2021-08-11, 13:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jaså, med portapotti och sminkmöjligheter då? ..samtidigt som hallickarna håller ett vakande öga?

Ni är fan helt sjuka i huvudet. Man kan inte annat än dra slutsatsen att ni vill ha kvar tjejerna kvar i greppet på hallickar och tjäna som honey pots för att kunna plocka män. Det går inte att komma till någon annan slutsats.
Du hade alltså ingen annan tanke än att de skulle tvingas ... varför protesterar du då när du blir rätt tolkad och din idé rätt etiketterad som tvångsvård?
Citera
2021-08-11, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du hade alltså ingen annan tanke än att de skulle tvingas ... varför protesterar du då när du blir rätt tolkad och din idé rätt etiketterad som tvångsvård?

Var faan har jag skrivt "tvång"?? Att ha lagstöd att lyfta ur folk ur farliga miljöer, förflytta dem, styra en folksamling mot dess vilja är ett fundamentalt mandat polisen har för att kunna stävja risk och andra faror för folk och fä. Att förflytta tjejer ur hallickars närhet är ett av dem. Det är ingen jävla tvångsvård och det innebär INTE lagföring (åtal, tvångsinternering os.v.).

Skäms du inte att hålla på och köra ordhockey när jag uppenbart har en bra poäng här? ..och jag får höra att jag ibland överdriver här. Du är precis rätt målgrupp för mitt förakt av er sopor till Svenska feminazister. Ni kan fanimej gå över lik för att få tillfälle att hata ..
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-08-11 kl. 14:10.
Citera
2021-08-11, 14:03
Avslutad
Citat:
Hela tiden. Ser mycket kvinnohat med. Du måste hata väldigt mycket..
Som sagt, för att vara så full av har så anklagar du andra för att hata väldigt mycket.

Varför är det att hata män att inte tycka att ditt förslag är bättre än den rådande ordningen?
Citera
2021-08-11, 14:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Som sagt, för att vara så full av har så anklagar du andra för att hata väldigt mycket.

Varför är det att hata män att inte tycka att ditt förslag är bättre än den rådande ordningen?

Därför att vid helförbud (vilket jag förordar) så skulle utbudet minska drastiskt och hallickar och traffickers incitament att stanna i Sverige likaså minska drastiskt. Som en följd av detta skulle mindre män åka fast och det är det som du inte gillar. Du vill ha dina skalper.. Således, du hatar män.
Citera
2021-08-11, 14:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Var faan har jag skrivt "tvång"?? Att ha lagstöd att lyfta ur folk ur farliga miljöer, förflytta dem, styra en folksamling mot dess vilja är ett fundamentalt mandat polisen har för att kunna stävja risk och andra faror för folk och fä. Att förflytta tjejer ur hallickars närhet är ett av dem. Det är ingen jävla tvångsvård och det innebär INTE lagföring (åtal, tvångsinternering os.v.).

Skäms du inte att hålla på och köra ordhockey när jag uppenbart har en bra poäng här? ..och jag får höra att jag ibland överdriver här. Du är precis rätt målgrupp för mitt förakt av er sopor till Svenska feminazister. Ni kan fanimej gå över lik för att få tillfälle att hata ..
Det polisen gör när de flyttar folk mot deras vilja är att utöva lagligt tvång.
Kan du inte svenska alls? Kör du på google translate och chansar dig fram?
Citera
2021-08-11, 15:03
Avslutad
Citat:
Därför att vid helförbud (vilket jag förordar) så skulle utbudet minska drastiskt och hallickar och traffickers incitament att stanna i Sverige likaså minska drastiskt. Som en följd av detta skulle mindre män åka fast och det är det som du inte gillar. Du vill ha dina skalper.. Således, du hatar män.
Varför vill du att utbudet ska minska? Vad har du emot utbud egentligen?
Citera
2021-08-11, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det polisen gör när de flyttar folk mot deras vilja är att utöva lagligt tvång.
Kan du inte svenska alls? Kör du på google translate och chansar dig fram?

Med "mot folksamlingens vilja" syftade jag på hur en grupp rör sig mer eller mindre avsiktigt mot ett tillstånd eller plats som innebär ökad fara. Att få dem att förflytta sig mot säkrare tillstånd kräver oftast enbart påvisande av mandat och lagstöd att uppmana en förflyttning. Kanske klumpigt formulerat av mig men jag är inte van att gå ner på lekisnivå som du uppenbarligen kräver. ..du är verkligen nere i botten nu.. Kanske sluta pilla på biran?

