut att ha med dom att göra!
Citera
2022-12-03, 15:48
Medlem
Mitch-Moons avatar
Citat:
Okej, kan du berätta lite om dom, och vilka erfarenheter du har? Vad man behöver/inte behöver göra, och vad dom har för krav på fysiska möten/närvaro?

Tacksam för hjälpen!

Hos Hermods var det möte en gång i veckan, eller möjligtvis varannan vecka, minns inte riktigt.
Lokaler i Solna, jag och två personer till fick i uppdrag att skriva en dikt eller några verser som skulle rimma, det är det jag kommer ihåg, jo man fick betala för kaffet också.

Hos RYS i Täby hände det absolut ingenting, jag lämnade över mitt personliga brev för inspektion, coachen hade inget att anmärka. Det enda han gjorde var att infoga en smileygubbe efter min hälsningsfras i brevet. Då jag är paranoid schizofren, så utnyttjade jag det till max, så jag hade väl 3-4 möten på plats under de tre månader som spektaklet skulle pågå.

Lernia, Globen Sthlm är en historia alltför lång att redogöra, men coachen/kursmaestro eller vad han nu var för nåt, var något i hästväg när det kommer till falskhet och obehaglighet.
Citera
2022-12-03, 15:53
Bannlyst
Citat:
Hos Hermods var det möte en gång i veckan, eller möjligtvis varannan vecka, minns inte riktigt.
Lokaler i Solna, jag och två personer till fick i uppdrag att skriva en dikt eller några verser som skulle rimma, det är det jag kommer ihåg, jo man fick betala för kaffet också.

Hos RYS i Täby hände det absolut ingenting, jag lämnade över mitt personliga brev för inspektion, coachen hade inget att anmärka. Det enda han gjorde var att infoga en smileygubbe efter min hälsningsfras i brevet. Då jag är paranoid schizofren, så utnyttjade jag det till max, så jag hade väl 3-4 möten på plats under de tre månader som spektaklet skulle pågå.

Lernia, Globen Sthlm är en historia alltför lång att redogöra, men coachen/kursmaestro eller vad han nu var för nåt, var något i hästväg när det kommer till falskhet och obehaglighet.

Okej, jag kommer ju köra med att jag är muslim, homosexuell och att jag identifierar mig som kvinna för att slippa gå på massa fysiska möten/sammanträden och trams. (Kommer hävda att jag är rädd för min egna säkerhet, som muslimsk transkvinna som dessutom är homosexuell, är man ju väldigt utsatt. Jag är livrädd för att bli våldtagen, tafsad på och att bli sexuellt trakasserad. Tror det bör ta skruv. HBTQ/Islam är ju heligt här i Sverige.)

Har också en ADD, diagnos. Och kommer hävda att jag har social fobi. Så fysiska möten kommer jag strida bort, på ett eller annat sätt. Lyssnar dom inte, hotar jag med Polis, JO/DO och Media.

Tror inte vi har RYS, eller Hermods här där jag bor, men Lernia vet jag att vi har. Behövde du gå dit ofta?

Hur kommer det sig att du har erfarenhet utav olika leverantörer? Bytte du för att du inte trivdes eller?
Citera
2022-12-03, 15:57
Bannlyst
Citat:

Berätta gärna vad du orkar om Lernia, hur ofta du behövde gå dit osv.

Allt som har med diktskrivning/vuxendagis och annat trams kommer jag sätta ned foten för direkt. Kommer hävda att vi muslimska, homosexuella transkvinnor med NPF-diagnoser minsann ska ha jobb, vi ska inte sitta och lalla runt med dikter, måla, eller annat trams. Börjar dom käbbla då kommer jag direkt säga att jag tänker ta upp det med JO/DO, och ifrågasätta varför dom tycker att muslimer/transpersoner och bögar inte ska få ha riktiga jobb.
Citera
2022-12-03, 16:05
Medlem
Mitch-Moons avatar
Citat:

Allt som har med diktskrivning/vuxendagis och annat trams kommer jag sätta ned foten för direkt. Kommer hävda att vi muslimska, homosexuella transkvinnor med NPF-diagnoser minsann ska ha jobb, vi ska inte sitta och lalla runt med dikter, måla, eller annat trams. Börjar dom käbbla då kommer jag direkt säga att jag tänker ta upp det med JO/DO, och ifrågasätta varför dom tycker att muslimer/transpersoner och bögar inte ska få ha riktiga jobb.

Jag minns inte hur ofta, men tillräckligt ofta att jag var tvungen att införskaffa mig ett månadskort hos SL.
Då alla som gått hos jobbcoacher, stöd, matchning och rusta eller vad nu kan tänkas heta nuförtiden vet att dom helt och hållet saknar funktion och inte tillför någonting utan bara är en kostnad för skattebetalarna.

Pröva gärna någon av de större drakarna i bemanningsbranschen, som också anordnar såna här tivolin.

Återkom gärna med dina erfarenheter, när du har rustats och matchats färdigt.
Citera
2022-12-03, 16:11
Medlem
Mitch-Moons avatar
Citat:
Hur kommer det sig att du har erfarenhet utav olika leverantörer? Bytte du för att du inte trivdes eller?

Som jag skrev, jag är paranoid schizofren och är långtidsarbetslös pga det. Jag är fel person på fel plats, alltid oavsett, så att säga.

RYS, Hermods och Lernia är bara tre av såna spektakel jag tvingats genomlida. Jag har tvingats underkasta mig två cirkusar till, men dom kommer jag inte i håg namnen på.
Citera
2022-12-03, 16:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Lycka till - du är antagligen den första lata arbetslösa outbildade idioten som kommer lyckas överlista systemet - tänk vad paffa de ska bli
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in