2021-07-13, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"Mannens familj hämtar barnen på dagis TROTS interimistiskt beslut"
Stämmer ju inte. Var mannen, var inget interimistiskt beslut.

Att överdriva och tvinga fram ett interimistiskt beslut är en taktik som används för att vinna vårdnaden på sikt.

Blir interimistiskt beslut, mamman flyttar - sen blir det förhandlingar, det dras ut på tiden.
Sen vid förhandlingen kommer det fram att det inte fanns några bevis, men då har barnen rotat sig på ny ort och mamman vinner vårdnaden.
Skedde för en av mina barns klasskompisar.

Jag vet inte om detta gäller här, men det förekommer alltså som taktik i fula vårdnadstvister.

Spekulationer och en kvinna/man har juridiskt stöd att under tiden ”skydda” sig själv innan rätten tar ett interministiskt beslut. I väntan på ett sådant beslut MÅSTE mamman skydda barnen.
Citera
2021-07-13, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hämnd tas upp också som motiv - varför utelämnar du den biten?

Jag valde att nämna det mest sannolika motivet som togs upp i den lilla studie jag hänvisade till. Har du tillgång till statistik eller studier som lutar åt hämndmotivet så varsågod att presentera det.
Citera
2021-07-13, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"bevisats" - jaså? Vilka bevis finns det?

Det vi läst oss till är en ful och tragisk skilsmässa, men som alla kort ligger handlar det mer om hennes psykiska tillstånd än hans personlighet som skitstövel.

Det är inte så svårt att hitta. Om du går några sidor tillbaka, typ 2-4 så ser man att de flesta såna här självmord är rentav Altruistiska. O ska man läsa om hur han har behandlat henne, o hur människor i övriga världen fungerar i övrigt.
Så är ju den tesen den enda i den här tråden som ni kan bevisa.
Citera
2021-07-13, 15:41
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Mord kan ha olika orsaker. Även av kärlek. Det är inte för att hon njutit av själva mordet.Det hon gjorde är tragisk och olyckligt, men inte döms på samma sätt som seriemördare eller beställningsmord
Hennes brott är faktiskt värre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Nu spekulerar jag vilt.

Tror det här handlar om en högpresterande mamma med väldigt låg självkänsla. Förmodligen haft kontakt med psykvården under lång tid för medicinering. Inte uppsökt psykolog dock.

Ja du spekulerar vilt och med syftet att misskreditera mamman å det grövsta… Samhället svek och släkten hånskrattade och drev henne mot stupet.
Citera
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, kvinnan är en svensk barnmördare och pappan arbetar på något företag.
Så du tycker att det är OK att misshandla kvinnor?
Citera
2021-07-13, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Något jag kan respektera med den albanska kulturen är att pappor inte drar. Att man tar hand om sina barn. Få barn växer upp utan en närvarande far. Men det skiljer sig vartifrån Kosovo man kommer ifrån. Om man är från en storstad eller landsbygden och om man kommer ifrån en utbildad familj. För hur många albanska tjejer har inte blivit bortgifta? , hur många har fått en högre utbildning?, hur många har kunnat skilja sig utan att bli kallad för diverse saker? Hur många har inte blivit misshandlade av sina män för att samhället normaliserade ?. Jag tror att det är få kvinnor idag som ville leva det livet som deras mödrar levde. Nyckeln till allt är utbildning och att ha en förståelse för andra individer. För albansk kultur är inte baserad på religion som en del verkar tro. Problemet med albaner har varit att dem har aldrig varit ett eget land inte förrän nu. Det är få som vill behålla det gamla bland den yngre generationen. Man borde vara stolt över hur långt fram man har kommit i sin utveckling vad gäller kvinnors rättigheter. Hur många länder kan säga att dem har en kvinnlig president. Sverige har aldrig haft en kvinnlig statsminister. Så istället för att blicka bakåt, blicka fram. Bevara det som är bra och utveckla resten. Men att sitta och kalla en person för namn är aldrig ok. Vi vet inte vad som försiggick mellan dem två. Och du skriver att en man tar hand om sin familj. Han gjorde inte det, oavsett om han misshandlade henne eller ej så fanns han inte där när hon behövde hjälp. För hjälp behövde hon. Ingen lycklig individ tar sitt eget liv eller sina barns.
De där är sant. Du kan dina grejer! De skiljer sig väldigt mycket var man växte upp. Storstads folket gillar inte landsbygd folket och tvärtom. Men vilken av de hade en längre äktenskap undrar man? enkelt svar fast du vet vad jag kommer säga haha. Du säger bortgift som om de är en dålig sak. Majoriteten av bortgifta tjejer har de bra och är lyckliga. Svaret till de är enkelt. Riktiga män väljer bra män till sina döttrar. De därför man låter mannen välja. Nuförtiden är de inte riktigt så längre. Iallafall inte i Sverige. I kosove kan man göra sånt. Men folk har ändå standard på en. Utbildning är inte hela livet. Den bild du målar gör kvinnor till personer som inte behöver någon. Om så är fallet då finns ingen poäng med att gifta sig längre. Exakt, religion har inget med vår kultur. Om bara folk fattade sånt. Våra regler har funnits sens början. Albaner härmstammar från Albanien originellt. Så vi har alltid haft eget land, de bara kosovo som man fått kriga att få tillbaks.

