2021-07-30, 00:27
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Men du kommer ju bara med skitsnack och fördomar.
Förstår du verkligen inte det?
Ge mig ett enda bevis för att jag har fel.
Det är din enda uppgift. Sluta skjuta över skuld på dem som bemödar sig att berätta sanningen för dig.
Citera
2021-07-30, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det går bra att sminka sig som man om man så önskar. Handlar nog mer om att man själv inte har stake nog att göra det om man avstår bara för att andra skulle tycka si eller så om saken.
Inte på ett arbete, nej. Du åsyftar tillfällig utklädnad eller larvigt diskret täckande som inte är till för att ge enviss stil precis som din frisyr gör.
Citera
2021-07-30, 00:58
Medlem
Citat:
Varför skulle jag göra det, när jag vet att världen inte är så svart-vit?
Jag är faktiskt själv socialkonservativ.
Det går inte att vara konservativ och feminist
I en perfekt värld hade jag varit individualist, nu röstar jag SD av rena hämndbegär, nästa val kanske det blir afS, vi får se

Citat:
Gör som jag och ignorera de extremaste typerna, det mår du bäst av.
Sedan tror jag väl inte att de som du kallar för "mainstream" är så typiska för hur de flesta feminister är.
Hade det där varit sanning så hade feministerna arbetat emot bilden av feminism som sprids genom mainstream media, det gör de inte, de tycks inte heller rikta kritik mot personer som Gudrun Schyman
På sin höjd så är feminister icke-överrens om huruvida transkvinnor skall räknas som kvinnor eller inte och tillåtas tillträde på platser eller i föreningar enbart till för kvinnor
De är mer upptagna att kritisera antifeministernas kritik av Gudrun Schyman, att hon inte skulle representera alla feminister, än att ge sig på Gurdun Schyman själv via en debbatartikel eller t ex ett enkelt facebook-inlägg

Citat:
Okej, men det var väl ett undantag för att chockera?
Jag är dessutom SDare själv, även om jag har en mer positiv inställning till public service än du har.
Nour får applåder för sin gärning av mainstreammedia och skolväsendet

Citat:
Kanske det, men det är knappast förbjudet för en heterosexuell man att sminka sig heller.
En heterosexuell man som sminkar sig är inte public service idealet och får inte synas på tv lika mycket, nej
Det är förbjudet på arbetstid, jo. Möjligtvis tillåter 2% av arbetsplatser det på män när det inte bärs som symbol för HBTQ
Citera
2021-07-30, 08:05
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Detta säger ingenting om att män är bättre på vardagligt logiskt tänkande. Inlägget är felplacerat.

Enda anledningen till att kvinnor inte konkurrerat genom historien är för att män har haft det fysiska övertaget. Om kvinnor och män varit lika starka hade saker och ting förmodligen sett annorlunda ut.

Sen "konkurrera" är fel ordval. Du anser nämligen per automatik här att männen varit bättre (inget nytt under solen). Det anser däremot inte jag, inte överhuvudtaget. Man gjorde däremot olika saker.
Varför fortsatte du inte meningen?
Att vi är olika biologiskt innebär att vi är olika bra på olika saker.

Du hade kunnat fortsätta meniingen med män är bättre på det, medan kvinnor är bättre på det, men du är för lat, tydligen, för att tänka klart.
Lyssna nu, så du inte går och blir kommunist eller sosse:
Vi är olika. Därför varken gör vi eller tänker samma.
I bästa fall samarbetar vi.
I sämsta fall blir man som du och har närmast till "konkurrerar" vi.

Det är ditt dilemma.
Citera
2021-07-30, 08:15
Medlem
Patriarket (euro version) var dåligt, skit dåligt.
Matriarket (euro version) är sinnessjukt och kommer leda till patriark (muslim version).

Vi borde ha ett jämnlikt samhälle nu.
Allt annat leder bakåt till krig och lidande och slutet för oss alla.
Citera
2021-07-30, 11:06
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ge mig ett enda bevis för att jag har fel.
Det är din enda uppgift. Sluta skjuta över skuld på dem som bemödar sig att berätta sanningen för dig.
Har du brytt dig om att undersöka vad feminism egentligen är?
Den handlar om att kvinnor ska kunna rösta i val, utbilda sig, vara myndiga, skilja sig från män som misshandlar dem.
Att vi har kvar män som inte förstår det och tror att det bara är hat mot män är rent ut sagt tragiskt!
Senast redigerad av Chrisma 2021-07-30 kl. 11:27.
Citera
2021-07-30, 11:26
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Det går inte att vara konservativ och feminist.
Men nu råkar det vara så att vare sig konservatism eller feminism bara är en enda sak.
Så jo, det går.

