2021-08-03, 23:48
Medlem
dentages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hendrax
Att sitta och spotta ur sig hittepågrejer på internet förändrar inte vad konsensus för normer är. Detta är inget varken du, jag eller någon på flashback kan förändra. "Vita män" är normen, end of story.

Kan tipsa om lite bra litteratur för att komma ikapp ang just normer och strukturer om så önskas.
Jag är feminist, och frågar dig hur du kom fram till att just vita män skulle utgöra en norm? Vita män är trots allt en minoritet i världens maktstrukturer idag. Om man nu inte ska räkna amerikaner med latinsk bakgrund från Sydamerika, latinamerika spanien, Italien eller asiater eller ljushylta indier. och så vidare.

EDIT Om ditt boktips är Robin di angelos Vit skörhet så är du helt körd. Den boken är den värsta skit jag någonsin läst i år. Kan rekomendera Thomas Sowell istället.
Senast redigerad av dentage 2021-08-03 kl. 23:56.
Citera
2021-08-04, 00:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Tack, men jag klarar mig utan 2h könspodd.
Säger en del om dig.
Nej, det är ingen könspodd.

Du har all rätt att vara faktaresistent.
Jag tror inte det är bra för någon, men jag ska inte skriva dig på näsan.
Citera
2021-08-04, 00:24
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auswanderer
- Vi har riksdagspartier som öppet sprider hat mot "vita män" (bland annat Mp, V och Fi), detta kritiseras inte i media, utan hyllas.
Vi kan ju börja med att konstatera att Fi inte är ett riksdagsparti.
Jag skulle nog också vilja se exempel på det hat, som Mp och V sprider enligt dig.

Citat:
- Hets mot folkgrupp innefattar inte vita män
Den omfattar ju inte vita kvinnor heller.

Citat:
- Diskriminering är förbjudet, förutom mot vita män
Fast vad finns det för diskriminering mot dem?

Citat:
- Pojkar diagnosernas med ADHD/ADD när de bara beter sig som vanliga pojkar gör i den åldern
Det är nog högst ett par barn i varje klass, som får en NPF-diagnos.
Så då kan ju knappast ADHD bara vara ett vanligt beteende bland pojkar.
Förresten får en del flickor också den diagnosen.
Så då har vi ännu ett bevis för att det inte har med "vanliga pojkar" att göra.

Citat:
- Hatkampanj i media mot mäns sexualitet/sexuella behov
Har du något exempel på det?
Senast redigerad av Chrisma 2021-08-04 kl. 00:31.
Citera
2021-08-04, 00:29
Medlem
AlphaHannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerWahnsinn
Så till frågan:
Hur kan man i vardagen utan större ansträngning motarbeta och sabotera feminism inom lagliga gränser? Finns det små saker som man kan göra och på så sätt förstöra för feminister?

Feministerna blir alltid försvarade och rättfärdigade om du håller dig till spelreglerna. Vill du få rättvisa mot en feminist, så tvingas du agera utanför lagtexten.
Citera
2021-08-04, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Säger en del om dig.
Nej, det är ingen könspodd.

Du har all rätt att vara faktaresistent.
Jag tror inte det är bra för någon, men jag ska inte skriva dig på näsan.

Genuspodd menade jag.

Nej, man är inte faktaresistent för att man inte vill använda 2 timmar av sin begränsade fritid för att kolla igenom ett Youtube klipp. Finns där någon fakta som är relevant för tråden är du fri att skriva ner och posta den här.
Citera
2021-08-04, 05:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaHannen
Feministerna blir alltid försvarade och rättfärdigade om du håller dig till spelreglerna. Vill du få rättvisa mot en feminist, så tvingas du agera utanför lagtexten.

BOOM!

Iallafall påtala att OM någon gör något olagligt mot dig (som en bevisad falskanmälan om våldtäkt) så kommer du att svara med det vapen du har, d.v.s. våld tillbaka. Brutalt våld. Observera här att jag pratar om av polis och rättsväsende bevisat/fastslaget en falsk våldtäktsanmälan. ..vilket ÄR och BORDE vara ett straffbart brott.

..för vi vet ju alla att en kvinna som bevisligen falskanmält sällan får ett straff för detta mer än böter eller villkorlig dom (och systerskapets perversa stöd) medans om hon skulle lyckats med sitt vidriga upptåg skulle fått den oskyldige mannen i fängelse för 2 år minst.

