Citat:
Ursprungligen postat av
Hendrax
Att sitta och spotta ur sig hittepågrejer på internet förändrar inte vad konsensus för normer är. Detta är inget varken du, jag eller någon på flashback kan förändra. "Vita män" är normen, end of story.
Kan tipsa om lite bra litteratur för att komma ikapp ang just normer och strukturer om så önskas.
Jag kan också tipsa fröken 54 inlägg om litteratur som inte är skrivet inne på sektens inrökta huvudkontor, där det bidragsfinansierade transferiatet sitter med sina påhittade diplom och titlar och inte gör något annat än kokar ihop lögn efter lögn om vilka "offer" de är.
DU är inte den enväldiga domaren för vad normer och strukturer är.
Jag drar gärna undan benen för varje argument du kan ställa fram om dina påhittade strukturer, men vi kanske ska börja med normer?
ALLA i din sekt har använt "normer" begreppet helt fel.
Det enda anledningen är att ni inte får ihop era falska narrativ om ni måste fästa den här "vagnen" bakom fordonet.
Norm kommer från normalfördelningen och mäter "normalt socialt accepterat utfall".
Medelvärdet där flest samlas, är "normen".
Avvikelser förekommer oavsett vad du mäter.
Vita män är till exempel en minoritet i världen.
Alltså är vita män ingen norm utom i de samhällen där majoriteten av befolkningen är vit.
Och de är de bäst fungerande samhällena på planeten och dit alla andra med ambitioner också vill, för att få chansen att förverkliga sig själva.
Men asien har fattat det där nu och är på väg ikapp och förbi.
De har sin industriella revolution nu som vi hade för drygt hundra år sen.
Det "gamla landet" kommer inte hänga med, då samhällena här är sönderbeskattade och alltför invaggade i att få bidrag för ingenting.
Därför faller vi, precis som Rom gjorde på högmod och dekadens.