Citat:
Hade det där varit sanning så hade feministerna arbetat emot bilden av feminism som sprids genom mainstream media, det gör de inte
Vilken bild?
Jag tycker ju ändå att mycket av feminismen i media som flashbackare klagar över är helt rimlig.

Citat:
Nour får applåder för sin gärning av mainstreammedia och skolväsendet
Men hon fick även kritik.

Citat:
En heterosexuell man som sminkar sig är inte public service idealet och får inte synas på tv lika mycket, nej
Det är förbjudet på arbetstid, jo. Möjligtvis tillåter 2% av arbetsplatser det på män när det inte bärs som symbol för HBTQ
Fast det finns som sagt utseende-normer för kvinnor också, trots att du förnekar det.
Och jag skulle knappast tro att en man skulle kunna bli förbjuden att sminka sig på jobbet idag.
Citera
2021-07-30, 12:06
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Har du brytt dig om att undersöka vad feminism egentligen är?
Den handlar om att kvinnor ska kunna rösta i val, utbilda sig, vara myndiga, skilja sig från män som misshandlar dem.
Att vi har kvar män som inte förstår det och tror att det bara är hat mot män är rent ut sagt tragiskt!
Ja. Jag är helt övertygad om att jag vet oändligt mycket mer om feminism än du.

Du får gärna läsa min backlogg här.

Och nej, det har ingenting med rösta i val, utbilda sig, vara myndig eller skilja sig att göra.
Det har du fått göra i hela ditt liv.

Alltså är det något annat.
Min tes är att det bara handlar om makt och pengar idag.
De som skulle behöva den mest är fortfarande de som är mest bortglömda.
När såna som Amineh Kakabaveh vill prata om hedersvåld inom islam och de kulturerna, åker hon ut med huvudet före. När kvinnor i Iran fängslas för attde försöker ta av sig slöjan, gör Gudrun Schyman och feminister här kampanjer med Åhlens för att sälja in den som modeplagg.
När Asylboendeungdomar gruppvåldtar en rullstolsbunden flicka på en toalett, samlar feminister ihop sig och har en antirasistisk demontration för att de inte ska utvisas.
Och, när vi pratar om Taharrush Gamea efter att massor av festivaler översvämmades av nyanlända som sexuellt trakasserade kvinnor, fick hon (Kajsa Norman) som skrev om det på käften av SVTs främsta journalist OCH både DN och polisen försökte tysta ner hela fenomenet.

Så, när världens värsta kulturer för kvinnor VÄLLER in i landet, står feminister där med Refugees Welcome-skyltar och batikhäxor skriver i sina egna grupper att de "brukar ta hem dem" och bädda ner dem i sina egna sängar.
I vissa fall, används de till och med för att mörda sin far och sin man.
(Johanna Möller)

Så, du ska få en chans till:
Vad är det feminismen kämpar för i Sverige 2021?
Vad är det för rättigheter män har som kvinnor saknar?

Har du inga svar, saknar feminismen helt existensberättigande.
Då är det bara ett påhittat sätt att utöva makt och inflytande på ett lättlurat folk, och med dessa lögner extrahera tiotals miljarder ut statskassan till påhittade projekt, i stället för att göra något produkti9vt och tjäna sina egna pengar.
Citera
2021-07-30, 18:16
Medlem
[quote=Chrisma|76726211]
Citat:
Men nu råkar det vara så att vare sig konservatism eller feminism bara är en enda sak.
Så jo, det går.
Nej, konservatism vill bevara de tradionella könsrollerna även för kvinnor

[quote=Chrisma|76726211]
Citat:
Vilken bild?
Jag tycker ju ändå att mycket av feminismen i media som flashbackare klagar över är helt rimlig.
Hur ska du ha det, har du problem med mainstreeam-feminismen med F! eller inte? Om du nu har det, varför agerar du och dina feministvänner då aldrig, annat som eftertanke i kommentarer mot antifeminister här på flashback?

[quote=Chrisma|76726211]
Citat:
Men hon fick även kritik.
Inte av skolväsende, public service, mainstreammedia och feministregeringen, de som styr samhället och dess normer.
Självklart plockar de russinen ur kakan och visar de negativa kommentarerna och försöker få dem att framstå som fler än de positiva.

