2021-08-03, 11:51
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanja77
Jag undrar vad mina förfäder släkten Mulimer har med feminism att göra, i min släktforskning har jag inte träffat på att någon av dem skulle vara någon förgrundsgestalt inom feminism. Skulle vara mycket intressant för mig i så fall.
Så, du tänker inte ens försöka tolka det som menas utan gör dig hellre till åtlöje?
Citera
2021-08-03, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det kanske blir lättare att föra samtalen om man börjar på samma nivå.
Feminismen ÄR ensidig till sin natur och nej, jag tänker inte låta dig glömma det och fortsätta mala på och föreläsa om denna alternativa statsreligion som vanligt.

Doktrinen ska krossas. Precis som alla andra kvasireligioner och vetenskaper för denna.
Jag kan belägga påståendet om diskriminering mot män.

Surfa in till Diskrimineringsombudsmannen och kolla vad de anser vara diskriminering.
Du har TVÅ steg.
Det första är att det är förbjudet att diskriminera.
Det andra är

Fattar du?

Ja, jag vet vad positiv särbehandling är. Jag har själv som man blivit positivt särbehandlad in på kvinnodominerade arbetsplatser. Det är mao något som bägge könen kan bli.
Citera
2021-08-03, 13:07
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ja, jag vet vad positiv särbehandling är. Jag har själv som man blivit positivt särbehandlad in på kvinnodominerade arbetsplatser. Det är mao något som bägge könen kan bli.
Bara till vård och skola, för därifrån är män systematiskt bortkörda sen decennier
Citera
2021-08-03, 13:17
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Du påstår bara saker, men kan inte på ett enda sätt visa VAD som är fel eller HUR det är fel.

Det har ingenting alls med rättvisa att göra.
Jämställdhetslagen kom på sjuttiotalet och du kan inte säga EN ENDA rättighet män har som kvinnor saknar. Det är förbjudet att diskriminera baserat på kön....
UTOM mot män.
Då kallas det "positiv särbehandling" och är fullt tillåtet.

Jag kan ge dig flera åt andra hållet.
På systematisk institutionell nivå.

NI har t.om. med en uttalat feministisk regering, trots att det inte finns någon verifierbar vetenskaplig grund för motiveringen till det.

Du är välkommen med dina motargument.
Och du...
Du har ingen aning om vad min bild av feminismen är.
Förutom att det är systematisk könsapartheid.

Institutionaliserat manshat på varje plattform med makt i hela landet.
Kan jag kanske få några exempel på denna könsapartheid och detta manshat?
Citera
2021-08-03, 13:27
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Kan jag kanske få några exempel på denna könsapartheid och detta manshat?
- Vi har riksdagspartier som öppet sprider hat mot "vita män" (bland annat Mp, V och Fi), detta kritiseras inte i media, utan hyllas.
- Hets mot folkgrupp innefattar inte vita män
- Diskriminering är förbjudet, förutom mot vita män
- Pojkar diagnosernas med ADHD/ADD när de bara beter sig som vanliga pojkar gör i den åldern
- Hatkampanj i media mot mäns sexualitet/sexuella behov
Citera
2021-08-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Så, du tänker inte ens försöka tolka det som menas utan gör dig hellre till åtlöje?
Jag förstår hur det uppfattades. Men det jag läste var mina förfäders namn. Efter din första kommentar fattade jag att det var ett enkelt stavfel som orsakade missförståndet.
Citera
2021-08-03, 16:21
Medlem
Citat:
Bara till vård och skola, för därifrån är män systematiskt bortkörda sen decennier

Haha, det finns inget i världen som du inte kan förvandla till ett förtryck mot dig själv! Sydtematidkt bortkörda sen decennier...
Citera
2021-08-03, 17:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Haha, det finns inget i världen som du inte kan förvandla till ett förtryck mot dig själv! Sydtematidkt bortkörda sen decennier...
Jag är inte förtryckt.
Män är.

Jag såg ett intressant poddavsnitt idag.
Det hjade nästan kunnat vara jag med där.

Hur Kan Vi?
https://youtu.be/hOS99w9ovJM
Senast redigerad av Pansarvecket 2021-08-03 kl. 17:05.
Citera
2021-08-03, 17:35
Medlem
Citat:
Jag är inte förtryckt.
Män är.

Jag såg ett intressant poddavsnitt idag.
Det hjade nästan kunnat vara jag med där.

Hur Kan Vi?
https://youtu.be/hOS99w9ovJM

Tack, men jag klarar mig utan 2h könspodd.
Citera
2021-08-03, 18:34
Medlem
Hendraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auswanderer
- Vi har riksdagspartier som öppet sprider hat mot "vita män" (bland annat Mp, V och Fi), detta kritiseras inte i media, utan hyllas.
- Hets mot folkgrupp innefattar inte vita män
- Diskriminering är förbjudet, förutom mot vita män
- Pojkar diagnosernas med ADHD/ADD när de bara beter sig som vanliga pojkar gör i den åldern
- Hatkampanj i media mot mäns sexualitet/sexuella behov
Att sitta och spotta ur sig hittepågrejer på internet förändrar inte vad konsensus för normer är. Detta är inget varken du, jag eller någon på flashback kan förändra. "Vita män" är normen, end of story.

Kan tipsa om lite bra litteratur för att komma ikapp ang just normer och strukturer om så önskas.
Citera
2021-08-03, 18:54
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hendrax
Att sitta och spotta ur sig hittepågrejer på internet förändrar inte vad konsensus för normer är. Detta är inget varken du, jag eller någon på flashback kan förändra. "Vita män" är normen, end of story.

Kan tipsa om lite bra litteratur för att komma ikapp ang just normer och strukturer om så önskas.
Bara för att något är normen så tycker jag inte att det rättfärdigar diskriminering. Tycker du?
Citera
2021-08-03, 23:34
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hendrax

Jag kan också tipsa fröken 54 inlägg om litteratur som inte är skrivet inne på sektens inrökta huvudkontor, där det bidragsfinansierade transferiatet sitter med sina påhittade diplom och titlar och inte gör något annat än kokar ihop lögn efter lögn om vilka "offer" de är.

DU är inte den enväldiga domaren för vad normer och strukturer är.
Jag drar gärna undan benen för varje argument du kan ställa fram om dina påhittade strukturer, men vi kanske ska börja med normer?

ALLA i din sekt har använt "normer" begreppet helt fel.
Det enda anledningen är att ni inte får ihop era falska narrativ om ni måste fästa den här "vagnen" bakom fordonet.

Norm kommer från normalfördelningen och mäter "normalt socialt accepterat utfall".
Medelvärdet där flest samlas, är "normen".

Avvikelser förekommer oavsett vad du mäter.

Vita män är till exempel en minoritet i världen.
Alltså är vita män ingen norm utom i de samhällen där majoriteten av befolkningen är vit.

Och de är de bäst fungerande samhällena på planeten och dit alla andra med ambitioner också vill, för att få chansen att förverkliga sig själva.

Men asien har fattat det där nu och är på väg ikapp och förbi.
De har sin industriella revolution nu som vi hade för drygt hundra år sen.

Det "gamla landet" kommer inte hänga med, då samhällena här är sönderbeskattade och alltför invaggade i att få bidrag för ingenting.

Därför faller vi, precis som Rom gjorde på högmod och dekadens.
Senast redigerad av Flickfotograf 2021-08-03 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in