Citat:
Ursprungligen postat av
OweGbg
Jag antar att du har Maja som avslutare om Jonna går förstasträckan?
Då är jag mer oroad att Maja inte klarar dom 4,9 km som är innan spurten än att Ribom skulle tappa på förstasträckan.
Och Moa gjorde det bra som ankare i Lillehammer men klarade inte ryskan och hade en tå längre än Fossesholm så hon är inte heller ett stabilt kort på sista.
Kalla är väl i dagsläget den osäkraste oavsett vilken sträcka hon ev går.
Så jag hävdar, som jag skrivit tidigare, att bästa laget efter dagens läge är:
Emma-Ebba-Frida-Jonna
Håller med om den uppställningen,men anser fortfarande att Ribom är det stora frågetecknet inför.
Jag föredrar dessutom Frida framför Ebba på klassiskt.
Jag är skeptisk till att köra med två sprinters i den långa stafetten.
För mig så handlar det i utgångsläget om Jonna ELLER Maja på avslutningssträckan.Den går ju i fristil där Maja med fog kan antas vara betydligt närmre Jonna i kapacitet än vad fallet är Klassisk stil där ju Jonna tagit veritabla monsterkliv de senaste säsongerna.
Vi kommer inte att behöva oroa oss om Emma är i rimlig författning inför stafetten.
Problemet är om hon inte skulle vara det..och tyvärr så är ju fakta att hon inte haft den fysiska bilden denna säsong att det inte måste övervägas ett potentiellt scenario som detta.
I ovanstående fall,med Ribom borta från stafetten..så väljer jag i nuläget Moa Olsson på andrasträckan.
Jag skulle i detta fallet dessutom pyssla om i uppställningen till följande..
Ebba-Moa-Frida-Jonna.
Man ser direkt vad det skulle ställa till OM Ribom inte kör stafetten.