Citat:
Varför vill du att utbudet ska minska? Vad har du emot utbud egentligen?

Sluta larva dig. Vi snackar liv här. Jag brukar inte kasta in tolkningsföreträde men jag har faktiskt haft en 'ganska' hård barndom bakom mig som har haft alla komponenter du kan tänka dig som är relevanta för vår diskussion. Du är en amatör och en parasit på andras lidande..

Jag vågar påstå att du skulle komma till korta i en 'sit down' med en 'traffickad' tjej och vi båda lägger fram våra kort som vi gjort hittills..
Citera
2021-08-11, 15:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Med "mot folksamlingens vilja" syftade jag på hur en grupp rör sig mer eller mindre avsiktigt mot ett tillstånd eller plats som innebär ökad fara. Att få dem att förflytta sig mot säkrare tillstånd kräver oftast enbart påvisande av mandat och lagstöd att uppmana en förflyttning. Kanske klumpigt formulerat av mig men jag är inte van att gå ner på lekisnivå som du uppenbarligen kräver. ..du är verkligen nere i botten nu.. Kanske sluta pilla på biran?

Så du tänker dig att polisen skall gå in och fösa prostituerade likt en flock kor från ett ställa till ett annat?
Dels behövs det ju ingen lagändring för att polisen skall kunna göra det - som du själv redan visat så kan de redan flytta folksamlingar.
Dels undrar jag till vilket ställe de skall fösas och vad som skall hända där?
Citera
2021-08-11, 15:57
Avslutad
Citat:

Sluta larva dig. Vi snackar liv här. Jag brukar inte kasta in tolkningsföreträde men jag har faktiskt haft en 'ganska' hård barndom bakom mig som har haft alla komponenter du kan tänka dig som är relevanta för vår diskussion. Du är en amatör och en parasit på andras lidande..

Jag vågar påstå att du skulle komma till korta i en 'sit down' med en 'traffickad' tjej och vi båda lägger fram våra kort som vi gjort hittills..
Kan du berätta vad du har emot ett utbud istället för att berätta varför du blev en så genomhatisk person?
Citera
2021-08-12, 05:28
Avslutad
Citat:
Kan du berätta vad du har emot ett utbud istället för att berätta varför du blev en så genomhatisk person?

Vad menar du med utbud egentligen? Varför använder du sådana termer? Försöker du normalisera den sidan (säljet) av transaktionen men samtidigt utmåla den andra sidan (köpet) som omoralisk??

Ser du det verkligen som en helt normal 'näringsverksamhet' att tjejerna säljer sig?
Tycker du att det är något som samhället ska acceptera?
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-08-12 kl. 05:31.
Citera
2021-08-12, 07:40
Avslutad
Citat:
Vad menar du med utbud egentligen? Varför använder du sådana termer? Försöker du normalisera den sidan (säljet) av transaktionen men samtidigt utmåla den andra sidan (köpet) som omoralisk??

Ser du det verkligen som en helt normal 'näringsverksamhet' att tjejerna säljer sig?
Tycker du att det är något som samhället ska acceptera?
Eh, DU skrev att vid helförbud skulle utbudet minska drastiskt.

Jag undrar varför man måste vara för ett minskat utbud för att inte anses hata män?
Citera
2021-08-12, 10:34
Avslutad
Citat:
Eh, DU skrev att vid helförbud skulle utbudet minska drastiskt.

Jag undrar varför man måste vara för ett minskat utbud för att inte anses hata män?

Ja, om man förbjöd prostituering och beslagtog de svarta pengarna (som idag sanslöst nog får ligga kvar orört vid razzia) så skulle hallickarna och traffickerna självklart vara mindre intresserade att vara kvar i den marknaden. Dessutom om man fick bort tjejerna från hallickarnas absoluta närhet och översyn, och tjejerna får andrum och faktiskt kan se ett annat alternativt liv möjligt, så skulle polisen säkert få tips och information om hallickar och traffickers vilket också skulle skrämma bort dem från den idag lukrativa (och för dem riskfria) svenska prostitutionsmarknade.

Hur svårt är det att förstå?
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-08-12 kl. 10:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in