Citat:
Ursprungligen postat av
Chrisma
Har du brytt dig om att undersöka vad feminism egentligen är?
Den handlar om att kvinnor ska kunna rösta i val, utbilda sig, vara myndiga, skilja sig från män som misshandlar dem.
Att vi har kvar män som inte förstår det och tror att det bara är hat mot män är rent ut sagt tragiskt!
Ja. Jag är helt övertygad om att jag vet oändligt mycket mer om feminism än du.
Du får gärna läsa min backlogg här.
Och nej, det har ingenting med rösta i val, utbilda sig, vara myndig eller skilja sig att göra.
Det har du fått göra i hela ditt liv.
Alltså är det något annat.
Min tes är att det bara handlar om makt och pengar idag.
De som skulle behöva den mest är fortfarande de som är mest bortglömda.
När såna som Amineh Kakabaveh vill prata om hedersvåld inom islam och de kulturerna, åker hon ut med huvudet före. När kvinnor i Iran fängslas för attde försöker ta av sig slöjan, gör Gudrun Schyman och feminister här kampanjer med Åhlens för att sälja in den som modeplagg.
När Asylboendeungdomar gruppvåldtar en rullstolsbunden flicka på en toalett, samlar feminister ihop sig och har en antirasistisk demontration för att de inte ska utvisas.
Och, när vi pratar om Taharrush Gamea efter att massor av festivaler översvämmades av nyanlända som sexuellt trakasserade kvinnor, fick hon (Kajsa Norman) som skrev om det på käften av SVTs främsta journalist OCH både DN och polisen försökte tysta ner hela fenomenet.
Så, när världens värsta kulturer för kvinnor VÄLLER in i landet, står feminister där med Refugees Welcome-skyltar och batikhäxor skriver i sina egna grupper att de "brukar ta hem dem" och bädda ner dem i sina egna sängar.
I vissa fall, används de till och med för att mörda sin far och sin man.
(Johanna Möller)
Så, du ska få en chans till:
Vad är det feminismen kämpar för i Sverige 2021?
Vad är det för rättigheter män har som kvinnor saknar?
Har du inga svar, saknar feminismen helt existensberättigande.
Då är det bara ett påhittat sätt att utöva makt och inflytande på ett lättlurat folk, och med dessa lögner extrahera tiotals miljarder ut statskassan till påhittade projekt, i stället för att göra något produkti9vt och tjäna sina egna pengar.