2021-07-13, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
En depressiv person måste då ha journaler och en diagnos och du spekulerar ju bara. Jag har vårdat många döende suicidala människor än vad du kan drömma om och jag är väl insatt i skillnaden mellan män och kvinnor inom detta spektra… DU har bara läst på om den klassiska gruppen MÄN inom denna grupp och de skiljer sig väsentligt från de kvinnliga förövarna sörru..!

Du har ingen aning om vad jag läst och inte. Eller hur?

Återigen. Mamman är främst en mördare, inte en självmördare.
Citera
2021-07-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon valde så sent som maj att lämna och sedan upprätthålla kontakten när han skulle träffa barnen.
T o m dagen efter att polisen varit där.
Varför dödade han henne inte då om han nu är så farlig? Varför misshandlades hon inte då?

Jag tror hon tog livet av barnet för att förhandlingen närmade sig och hennes lögner var på väg att avslöjas.

Lite för svagt motiv. Jag tror att hon kan ha övervägt faktumet att hon också kunde förlora barnen helt.

Där springer det i väg mot hämnd. Får inte jag får inte du, typ.

Vi har hennes utsaga på att det var en ”hattig” relation iaf i början. Båda gjorde slut.

Kan hon ha träffat en annan? Det drar ju upp växlarna i en redan jobbig relation.
Citera
2021-07-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Instämmer. Jag har bara hittat ett antal mindre studier. Dom följer dock en röd linje med faktorer jag nämnde som depression, mental ohälsa med altruistiska motiv. Jag skrev detta som svar på att MK skulle ha psykopatiska drag vilket statistiken talar emot.

Ja.. det kanske finns fog att misstänka det förra snarare än det senare. Men jag tror man ska vara verkligt försiktig med att extrapolera för mycket utifrån kvalitativa studier med begränsat underlag. (Särskilt som en av studierna är från USA vilket är en helt annan kultur där man verkligen kan vara socialt och ekonomiskt utsatt om det vill sig illa.)
Citera
2021-07-13, 15:19
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Instämmer. Jag har bara hittat ett antal mindre studier. Dom följer dock en röd linje med faktorer jag nämnde som depression, mental ohälsa med altruistiska motiv. Jag skrev detta som svar på att MK skulle ha psykopatiska drag vilket statistiken talar emot.
Hämnd tas upp också som motiv - varför utelämnar du den biten?
Citera
2021-07-13, 15:21
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Lite för svagt motiv. Jag tror att hon kan ha övervägt faktumet att hon också kunde förlora barnen helt.

Där springer det i väg mot hämnd. Får inte jag får inte du, typ.

Vi har hennes utsaga på att det var en ”hattig” relation iaf i början. Båda gjorde slut.

Kan hon ha träffat en annan? Det drar ju upp växlarna i en redan jobbig relation.
Nej, då hade hon inte tagit livet av sig. Möjligen om den nya dragit.

Mytomaner som får sina lögner avslöjade har en förhöjd risk att vara farliga för andra och sig själva.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Hon valde så sent som maj att lämna och sedan upprätthålla kontakten när han skulle träffa barnen.
T o m dagen efter att polisen varit där.
Varför dödade han henne inte då om han nu är så farlig? Varför misshandlades hon inte då?

Jag tror hon tog livet av barnet för att förhandlingen närmade sig och hennes lögner var på väg att avslöjas.

Hon och barnen träffade honom endast på publika platser. Svårt att misshandla och döda där. Våld i nära relation sker i regel bakom stängda dörrar.

LK är redan dömd för misshandel en gång tidigare så han passade sig troligtvis noga för att lämna bevis som kan nyttjas för att fälla honom igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Hmm... Jasså, hur förklarar du hans albanska förnamn och efternamn?

Det står i bilagorna som Doiten laddat upp att han är född i Serbien och Montenegro
Citera
2021-07-13, 15:22
Medlem
Hoppar in i diskussionen angående psykisk sjukdom och filicide. Mamman som mördade sin dotter vid Flatenbadet för något år sedan och sedan tog sitt liv hade väl en psykisk sjukdom med paranoida vanföreställningar eller något liknande?
Citera
2021-07-13, 15:22
Medlem
Citat:
Nej, då hade hon inte tagit livet av sig. Möjligen om den nya dragit.

Mytomaner som får sina lögner avslöjade har en förhöjd risk att vara farliga för andra och sig själva.

Mytoman var hon säkert inte. Då hade hon vittnat om betydligt värre saker inför prövandet av kontaktförbud.
Citera
2021-07-13, 15:23
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hon och barnen träffade honom endast på publika platser. Svårt att misshandla och döda där. Våld i nära relation sker i regel bakom stängda dörrar.

LK är redan dömd för misshandel en gång tidigare så han passade sig troligtvis noga för att lämna bevis som kan nyttjas för att fälla honom igen.
Inte ett dugg svårt faktiskt. Vi har otaliga exempel på att så skett - då mot mammor som inte är ute efter att döda utan skydda sina barn förstås.

LK är dömd för ett krogbråk får 12 år sedan, sluta göra dig löjlig genom att dra upp det hela tiden.
Citera
2021-07-13, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goboobog
Det står i bilagorna som Doiten laddat upp att han är född i Serbien och Montenegro

Födelseplats är inte detsamma som etnicitet. Är det jätteviktigt var han föddes?
Citera
2021-07-13, 15:24
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Mytoman var hon säkert inte. Då hade hon vittnat om betydligt värre saker inför prövandet av kontaktförbud.
Varför det. Mytomaner är duktiga på att ljuga lagom och blir därför trodda.
Storljugare som direkt avslöjas faller inte under begreppet mytomani.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in