[quote=Chrisma|76726211]
Citat:
Fast det finns som sagt utseende-normer för kvinnor också, trots att du förnekar det.
De är färre för kvinnor, det överdrivs som fan. Kvinnor har bra mycket lättare att klä sig utanför normen än vad män har. Feta män skojas det mer om än vad det skojas om feta kvinnor.
Det är bra mycket lättare för en kvinna att ha kort hår och "manliga" kläder än det omvända för en man.
Kvinnor ses inte ens som flator idag bara för de har kort hår och "manlig" stil.

[quote=Chrisma|76726211]
Citat:
Och jag skulle knappast tro att en man skulle kunna bli förbjuden att sminka sig på jobbet idag.
Nej, så är det inte alls, speciellt inte på serviceyrken där du bemöter människor.
Notera att jag inte syftar på att täcka finnar, jag syftar på smink som markerar stil
Många tycker det är fjolligt, men eftersom jag är på autism-spektrat så har jag analyserat att vi har paserat den gränsen för längesedan när en man kan se ut så här: https://i.pinimg.com/originals/f7/55/5a/f7555a7719bc4d7f4e959919d2a7fff8.jpg utan böganklagelser, han kan ju likagärna bära smink och hade säkerligen gjort det om det inte setts som bögigt i de hip hop-kretsar han rör sig i. Du får väl ändå erkänna att situationen är kejsarens nya kläder?
Citera
2021-08-01, 13:37
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Men nu gör du det klassiska misstaget att tro att alla feminister är sådana här radikaler.

Myndigheter, skolor, dagis mm. är radikaliserade. D.v.s. Oorganiska manipulerande entiteter.
Bevisbördan ligger på dig, då det radikaliserade är det normala i Sverige.

En mgtow´s förhållning är att bara inte delta i den destruktiva processen, i varierande grad.
I hur det uppfattas, ger en fingervisning om hur illa ställt det är med den generella radikaliseringen av samhället.
Att gå mgtow när upplevelsen är för destruktiv, är organisk för män. Man går därifrån, så får de klara sig sig själva.

De manipulativa radikalerna har redan övergivit sina påståenden om att det är naturligt för kvinnor att vara äckliga radikalflator. Det tramset varade max 1 år.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2021-08-01 kl. 13:48.
Citera
2021-08-01, 14:45
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Nej, konservatism vill bevara de traditionella könsrollerna även för kvinnor.
Men det är som sagt inte så svart-vitt.
Idag finns det folk, som tycker att det är hemskt ifall transsexuella män inte får använda damernas omklädningsrum.
Men det är mycket möjligt att vara feminist och ändå anse att det är fel.
Särskilt när det har gjort det lättare för vissa perversa typer att utnyttja det för att komma närmare kvinnor.

Citat:
Hur ska du ha det, har du problem med mainstream-feminismen med F! eller inte?
Jag skulle nog inte kalla F! för mainstream-feminism.
De är tydligen för extrema för att komma in i riksdagen i alla fall.

Citat:
Inte av skolväsende, public service, mainstreammedia och feministregeringen, de som styr samhället och dess normer.
Självklart plockar de russinen ur kakan och visar de negativa kommentarerna och försöker få dem att framstå som fler än de positiva.
Det finns gott om folk, som tycker om att kritisera etablissemanget i både stora och små frågor.
Der ser man ju på att alternativa medier har fått ett stort genomslag.

Citat:
De är färre för kvinnor, det överdrivs som fan. Kvinnor har bra mycket lättare att klä sig utanför normen än vad män har. Feta män skojas det mer om än vad det skojas om feta kvinnor.
Det är bra mycket lättare för en kvinna att ha kort hår och "manliga" kläder än det omvända för en man.
Kvinnor ses inte ens som flator idag bara för de har kort hår och "manlig" stil.
Jag hör att du aldrig har satt dig in i hur det är att vara en fet kvinna, om du fått för dig att ingen hånar oss.
Och att den "manliga stilen" har slagit genom även bland kvinnor beror på att den är mer bekväm.
Man kan röra sig lättare i byxor än i kjol eller klänning.
Kvinnor har dessutom kunnat ha kort hår sedan förra 20-talet, så det är väl inget nytt?
Senast redigerad av Chrisma 2021-08-01 kl. 14:51.
Citera
2021-08-02, 15:00
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Men du kommer ju bara med skitsnack och fördomar.
Förstår du verkligen inte det?
Jag såg inga motargument.
Så, vad är det man ska förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in