2022-03-12, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Undra om hon gjort syreupptagningstest på senare tid. Har den förändrats sedan covidinfektionen?
De borde märkt det även under träningstest iofs tycker jag.

Man kan vara obekväm med att sluta, en rädsla med visst fog. För många elitidrottare blir deras liv aldrig lika meningsfullt igen.

Intressant resonemang. Kan förstå att det för många som byggt upp hela sin identitet på en enda sak tycker att det känns naket att helt plötsligt över en dag bara lägga av. Speciellt när man inte kan trappa ner på ett rimligt sätt, jag menar, antingen så elitsatsar man eller så gör man det inte. Det finns liksom inget mittemellan.
Citera
2022-03-12, 06:43
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag tror att hon fortfarande hyser en stor förhoppning om att ingå i ett guldvinnande stafettlag till VM 2023. Kniper hon en individuell medalj på SM så är jag tämligen säker på att hon flaggar upp för en ny säsong.
Jag tror du kan ha rätt i det, men jag förstår inte hur hon kan tro det.
Nästa vinter har vi förhoppningsvis uppställningen Linn - Ebba - Frida - Jonna med Ribom som första reserv. Ordningen på de fyra kan varieras rätt friskt men hittar alla rätt form så är det ett lag väl i nivå med det bästa Norge haft. Kalla är typ fjärdereserv för mig.
Citera
2022-03-12, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Undra om hon gjort syreupptagningstest på senare tid. Har den förändrats sedan covidinfektionen?
De borde märkt det även under träningstest iofs tycker jag.

Man kan vara obekväm med att sluta, en rädsla med visst fog. För många elitidrottare blir deras liv aldrig lika meningsfullt igen.

Finns mängder med exempel över hela sportvärlden.Till och med i en stentuff sport som professionell Boxning håller många på långt över bäst före datum.
Det är inget märkligt med det egentligen.De har ätit,sovit och skitit sporten i hela sitt vuxna liv och en klar majoritet tonåren på det.
Hela identiteten och hela världen ligger i utövandet av sporten.Se Zlatan som ett annat typexempel på detta.

Jag tror tyvärr att Kalla fortsätter.Även hon kommer att få se att det inte går att dra klockan tillbaka..det är bara George Foreman som lyckas med sådant.
Citera
2022-03-12, 09:15
Medlem
Drar man bort de totalpoäng som delades ut för slutställningen i Tour de Ski skulle Maja haft ledningen i totalcupen inför sista loppet (men Johaug skulle bara vara 10 poäng bakom). Diggins trea, Lampic fyra, Sundling femma om jag räknat rätt. I rättvisans namn skulle väl dock poängen i Touren räknats som en vanlig tävling vilket skulle gynnat Diggins.
Citera
2022-03-12, 11:37
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Gött att se Jouve slita av Kläbos pungkulor i de två sista sprintarna och sno sprintcupen.
Citera
2022-03-12, 12:01
Medlem
katws avatar
Lovisa Modig ersätter Maja idag som givetvis blivit sjuk efter sitt pizzafirande med Bolger igår.
Citera
2022-03-12, 12:04
Medlem
I intervjuer med NRK och VG menar Lotta Udnes Weng att juryn i Falun är ute efter henne och vill ha svenska åkare vidare. FIS förklarar regelbrottet och påpekar även att det inte sitter några svenskar i juryn.
Citera
2022-03-12, 17:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Gött att se Jouve slita av Kläbos pungkulor i de två sista sprintarna och sno sprintcupen.

Dessa jävla cuper som det går inflation i. I skidskytte finns det till och med en masstarts-cup. Vem fan bryr sig, förutom vinnaren som får ett kapitaltillskott? Det var dock rejält anmärkningsvärt att Jouve, som aldrig tidigare vunnit, tog sig samman och vann de två sista tävlingarna.
Citera
2022-03-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jalvezia
I intervjuer med NRK och VG menar Lotta Udnes Weng att juryn i Falun är ute efter henne och vill ha svenska åkare vidare. FIS förklarar regelbrottet och påpekar även att det inte sitter några svenskar i juryn.

Fyfan vad jag hatar henne. Hon är så jävla avundsjuk på svenskorna.
Jag kommer ihåg i tds efter Frida och Diggins incident så var hon direkt ute och snackade och hade åsikter om någonting som inte alls hade med att göra.
Hon har bara tur att Norges damsprintlag är så jävla kasst just nu annars hade hon fått tävla i C-laget. 25 år och inga framgångar alls, har hon ens en pallplats individuellt?
Senast redigerad av abbe446 2022-03-12 kl. 19:54.
Citera
2022-03-12, 19:53
Medlem
Intressant reportage med supertalangen Alvar Myhlback i viaplay idag mellan herrarnas och damernas tävling.
Han är lugn i intervjun och framstår som väldigt mogen och självsäker tycker jag, iallafall för sin ringa ålder.
Han säger att han satsar på världscupdebut åtminstone säsongen efter nästa alltså om ungefär ett och ett halvt år. Värt att komma ihåg är ju att han inte ens än är tillräckligt gammal för att tävla som junior.
Han halvsågar pappa Petter också i intervjun. På frågan om hur han tycker att Petter har skött sig som vallachef svarar han att ”det har väl gått helt okej” ”bara helt okej?” svarar reporten ”det är lite upp och ner såklart” svarar han tillbaka. Haha.
Citera
2022-03-12, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Fyfan vad jag hatar henne. Hon är så jävla avundsjuk på svenskorna.
Jag kommer ihåg i tds efter Frida och Diggins incident så var hon direkt ute och snackade och hade åsikter om någonting som inte alls hade med att göra.
Hon har bara tur att Norges damsprintlag är så jävla kasst just nu annars hade hon fått tävla i C-laget. 25 år och inga framgångar alls, har hon ens en pallplats individuellt?
Mye dumt man skal lese her. Hvordan kan du hate noen du ikke vet en dritt om annet enn hva du leser i sladrepressen? Vedkommende du siterer unnlot følgende uttalelse som hun også kom med etter disken.
-– Maja var nummer tre og da var det bare å lete gjennom klipp hvor jeg gjør noe dumt, og jeg gjør stort sett noe dumt, fortsetter Udnes Weng.

– Min første tanke er at jeg synes veldig synd om henne. Hun har hatt stolpe ut mens jeg har hatt stolpe inn denne sesongen, sier Dahlqvist som vant sprintcupen sammenlagt. Dahlqvist sier til VG at hun ikke la merke til Lotta Udnes Weng gjorde noe galt i kvartfinalen.
Citera
2022-03-12, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Beror väl på hur du definierar tajt. I Canmore och Val Mustair är 5 sekunder inget konstigt men de exempel på stora avstånd du nämnde är ju snarare 2 sekunder. Idag var det väl iofs ett före som ska ge större utslag.

När är avståndet är över sekunden är det inte tajt. Vissa lopp kan vara både tajta och innehålla stora avstånd.
Det var ofta tajt om segern mellan Stina och Falla men stora avstånd till resten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in