Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Även om du skämtar så är det ju ett fullständigt befängt resonemang. Det man kan ha lite synpunkter på är varför de inte krävde att hon skulle dra någon gång under loppet. Svaret är väl att Ebba Andersson i vanlig ordning åker med huvudet under armen rent taktiskt och att Frida Karlsson också har svårt att köra taktiskt.
Den som tror att Frida och Ebba presterade högklassiga lopp på hög VC-nivå idag får givetvis drömma om det. Jag säger att de var 30-45 sekunder sämre än när de är som bäst och Kalla var nog 10-15 sekunder bättre än sitt tidigare bästa i år. Det märkliga är ändå att Frida Karlsson är så osnabb på upploppet. Att Ebba Andersson är sämst på ett upplopp visste vi ju förut.
Jag sammanfattar ditt inlägg ungefär såhär:
Alla var sämst.
Som vanligt alltså när du skriver så lyckas du alltid hitta det negativa och om det inte finns något så hittar du på något.
Varför kan du aldrig dra några positiva slutsatser efter något lopp?
Det finns flera positiva saker att ta med sig från dagens tävling enligt mig. Som tillexempel att ingen förutom Kalla som slutar topp 8a är äldre än 25, att det är bra att Frida uppenbarligen har återhämtat sig från sin höghöjdsmäll eller att det helt enkelt är kul för kalla att få avsluta med att vinna över två av dom som varit bäst i världen dom senaste åren.
Varför hör man aldrig något sånt från dig?