2021-08-16, 09:14
Bannlyst
förbjud aborter!

det är redan förbjudet faktiskt, du ska inte döda. men somliga vill ju få det till "att det pågår en diskussion om när livet börjar". då kan man ryta till, eller slå näven i bordet.

men man ska alltid vara glad.

och så kan man be för dem som hamnat snett. och hälsa på dem i fängelset.
Citera
2021-08-16, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneOfKingsOfHell
förbjud aborter!

det är redan förbjudet faktiskt, du ska inte döda. men somliga vill ju få det till "att det pågår en diskussion om när livet börjar". då kan man ryta till, eller slå näven i bordet.

men man ska alltid vara glad.

och så kan man be för dem som hamnat snett. och hälsa på dem i fängelset.

Och vad händer då med alla oönskade bebisar som kommer födas?
Tar du hand om dem?
Citera
2021-08-16, 09:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tar du hand om dem?
att få barn är inte en gåva från Gud som man får göra vad man vill med, det är ett heligt ansvar i att uppfostra barnen i gudomlig fruktan och att inte låta dem växa upp som Djävulens avbild och bli helvetets resor värre än en själv. detta är en ond värld.

det gäller att försaka sig själv och sina begär till synd. ta kontroll över dem innan de tar kontroll över dig.

det lär vara det allra djävligaste att mörda de mest oskyldiga, och ofödda.
Citera
2021-08-16, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneOfKingsOfHell
att få barn är inte en gåva från Gud som man får göra vad man vill med, det är ett heligt ansvar i att uppfostra barnen i gudomlig fruktan och att inte låta dem växa upp som Djävulens avbild och bli helvetets resor värre än en själv. detta är en ond värld.

det gäller att försaka sig själv och sina begär till synd. ta kontroll över dem innan de tar kontroll över dig.

det lär vara det allra djävligaste att mörda de mest oskyldiga, och ofödda.
Det var ju inte något svar på frågan, så jag upprepar den.

Vad ska vi göra med alla oönskade barn som kommer födas OM vi inför abortförbud?
Ska Jesus komma ner och ta hand om alla, eller vad hade du tänkt dig?
Citera
2021-08-16, 10:02
Bannlyst
Citat:

Vad ska vi göra med alla oönskade barn som kommer födas OM vi inför abortförbud?
åsikter är som smör i solsken

släng teven åt helvete. det lär vara helvetets uppfinning nr #1
Citera
2021-08-16, 10:17
Avslutad
Citat:

Ge fan i att knulla oskyddat så blir det inte lika många 'oönskade barn'.
Ge fan i att använda fittan som 'övertalning' för att få din vilja igenom så blir det inte lika många 'oönskade barn'.

Ge fan i att använda sex som en 'tillgång' helt enkelt så blir det inte lika många 'oönskade barn'. ..det kommer ett liv efter (per design av moder natur) som får lida bara för att ni kärringar / tjejer tror att ni har rätt att släcka liv som ni vill. Att knulla kommer med ett ansvar!!!

Som det är nu i Sverige så används abort som preventivmedel retroaktivt. Lite mer skam och känsla för att det är ett liv man skapar / dödar kan inte skada hos er barnamördare.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-08-16 kl. 10:19.
Citera
2021-08-16, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ge fan i att använda fittan som 'övertalning' för att få din vilja igenom så blir det inte lika många 'oönskade barn'.

Ge fan i att använda sex som en 'tillgång' helt enkelt så blir det inte lika många 'oönskade barn'. ..det kommer ett liv efter (per design av moder natur) som får lida bara för att ni kärringar / tjejer tror att ni har rätt att släcka liv som ni vill. Att knulla kommer med ett ansvar!!!

Som det är nu i Sverige så används abort som preventivmedel retroaktivt. Lite mer skam och känsla för att det är ett liv man skapar / dödar kan inte skada hos er barnamördare.
Och vad med kukens ansvar i allt ovan?

För de som mest "knullar oskyddad", använder kuken som nått slags straff, och betraktar kvinnor som "tillgångar" är ju nu faktiskt mest män.
Citera
2021-08-16, 12:25
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skottland
Det är samma gamla historia vi hört hundratals gånger. "Män har aktivt motarbetat kvinnor" och "Kvinnor skulle definitivt klara av samma saker om de fick chansen".

Mitt rationella, manliga tänkande säger mig att män och kvinnor, under de senaste årtusendena, har gjort det bästa de kan, utifrån sina egna biologiska förutsättningar för att överleva. Män gjorde det män var bäst på, och kvinnor gjorde det kvinnor var bäst på. Att män istället fokuserat på att motarbeta kvinnor låter föga troligt. Idag vill man ju att kvinnor ska rollspela som män, vilket definitivt kommer att föranleda en försämring av vårt reproduktiva dynamik.

Nej, jag satsar själv på att motarbeta feminismen. Jag gör det inte genom att ändra på Merapis åsikter, men genom att sprida biologiska fakta och logiska resonemang. Förhoppningsvis kan fler män vakna.
Alltså, vi får ju komma ihåg här att vare sig alla män eller alla kvinnor är likadana.
Och det är fel att förutsätta att alla måste placeras in i en speciell roll bara på grund av sitt kön.

Sedan undrar jag varför du måste motarbeta feminismen.
Hur är den ett hot mot dig eller andra män?
Citera
2021-08-16, 12:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb

Haha, säger han som tycker att män ska göra klart för den de knullar med att blir hon gravid ska hon mörda barnet för han tänker minsann inte hjälpa till att försörja sitt barn.
Citera
2021-08-16, 12:34
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Tar du hand om dem?
Här skulle vi alla som samhälle få ta vårt ansvar och ordna bra barnhem och fosterhem.
Citera
2021-08-16, 12:40
Bannlyst
frågan är vad vi ska göra med de oönskade kvinnorna, läkarna, männen osv som uppmuntrar till sådant här beteende. visst, att ens vara inne och peta på "oönskade människor" är väl en grad i helvetet, kan jag tänka mig. men det är just "det oönskade beteendet" jag faktiskt syftar på ändå.

det har nyligen blivit lagändring i detta avlånga land, så det är enligt lag och tydligt skrivet - att det är förbjudet att uppmana till självmord. men är inte abort självmord, och tusen ggr värre om det vore möjligt, det är frågan. samvetet finner nog ikapp en förr eller senare, oavsett graden av korrupthet, och människor lär stå med skägget i brevlådan och inte veta vad som kan göras, för det krävs under och mirakel.

mannen är huvudet på kvinnan, kvinnan är hjärtat på mannen. det heliga äktenskapsbädden ska hållas ren.
Senast redigerad av OneOfKingsOfHell 2021-08-16 kl. 12:42.
Citera
2021-08-17, 08:14
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ja det tillsammans med de obligatoriska läkarundersökningarna och eviga hotet om att hamna på spinnhuset om man blev sjuk i en venerisk sjukdom så att borgerskapet kunde få tömma pungen.
Nej, långt innan läkare uppfanns hade hon redan klurat ut att hon kan använda sina "grejer" till sin fördel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in