Bara tanken på att faktiskt få lida för sina 'oskyldiga' upptåg mot de avhumaniserade männen får ganska många kvinnor att tänka till ett par gånger extra..
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-08-04 kl. 06:35.
Citera
2021-08-04, 05:55
Medlem
Sven.Tveskaeggs avatar
Gör som jag: sluta rösta på partier som kallar sig feministiska. Fick med mig hela familjen, så det var sammanlagt fem röster.
Citera
2021-08-04, 08:41
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Genuspodd menade jag.

Nej, man är inte faktaresistent för att man inte vill använda 2 timmar av sin begränsade fritid för att kolla igenom ett Youtube klipp. Finns där någon fakta som är relevant för tråden är du fri att skriva ner och posta den här.
Det är ingen genuspodd heller.

Vad kallar man människor som kan sätta sig till doms över saker de inte brytt sig om att ta reda på vad de är?

Ge det två minuter, fem minuter, tio minuter eller en halvtimme. Precis så mycket du vill och orkar.
Sen återkommer du med din kritik.

Innan dess gör du dig bara fånig.
Citera
2021-08-04, 12:41
Medlem
Citat:

Vad kallar man människor som kan sätta sig till doms över saker de inte brytt sig om att ta reda på vad de är?

Ge det två minuter, fem minuter, tio minuter eller en halvtimme. Precis så mycket du vill och orkar.

Jaja. Ett poddavsnitt där de diskuterar genus då. Hoppade en bit in och hörde dem konstatera att en kvinna är en kvinna per automatik men att en man inte anses vara man per automatik.

" Genus (engelska gender), även socialt kön, är ett begrepp som används för att urskilja vad som formar kvinnors och mäns sociala beteende.[1][2]

Genus/socialt kön är baserat på normer och omvärldens förväntningar kring vad som anses vara manligt och kvinnligt. Baserat på kön finns en förutfattad mening kring beteende och vilka intressen och val som fattas. Genus/socialt kön anses[vem?] konstrueras kring de normer som man växer upp med och därmed forma ens beteende beroende på ens könstillhörighet."

En gruppdiskussion om genus mao. Inget fel med det men knappast något jag personligen vill lägga 2 timmar av min fritid på. Jag ska ha den i åtanke utifall att jag blir odödlig och ekonomiskt oberoende.
Citera
2021-08-04, 13:32
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jaja. Ett poddavsnitt där de diskuterar genus då. Hoppade en bit in och hörde dem konstatera att en kvinna är en kvinna per automatik men att en man inte anses vara man per automatik.

" Genus (engelska gender), även socialt kön, är ett begrepp som används för att urskilja vad som formar kvinnors och mäns sociala beteende.[1][2]

Genus/socialt kön är baserat på normer och omvärldens förväntningar kring vad som anses vara manligt och kvinnligt. Baserat på kön finns en förutfattad mening kring beteende och vilka intressen och val som fattas. Genus/socialt kön anses[vem?] konstrueras kring de normer som man växer upp med och därmed forma ens beteende beroende på ens könstillhörighet."

En gruppdiskussion om genus mao. Inget fel med det men knappast något jag personligen vill lägga 2 timmar av min fritid på. Jag ska ha den i åtanke utifall att jag blir odödlig och ekonomiskt oberoende.
Ja?
Minns du vad motiveringen till uttalandet var?

Håller du alltså inte med?

Och du, hade du tagit avsnittet från början, hade du sett att det var motsatsen till "gender"-diskussionen du lyssnade på.

Brasklappen kommer väldigt tidigt.
Socialt konstruerat kön finns inte.
Citera
2021-08-04, 16:21
Medlem
Citat:
Ja?
Minns du vad motiveringen till uttalandet var?

Håller du alltså inte med?

Och du, hade du tagit avsnittet från början, hade du sett att det var motsatsen till "gender"-diskussionen du lyssnade på.

Brasklappen kommer väldigt tidigt.
Socialt konstruerat kön finns inte.

Jag är, som sagt, inte intresserad av att lägga tid på podden så jag lyssnade inte på motiveringen. Kör du på din 'inte genuspodd där de diskuterar sociala könsroller' så kollar jag på min bläckfiskdokumentär
Citera
2021-08-04, 18:05
Medlem
Chrismas avatar
Citat:

Eller så kan du göra som Enhalvboj skrev och sammanfatta det, som du tycker är relevant för diskussionen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in