Där måste jag tyvärr inte hålla med. Man vill ha de gamla men i världen vi lever i nu. Inte många som vill gifta sig och ha familje liv. Flesta vill bara festa och ha roligt tills ens kropp inte klarar mer.

Den kvinnliga presidenten har stöd bakom sig. För att hon har full respekt för den albanska traditionen. Hon hade aldrig blivit vald om hon tyckte illa om den.

Tycker inte han borde hjälpa henne eftersom de hon som ville göra slut och gå bort från han. Han har ingen plikt att stötta henne när hon vill göra slut. Men som sagt ingen visste att hon var kapabel till ett sånt kallblodigt mord.
Citera
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Vaddå, tror att den blinde ska kunna leda den seende eller? Gå o lägg dig för fan.

Gång på gång har dina usla inlägg här överbevisats.

O eftersom att du är trög.. Så missade du att för ungefär en kvart sedan så bevisades det att Hennes handlingar var Altruistiska.

Ett ord som du knappt vet hur man stavar.
Ja i det här fallet tror jag att det handlar om altruism.
Sprungen ur en depression.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Ingenting har överbevisats. Det är väl samma krig i skyttegraven. Du har sannerligen inte bidragit med ett skit.

Jodå, sannerligen har jag bidragit med mer än du någonsin skulle gjort. Om det här är en skyttegrav, så är din redan begravd utav en jävla massa sand.

Döda människor har ingen talan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Spekulationer och en kvinna/man har juridiskt stöd att under tiden ”skydda” sig själv innan rätten tar ett interministiskt beslut. I väntan på ett sådant beslut MÅSTE mamman skydda barnen.

Läs på lite juridik mellan varven. Du skriver hela tiden felaktiga saker. T ex det med rättshjälp. Går inte att ta dig på allvar.
Senast redigerad av Puukko-kniven 2021-07-13 kl. 15:49.
Citera
2021-07-13, 15:43
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Så du tycker att det är OK att misshandla kvinnor?
Du får starta en ny tråd om du vill diskutera det.
Den här tråden handlar om en mamma som mördade sin barn och tog sitt eget liv.

Generella diskussioner om kvinnomisshandel hör alltså inte hemma här.
Citera
2021-07-13, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja i det här fallet tror jag att det handlar om altruism.
Sprungen ur en depression.

Ur en depression skulle jag nog inte kunna kalla det. Har nog med o göra med alla gångerna som han valt att misshandla.

Vilken tjej som helst hade kunnat göra det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in