2022-02-27, 21:56
Medlem
Thax21s avatar
Åh en sådan frälsning! Var en ren njutning att se Poromaa idag. Vilken tur ändå att han ångrade sig i sista stund och valde att åka i Lahtis istället för Lygna (U23VM). Hade iofs bara varit en tidsfråga innan pallen kommit oavsett, men bra att få det avklarat.

Äntligen VC-poäng på Jonas Eriksson också, på 10:e försöket. 17:e dessutom vilket är ca 10 placeringar högre än "Sverige-cup-åkarna" brukar lyckas med på sitt allra bästa. Fyra bra tävlingar i rad också för annars notoriskt ojämne Eriksson.
Citera
2022-02-27, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Kinesen som var sexa i lördags, någon som har bakgrund på honom utöver OS? Missade hela lördagen så det kanske avhandlats någonstans. Varit bra som junior eller helt ny?
Född 93 och inga stora framgångar i början av karriären (tävlade dock bara i Kina). Han var sedan med i världscupen och VM för tre år sedan och var hyfsad då. Klarade kvalet på VM och i några världscuper. Sedan har han hållit sig i Kina och utvecklats, vunnit de mesta. Hade kommentatorerna gjort lite research innan OS borde de räknat ut att han är ganska bra.
Citera
2022-02-27, 22:06
Medlem
Vem kniper sjätte damsprintplatsen till Drammen? Kanske ge Olsson förtroendet även i en klassisk sprint då hon verkar vara i mycket god form? . Räknar med att Lundgren och Lindström är fortsatt out så det står väl mellan Olsson och Hansson då. Ger störst chans till Olsson att klara prologen med tanke på ganska lång åktid.
Citera
2022-02-27, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Vem kniper sjätte damsprintplatsen till Drammen? Kanske ge Olsson förtroendet även i en klassisk sprint då hon verkar vara i mycket god form? . Räknar med att Lundgren och Lindström är fortsatt out så det står väl mellan Olsson och Hansson då. Ger störst chans till Olsson att klara prologen med tanke på ganska lång åktid.
Jag gissar att det blir Jenny Solin. Olsson vill nog satsa på Kollen. Hansson vila efter U23.

Blir det Gustav Eriksson och Ersson som tar de sista platserna på herrsidan?

Edit: Jag ändrar mig. Ingrid Hallquist!
Senast redigerad av Ahmed945 2022-02-27 kl. 22:15.
Citera
2022-02-27, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Jag gissar att det blir Jenny Solin. Olsson vill nog satsa på Kollen.

Blir det Gustav Eriksson och Ersson som tar de sista platserna på herrsidan?

Edit: Jag ändrar mig. Ingrid Hallquist!

Solin skulle förvåna rejält, hon har tappat formen totalt och haft ännu bedrövligare prologer på slutet. Ja Hallquist är nog kanske näst på tur om alla nämnda tackar nej. Eller Rosenberg går före i min bok men det blir nog inga juniorer före Falun.

Ersson borde absolut få chansen.
Citera
2022-02-27, 22:19
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thax21
Åh en sådan frälsning! Var en ren njutning att se Poromaa idag. Vilken tur ändå att han ångrade sig i sista stund och valde att åka i Lahtis istället för Lygna (U23VM).

Enligt Klaebo så var det han som fick Poromaa att ändra sig.
Citera
2022-02-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Solin skulle förvåna rejält, hon har tappat formen totalt och haft ännu bedrövligare prologer på slutet. Ja Hallquist är nog kanske näst på tur om alla nämnda tackar nej. Eller Rosenberg går före i min bok men det blir nog inga juniorer före Falun.

Ersson borde absolut få chansen.
Såg nu att det var klassisk sprint även i Falun så då kanske Hansson kör Drammen ändå. Förbundet kanske kör sin berömda helhetsbedömning och ställer över Hansson ändå. Hallquist skulle vara fint på något sätt för att visa att det är möjligt om man satsar själv. Lite som Modig och Öhrn häromåret.

Kvarnbrink borde få sista platsen till Kollen tycker jag.
Citera
2022-02-27, 22:33
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Enligt Klaebo så var det han som fick Poromaa att ändra sig.
Då är det bara att tacka den store Klæbo, nu är jag inte ens småless längre på att han hade tiondelarna på sin sida! Det var det värt för att få dit Wille!
Senast redigerad av Neofyten 2022-02-27 kl. 22:48.
Citera
2022-02-27, 22:33
Medlem
Det känns verkligen kul med Williams fina tävling, och han åkte även bra i OS. Ska bli intressant att se vad han kan göra de närmaste tävlingarna. Får han vara frisk och kan träna bra så har han stora chanser att ta steg framåt för varje säsong, och har bra chanser att bli en etablerad toppåkare.
Citera
2022-02-28, 00:10
Medlem
bcdefgs avatar
Idag (igår om man ska vara petig) så placerade sig William som bäste herre sig bättre än Jonna som bästa dam. När hände det senast i världscupen? Räknar man med mästerskap blir det ju fjolårets VM-stafetter, men när var senast bästa herrplacering var bättre än bästa damplacering? (Samma placering räknas inte, så Oskars två vinster ifjol hjälper inte då vi vann damklassen också vid de tävlingarna)
Citera
2022-02-28, 13:01
Medlem
Alkibiadess avatar
Svenska laget till Drammen:

Anna Dyvik, IFK Mora SK
Jonna Sundling, Piteå elit SK
Maja Dahlqvist, Falun Borlänge SK
Emma Ribom, Piteå elit SK
Johanna Hagström, Ulricehamns IF
Moa Hansson, Falun Borlänge SK

Anton Persson, Falun Borlänge SK