2022-03-04, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajjenn
..och DÄR vann Maja sprintcupen. Världscupavslutningen ställs in.
Längdåkningen den sport som hanterat Covid/Ukraina sämst.
Citera
2022-03-04, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Nu har jag ingen hårt statistik att komma med, men känns det inte som att Andersson varit bättre i masstartslopp med Johaug när norskan drar sönder fältet? Logiskt sett borde hon ju i snitt vara en plats bättre när Johaug saknas, men jag tror det är tvärtom.

Jag var inne på det när jag analyserade (= tänkte fritt om) OS. Hon har svårt att hålla tempo själv men kan gå med Johaug längre än de flesta. Hon är inte HELT olik Heidi Weng faktiskt. Men om Ebba kan hitta rätt tempo under längre tid ELLER ett fartomslag så kommer hon vinna många lopp framöver. Jag tror att hon nu inte vågar köra hårt och länge och lita på att hon är starkast och mala ner motståndet som Johaug kan. Sen ska väl Frida in i ekvationen också, men om vi ignorerar henne en stund.
Citera
2022-03-04, 15:34
Medlem
Tredje säsongen i rad som FIS inte lyckas hantera tävlingskalendern
Citera
2022-03-04, 15:37
Medlem
katws avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av rcs

Ingen vc-avslutning för tredje året i rad ja.
Citera
2022-03-04, 15:41
Medlem
För jävla dåligt att inte förbundet eller fis kunde lösa den miljonen som saknades för att fixa avslutningen.
Citera
2022-03-04, 15:41
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
En positiv nyhet i en annars tråkig sådan.

Även om jag tror Jonna är säsongens starkaste sprinter så tycker jag Maja är väl värd det som ändå vinner som minst 4/9 sprintar eller 4/7 som hon deltagit i. Kan jämföras med förra säsongen där Lampic vann utan att ha vunnit en enda sprint.
Senast redigerad av HungalaBungala 2022-03-04 kl. 16:03.
Citera
2022-03-04, 15:49
Medlem
Intervallstarts avatar
Citat:
Nu har jag ingen hårt statistik att komma med, men känns det inte som att Andersson varit bättre i masstartslopp med Johaug när norskan drar sönder fältet? Logiskt sett borde hon ju i snitt vara en plats bättre när Johaug saknas, men jag tror det är tvärtom.

Det er min tanke.
Ebba er ikke sterk nok foreløbig til å dra resten av feltet sønder og sammen på egenhånd, så hun vil trolig slite enda mer med å vinne fellesstarter. I individuelle starter er sjansen større, såklart.

Heidi Weng er derimot en løper som kan dra fordel av at Johaug legger opp med sin sterke spurt, fremfor alt langspurten.
Citera
2022-03-04, 16:18
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Intervallstart
Det er min tanke.
Ebba er ikke sterk nok foreløbig til å dra resten av feltet sønder og sammen på egenhånd, så hun vil trolig slite enda mer med å vinne fellesstarter. I individuelle starter er sjansen større, såklart.

Heidi Weng er derimot en løper som kan dra fordel av at Johaug legger opp med sin sterke spurt, fremfor alt langspurten.

Bra synpunkter. Ebba måste antingen själv bli en klass bättre och nå (nästan) Johaugklass som draglok, eller få hjälp en del av tiden, exempelvis av Frida.
Citera
2022-03-04, 16:38
Medlem
Synd med Johaug, men respektabelt beslut. Hon är förlovad och vill väl ha barn snart. Prioriteringar vid den här åldern.
Citera
2022-03-04, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs

Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ingen vc-avslutning för tredje året i rad ja.

Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
För jävla dåligt att inte förbundet eller fis kunde lösa den miljonen som saknades för att fixa avslutningen.
Någon som är förvånad? Är ju inte så att FIS visat sig vara särskilt snabbfotade tidigare så att de skulle lösa detta hade varit en skräll.
Citera
2022-03-04, 17:14
Medlem
Hoppas Kalla också kommer fram till ett beslut innan sista helgen så hon kan få de hyllningar hon förtjänar.
Citera
2022-03-04, 17:17
Medlem
Skönt att hon slutar så kan det kanske bli lite spänning i loppen framöver. Och inte minst så slipper vi hennes dopinghistorik som ständigt har varit med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in