Citat:
Ursprungligen postat av
Chrisma
Jag är knappast miljöpartist, men det är svårt för mig att tro att Romson verkligen har sagt så.
Gör dig inte dum nu. Du har all världens information precis under dina fingertoppar, men du är för LAT för att ta reda på det.
Det låter väldigt miljöpartistiskt i mina öron, eller möjligen tokvänster med fingrarna djupt nerkörda i öronen.
Sehär:
https://youtu.be/IAl7YV4ycbg
Citat:
Och ännu mer tvivlar jag på att ingen skulle ha reagerat på ett sådant uttalande.
Kan du möjligtvis ha missuppfattat något?
Det var många somn reagerade, men du kanske inte riktigt förstått att vår mainstreammedia är tungt politiskt kantrat åt S, V, MP och numera C och därför "väljer att skriva om något annat. Lite som SvDs ledarskribent också poängterade ungefär samtidigt.
Sehär:
https://www.svd.se/ar-du-man-eller-manniska
Citat:
Sedan kommer jag ihåg att Gudrun Schyman fick stark kritik för sitt taliban-uttalande.
Det är troligen för att det har blivit en "meme" och har spelats tusentals gånger och bemötts nästintill lika ofta i två årtionden nu?
Citat:
Det kan ju bero att män sedan länge har varit gynnade av samhället.
Lögn.
Män byggde samhället, men inte för sig själva utan för sina kvinnor och barn.
Citat:
Åter igen får bara ett par barn i varje klass en NPF-diagnos, så då är det knappast typiskt för alla pojkar.
Och en hel del flickor får också NPF-diagnoser, som jag en gång.
Är du väldigt ung, kanske?
Citat:
Men det är ändå så att prostituerade får en del våldsamma kunder och lätt hamnar i en utsatt situation.
Har du horat mycket?
Vems erfarenheter pratar du om? Låt bli det där, om du inte har egna erfarenheter.
Citat:
Det handlar om att skydda dessa kvinnor, och inte om att nedvärdera män.
Skitsnack.
De där kvinnorna vill inte ha sexköpslagen. Flera organisationer för mänskliga rättigheter är emot den. Inklusive Amnesty International.
Även RSFU och RSFL är emot lagen. Liksom sexarbetarorganisationerna, dvs de som faktiskt jobbar med detta.
Låt bli att ta för dem om du inte har en susning om vad du pratar om.